Strona 2 z 3

: pt mar 02, 2007 10:11
autor: Paweł NPI
NAJWIĘKSZE BZDURY:
Buniek85 pisze:mozesz miec rowniez zapowietrzony uklad, jezeli po 50 km masz letni nieco to termostat ale pierw go odpowietrz
marek2907 pisze:na bank masz walnięty termostat
u mnie dolny wąż robi się ciepły po przejechaniu około 4 kilometrów
Skoro po takim odcinku robi się ciepły to Ty masz walnięty termostat

[ Dodano: 2007-03-02, 09:13 ]
rustin pisze:jak przelacze na 2 czy 3 to juz zimnym wieje
Najprawdopodobniej masz zapchaną nagrzewnicę. Mój kumpel miał to samo. Przepłukał nagrzewnicę i jak ręką odjął...

: pt mar 02, 2007 10:18
autor: rustin
ale jak przejade 20 km i wtedy jest goracy to dobrze?wlasnie musze ja przepukac,ale bez wyciaganie tylo woda pod cisnieniem wezme w jeden przewod od nagrzewnicy a drugim mysle ze wszystko wyleci :bigok:

: pt mar 02, 2007 10:19
autor: Paweł NPI
rustin pisze:ale bez wyciaganie tylo woda pod cisnieniem wezme w jeden przewod od nagrzewnicy a drugim mysle ze wszystko wyleci
Dokładnie tak

[ Dodano: 2007-03-02, 09:21 ]
rustin pisze:ale jak przejade 20 km i wtedy jest goracy to dobrze?
to zależy jaka jazda, bo jak dajesz w rure to temperatura płynu może wzrosnąć i wtedy jeśli przekroczy te 87 C to termostat się otworzy i dolny wąż będzie gorący...

: pt mar 02, 2007 10:25
autor: rustin
a to duze cisnienie musi byc zeby przeplukac?bo nie wiem czym nie mam myjki czy czegos takiego.a tak wogole dzieki za pomoc :bigok:

[ Dodano: 02 Mar 2007 09:28 ]
a i jeszce jedno pytanie,jak tak samochod porzadnie sie nagrzal moze 20 min stal gorace wszystko jak cholera:)i wiatrak sie nie wlaczyl ale patrzylem na krotko i dziala jak wzialem te dwa kable od czujnika do kupy,czyli czujnik zly?czy poprostu jak puscil termostat to stala temp trzymal?mozna go latwo jakos sprawdzic?

: pt mar 02, 2007 10:31
autor: Paweł NPI
rustin pisze:a to duze cisnienie musi byc zeby przeplukac?bo nie wiem czym nie mam myjki czy czegos takiego.a tak wogole dzieki za pomoc
Myślę że takie "kranowe ciśnienie" wystarczy swobodnie.

[ Dodano: 2007-03-02, 09:32 ]
A ile pokazywało na wskaźniku temperatury??

: pt mar 02, 2007 10:32
autor: rustin
bylbym wdzieczny jakbys jeszce do konca mi odpowiedzial na reszte pytan i o ten stabilizator bo widze ze sie znasz a ja nie bardzo:(

: pt mar 02, 2007 10:37
autor: Paweł NPI
Wiatrak mógł się nie włączyć z dwóch przyczyn:
1. Płyn nie osiągnął jeszcze temperatury przy której czujnik załącza wiatrak,
2. Czujnik jest uszkodzony.
Ja akurat jak sprawdzałem czujnik to poprostu czekałem aż temperatura wysoko urośnie, no i wiatrak się nie załączył, więc pojechałem do znajomego sklepu i dogadałem się że kupie czujnik jak sprawdzę czy działa... No i przy nowym czujniku wiatrak śmigał.

: pt mar 02, 2007 10:42
autor: rustin
spoko wilekie dzieki chociaz ktos konkretnie odpowiada

: pt mar 02, 2007 11:35
autor: jaca23
witam!!!
rustin pisze:spoko wilekie dzieki chociaz ktos konkretnie odpowiada
w końcu forum maser...:)
ja może się podłącze do tematu, pisali tam wczesniej po ilu km dolny wąż ma byc gorący, wedłóg mnie to nie jest regółą bo przecięż na postoju też można go rozgrzać...
a co do ilości km to wydaje mi sie że zależy do od stylu jazdy i temperatury na zewnątrz:) no i jeszcze np od dmuchawy włączonej...
mi się wydaje że dolny wąż od chłodnicy ma prawo zacząć się rorgrzewać gdy wskaznik temperatyry dojdzie do połowy... mam racje?? bo już troche zgłupiałem jak czytam ten temat od początku...

