Strona 2 z 2

: pt mar 16, 2007 18:29
autor: T.O.B.I.
dziekuje i mam nadzieje ze u mnie w ABU tak samo sie ustawia TPS? bo wyglada troszke inaczej caly zespol wtryskowy

: pt mar 16, 2007 18:56
autor: kryl
Ruszałem śrubę zaznaczoną kolorem czerwonym i zielonym. Obrazek

: pt mar 16, 2007 19:19
autor: Duber
kryl, to ustaw odleglosci takie jak ja ci podalem na tych zderzakach.dokladne rozmiary przerw tam masz

: pt mar 16, 2007 19:35
autor: T.O.B.I.
Wlasnie znalazlem jak to u mnie wyglada poczytajcie dla ciekawosci, i teraz nie wiem jak rozumiec ten opis Obrazek

: pt mar 16, 2007 22:41
autor: kryl
Przy okazji pochłaniania wiedzy na temat przepustnicy, oglądając fotki zauważyłem , że w moim mono-wtrysku brak amortyzatora zamknięcia.Czy to normalne(silnik RP).

: sob mar 17, 2007 12:11
autor: homsky
kryl, najpierw musisz całkowicie wysunąć trzpień silniczka krokowego, aby to zrobić zdejmij kostkę z silniczka i podepnij baterię lub prostownik o napięciu 4-6V do górnych pinów silniczka (zaznaczone na niebiesko) , jesli po podłaczeniu silniczek zacznie się chować to zmien biegunowość tak żeby silniczek całkowicie sie wysunął do oporu. Teraz z drugiej strony wtrysku podłacz voltomierz do TPSu do pinu 1-2 , pierwsze dwa piny licząc od prawej strony jak na moim zdjęciu , tylko kostka do TPSu musi byc podłaczona , ściagnij ta gumową osłonke wtyczki i tam podłacz sie miernikiem do końcówek kabli. Przekręc kluczki żeby zapaliły sie kontrolki i odczytaj napięcie , powinno sie mieścić w przedziale 3,55-4,00V , jesli jest inaczej to podreguluj śrubą zieloną (zderzakiem przepustnicy).

Teraz wyłącz zapłon i baterią cofnij silniczek krokowy żeby sie całkowicie cofnął do oporu, palcem cofnij jeszcze dopchaj do końca trzpień silniczka krokowego, weż szczelinomierz i sprawdź przerwę między zieloną śruba a trzpieniem krokowca, powinna wynosić około 0,5mm , jesli jest za duża lub za mala, albo wcale jej nie ma to podreguluj czerwoną srubą.

Teraz tylko podpiąc wtyczke do silniczka krokowego i jeździć.

To wszystko panie kolego, miłej roboty :bigok:

: ndz mar 18, 2007 18:51
autor: T.O.B.I.
homsky co myslisz o tej regulacji przepustnicy w silniku ABU co podalem wyzej, co w przypadku gdy sie rozjada napiecia miedzy soba?

: wt mar 27, 2007 09:11
autor: homsky
T.O.B.I. pisze:homsky co myslisz o tej regulacji przepustnicy w silniku ABU co podalem wyzej, co w przypadku gdy sie rozjada napiecia miedzy soba?
Ten sposób regulacji wymaga zastosowania jakiegos specjalnego przyrządu który ustawia przpustnice w położeniu otwarta o 20* , jak znam zycie to nikt nie dysponuje takim przyrządem więc i cała metoda jest troche do bani.

Masz silnik ABU więc jest to Mono-Motronic taki jak w ABS AAM ADZ i zasada regulacji jest taka jak opisywałem tutaj i jak w poście innym na temat regulacji TPS , link chyba jest podany wczesniej.

: wt mar 27, 2007 09:36
autor: wolfpk82
.....witam....

...mam prosbe do was....czy moze mi ktos podac linka do instr obslugi Golf 2.0 GTi...tzn...nie chodzi mi o ta podstawowa instr obslugi...tylko taka profesjonalna...jak mozecie to prosilbym linka lub instr wyslac na email: wolfpk22@o2.pl

thx....i pozdro all

: wt mar 27, 2007 10:39
autor: T.O.B.I.
homsky dzieki za odpowiedz, przeprowadzilem w weekend ta regulacje, i mam pytanko odnoscie napiecia maksymalnego na koncowkach 1,4 przy maksymalnie otwartej przepustnicy, napisales ze powinien byc przedzil 4,5-4,9V u mnie jest to napiecie 4,3V czy moze to miec jakis wiekszy wplyw na prace silnika w wyzszych zakresach np. gaz w podlodze? (jestem ciekaw poprostu czy sie z tym spotkales, bo mam pewne obserwacje winikajace chyba z tego)