Strona 2 z 3

: sob mar 17, 2007 22:12
autor: opał
szatanek-on nic nie utwardza, on ogranicza przechył tylko, natomiast twardością czyli grubością stabilizatora dodatkowo zmniejszasz przechył bo jest sztywniejszy sam stabilizator

: sob mar 17, 2007 22:18
autor: szatanek
A jak myslisz w jaki sposób ogranicza przechył???? Własnie tym ze ta strona auta która jest na zewnątrz łuku staje sie sztywniejsza, proste i logoczne.

: sob mar 17, 2007 22:20
autor: borys1966
u mnie ta szyna co ma być mocowanie stabilizatora wygląda tak: Obrazek Obrazek
jeśli ktoś to widział to niech napisze czy ta jedna dziura wystarczy na mocowanie obejmy gumowej

: sob mar 17, 2007 22:46
autor: greg
opał pisze:szatanek-on nic nie utwardza
niby masz rację ale nie do końca - miałem GTD i każde wpadniecie jednego kołą w dołek + ciągniecie stabilizatora - reakcja na drugie koło - opór - wieć inna siła - wg mnie jednak twardszy jest

: sob mar 17, 2007 23:57
autor: opał
inaczej-ograniczenie przechyłu jest odczuwane jako utwardzenie,ale to nie jest równoznaczne, ważne że działa! ;-) Przecież mocniejsza sprężyna utwardza a do tego mocniejszy amor jest zdolny ją wyhamować-to jest twarde zawieszenie, a co innego stabilizator i też nie mieszajcie tego z niskim zawiasem czyli o mniejszym skoku gdzie wcześniej opiera sie o odbój i staje sie twardym jak kołek ;-) - nie jest tak?

: ndz mar 18, 2007 10:04
autor: mobil01
Panowie a ja kupiłem stabilizator od kolegi z forum tylko nie wiem czy te gumy wszystkie trzeba wymienić ... mam udało mi się kupić te zaznaczone gumy reszty niestety nie dokupię ponieważ powiedzieli mi w sklepie że tylko te gumy można kupić powiedzcie które trzeba jeszcze wymienić koniecznie ... oto zdjęcie ..

Obrazek

: ndz mar 18, 2007 10:10
autor: greg
mobil01, masz kilka gum - 2szt. grube kanciaste trzymajace stabilizator oraz gumy w drążkach łączących stabilizator z wahaczami i pod podkałdkami jak łączniki wchodzą do wahaczy - z tym ze te wszytskie opisane przy łączniku kupujesz wraz złacznikiem

[ Dodano: Nie Mar 18, 2007 9:11 am ]
te zaznaczono na czerono widać ze wydarte - wymień, łączniki zreszta wraz z gumowymi podkładkami też bym przy okazji wymienił - jak robić to robić raz a porzadnie

: ndz mar 18, 2007 13:22
autor: opał
zrób jak napisał Greg, zmierz średnicę drążka bo o takiej średnicy wewnętrznej musisz gumę kupć

: pn mar 19, 2007 07:43
autor: sobiking
opał, to nie w sankach są gwinty tylko w obejmie, która trzyma gumę.W sankach są tylko otwory na wylot aby przełożyć śrubę.

[ Dodano: Pon Mar 19, 2007 06:47 ]
mobil01, raczej powinieneś wymienić wszystkie gumy, bo te stare jak są bardzo wybite to założenie tego stabilizatora nie wiele ci da i na dodatek może ci stukać. Po co masz się denerwować jeszcze stukami z zawieszenia. Wszystkie elemety gumowe na 100% kupisz w Inter Cars, ja tam kupowałem i zapłaciłem za cały komplet gum i obejm 76 zł.

: pn mar 19, 2007 09:01
autor: opał
Sobiking- tak, teraz widzę na zdjęciu wyżej,dzięki

: pn mar 19, 2007 20:58
autor: borys1966
a więc widze że moje sanki są niedostosowane do stabilizatora nie mają otworow na śruby. Ewentualnie można by wywiercić.

: wt mar 20, 2007 10:37
autor: mobil01
No dzięki chłopaki tak zrobię - wymienię wszystkie gumy bo ja nie lubię prowizorki jak zwykle wykosztuję się ale zawsze to będzie lepiej gdyby to był mój temat dał bym wam po punkciku:) aha bo ja wymieniam odrazu amorki z przodu i stabilizator przy okazji tak więc zbieżność trzeba ustawiać ......

: wt lip 24, 2007 18:39
autor: martitazwwa
siemanko..
Powiedzcie mi czy to są objawy że coś z drążkiem nie tak?
Wjazd w każdy dołek objawia się puknięciem czegoś od dołu jakby samochód miał się rozczepić mniej więcej na wysokości siedzenia pasażera z przodu... :grrr: czy jest możliwość że to ten drążek w VW passacie? no dziwne uczucie proszę pilnie o odpowiedź bo się boej o własne życie hehe..

: wt lip 24, 2007 22:57
autor: greg
martitazwwa, jeśli w okolicy siedzenia to gumy drążka stabilizatora lub tylna guma wahacza