Jak wymienić filtr paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn lut 13, 2006 12:21
Lokalizacja: kędzierzyn

Post autor: szpak » sob mar 17, 2007 11:04

wymiana filtra co 30tyś kil ale czasami nie wymieniane z 10lat



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob mar 17, 2007 12:19

dziś patrzałem na mój filtr i widze że jakiś dziwny czarny smar jest na filtrze od strony do silnika przy wężyku. Pewnie nie był wymieniany od nowości. Dziś będe wymieniał chociaż nie mam kanału ale auto na lewarek i też się zmieszcze pod autko



szpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn lut 13, 2006 12:21
Lokalizacja: kędzierzyn

Post autor: szpak » sob mar 17, 2007 12:54

ja wymieniłem na filtr mana ,ale ten co miałem nie wymieniany od 9lat po przpiłowaniu był okej nie zapchany ale po tylu latach bibuła mogła stracić swoie właściwości



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob mar 17, 2007 15:39

A czy ma ktoś założony filtr firmy FIAAM. Czy znacię tą marke?

[ Dodano: 17 Mar 2007 21:06 ]
Ta obejma na filtrze jest tak zapieczona ze ni chu...nie moge jej odkręcić. Psiknąłem odrdzewiaczem typu WD 40 i nic. Nawet po godzinie ani drgnie. Mieliście też problemy z odkręceniem tej obejmy?



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » sob mar 17, 2007 23:14

tez mialem problem... nie dalo sie jej rozpiac... rozwiazalem to tak, ze wyciagnalem filtr razem z nia a nastepnie przepilowalem srube... po wymianie filtra skrecilem nowa sruba.


Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » ndz mar 18, 2007 00:13

drill pisze:tez mialem problem... nie dalo sie jej rozpiac... rozwiazalem to tak, ze wyciagnalem filtr razem z nia a nastepnie przepilowalem srube... po wymianie filtra skrecilem nowa sruba.
Tez bede musiał tak zrobić, chyba że jutro puści śruba w co wątpie. Jak filtr nie był wymieniany od nowości to założenie nowego będzie w jakiś sposób odczuwalne?



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz mar 18, 2007 00:31

sylwekzyla pisze:Jak filtr nie był wymieniany od nowości to założenie nowego będzie w jakiś sposób odczuwalne?
Być może... ale napewno odczuje to pompa paliwowa, która podziękuje za przedłużenie jej żywotu :D


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » ndz mar 18, 2007 10:53

sylwekzyla pisze: Jak filtr nie był wymieniany od nowości to założenie nowego będzie w jakiś sposób odczuwalne?
Pierwsza roznica jaka zauwazylem bylo zdecydowanie lepsze odpalanie auta po dluzszym postoju :D


Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » ndz mar 18, 2007 23:11

Czy po założeniu nowego filtra można odrazu śmigać ? Czy trzeba wykonać jakieś czynności przed jazdą?



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » ndz mar 18, 2007 23:21

no musi sie zalac paliwem... w praktyce moze nie odpalic za pierwszym razem (tj. zakrztusi sie i zdechnie) ale to nic zlego... mozna tez sie pobawic rozsadnie pedalem gazu przy odpalaniu.


Obrazek

Adam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 26, 2007 14:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Adam » pn mar 19, 2007 09:00

Witam
a ja proponuje ci po wymianie filtra paliwa nie odpalac go od razu tylko przekrecic zaplon 3-4 razy(zapalasz kontrolki z zaplonu i gasisz) i gwarantuje ze filtr sie napelni paliwem i niebedzie ksztuszenia, autko odpali bez problemu
Pozdrawiam



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » pn mar 19, 2007 13:03

Dzisiaj miałem czas aby wymienić filtr paliwa. Wszystko poszło gładko, może oprócz wyjmowania starego filtra. Śruba trzymająca opaske przytrzymująca filtr była nie do odkręcenia. Odkręciłem więc dwie śruby ( z nimi było dużo lepiej) mocujące wspornik na którym była przymocowana opaska z filtrem. Wywaliłem tą opaske. Wymieniłem filtr, podłączyłem przewody, które ścisłem opaskami.Przykręciłęm z powrotem ten wspornik na dwóch śrubach, ale bez opaski. Sam filtr przymocowałem do wspornika na dwóch opaskach o średnicy 9 cm które zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym.Przekręciłem 4 razy kluczykiem do momentu zapalenia się kontrolek i uruchomiłem silnik. Operacja zakończona powodzeniem :okej:



Hitm@n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt paź 17, 2006 19:34
Lokalizacja: Psary

Post autor: Hitm@n » sob mar 24, 2007 12:56

ja dzisiaj wymienilem filter paliwa, problemem byla wlasnie sróba nad filtrem, ale przepilowalem ja piłką i poszla. Dodam ze filtr nie byl wymieniany od nowosci czyli 14 lat :)
i mam pytanie czy mogla byc to przyczyna ze jak auto stalo troche dluzej, pozniej je odpalilem i jak dodawalem gazu to dlawilo je i gaslo ??



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob mar 24, 2007 14:14

Jak ja wymieniłem filtr to zauważyłem że lepiej odpala po kilku dniach postoju.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 489 gości