Strona 2 z 2

: śr mar 09, 2005 16:04
autor: king66
w moim bylym 1,6 GTD mk II bylo cicho... tzn tak przy 2 500 ladnie swiszczala...
jak tlumik padl tzn bez tylnego to bylo extra :helm:
pospawalem tlumik tylny i znow bylo normalnie...

: ndz mar 13, 2005 00:05
autor: vszywiec
u mnei cosik slycha ale bardziej czuc i oto przeciez chodzi

: pn mar 14, 2005 01:41
autor: marcinvw
co to za gadanie ze turbiny wogule nie powinno byc slychac i ze do wymiany,panowe co wy za bzdury wygadujecie,to wychodziło by na to ze 100% TDI-kow ma do wymiany turbiny,jeszcze nieslyszalem zadnego TDI zeby mu turbina nie zaswistala jak sie rozpedza,a juz niewspone jak ma zmienna geometrie to odrazu swista...

: pn mar 14, 2005 01:44
autor: marcinvw
pozatym jak turbina nie ma smarowania to sie zaciera w kilka sekund...a nie swiszcze...wogule co za bzdury to ja nie wiem skad wam sie to bierze...

: pt mar 25, 2005 18:52
autor: evolution
marcinvw pisze:pozatym jak turbina nie ma smarowania to sie zaciera w kilka sekund...a nie swiszcze...wogule co za bzdury to ja nie wiem skad wam sie to bierze...
nie chodzi ze nie ma w ogole smarowania tylko ma za male cisnienie tego olejenia (bo tak to powinno brzmiec dokladnie) tzn olej jest podawany w szczatkowych ilosciachbo... npa na sciankach przewodu olejowego od temperatury olej sie zesmazyl robiac nagar i zmniejszajac swiatlo przewodu, na marginesie 90 procent awarii turbin po regeneracji lub tez po wymianie pada w moment z powodu tego nagaru ktory po naprezeniu przewodu po prostu sie odrywa od scianek i leci do turbo.
dla przykladu turbina z swiatlem przewodu olejowego 2,5 mm2 przejezdzila katowana 12 tys km !! a wyla w tym czasie jak durna. dla zainteresowanych vw do swoich tdi (mocniejszych) poleca olej 505 01 a jak znam zycie i te auta co 5 jezdzi na tym oleju reszta na full syntetyku, po za tym po wymianie oleju turbo zawsze chodzi ciszej przez jakis czas tzn jak zaczyna byc slychac polecam wymiane oleju bez wzgledu ile zalecaja na przebieg miedzy wymianami.