a tak przy okazji to u mnie wskaznik temperatyry nie stoi równo na połowie tylko tak troche się buja w jedną i w drugą strone, chyba że jede cały czas taką samą prędkoscią to wtedy ustabilizuje sie tak ciutek za połową.
może mi ktoś powiedzieć czy moge tak jeżdzić?? czy wymienic termostat??
palen pisze:Ja akurat jak sprawdzałem czujnik to poprostu czekałem aż temperatura wysoko urośnie, no i wiatrak się nie załączył, więc pojechałem do znajomego sklepu i dogadałem się że kupie czujnik jak sprawdzę czy działa... No i przy nowym czujniku wiatrak śmigał.
_________________
ja zrobiłem tak samo:) czujnik o ile pamiętam to 16 zł i wymiana 5 min. nie spuszczałem płynu tylko spuściłem cisninie przez koreki udało sie wyminic bez dużych strat:) ale na wszelki wypadek podstaw sobie coś na płyn:)
pozdrawiam.

: pt mar 02, 2007 14:04
autor: Paweł NPI
jaca23 pisze:wczesniej po ilu km dolny wąż ma byc gorący, wedłóg mnie to nie jest regółą bo przecięż na postoju też można go rozgrzać...
a co do ilości km to wydaje mi sie że zależy do od stylu jazdy i temperatury na zewnątrz:) no i jeszcze np od dmuchawy włączonej...
mi się wydaje że dolny wąż od chłodnicy ma prawo zacząć się rorgrzewać gdy wskaznik temperatyry dojdzie do połowy... mam racje?? bo już troche zgłupiałem jak czytam ten temat od początku...
Dokładnie tak jest. Ja jeżdzę dużo i dolny wąż mam cały czas zimny...

: pt mar 02, 2007 14:08
autor: jaca23
jak? zawsze masz zimny??

: pt mar 02, 2007 14:11
autor: phary
to teraz ja wam zadam pytanie co może byc przyczyna zimnego przewodu i zimnej chłodnicy od połowy w dół ,codziennie jezdze do pracy 35 kilometrów i jest zimny przewód-ogrzewnie działa super,wskażnik temperatury leży ponizej środka,chłodnica wymieniona na nową,termostat wamslera nowy i wszystkie czujniki nowe od tem.a przewód robi sie gorący dopiero jak sam.jest odpalony na postoju z 5 min.i tem.wzrosnie tak na 3/4wskażnika i włancza się czerwona kontrolka,wtedy załancza się wiatrak i wywala wode przez korek od zbiorniczkai o cała historia a przewód cały czas zimny :(

: pt mar 02, 2007 14:23
autor: Paweł NPI
Czyli podczas gdy wiatrak chodzi dolny wąż jest zimny??
Z termostatami jest tak że trzeb ana nie uważać bo nawet nóweczka ze sklepu może być uszkodzona...

: pt mar 02, 2007 14:23
autor: jaca23
phary pisze:to teraz ja wam zadam pytanie co może byc przyczyna zimnego przewodu i zimnej chłodnicy od połowy w dół ,codziennie jezdze do pracy 35 kilometrów i jest zimny przewód-ogrzewnie działa super,wskażnik temperatury leży ponizej środka,chłodnica wymieniona na nową,termostat wamslera nowy i wszystkie czujniki nowe od tem.a przewód robi sie gorący dopiero jak sam.jest odpalony na postoju z 5 min.i tem.wzrosnie tak na 3/4wskażnika i włancza się czerwona kontrolka,wtedy załancza się wiatrak i wywala wode przez korek od zbiorniczkai o cała historia a przewód cały czas zimny
powiem tak: miałem coś w tym stylu, u mnie uszczelka pod głowicą była do wymiany, powietrze z komory spalania dostawało się do układu chłodzenia i tak własnie wszystko wariowało. mechanik powiedział mi ze w układzie chłodzenia robią sie poduszki powietrzne i wtedy wszystko głupieje: termostat, czujnik i pompa tez słabiej pompuje (albo jakoś tak:)) u mnie było widac w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka bulki powietrza wylatujące razem z płynem. miałem jeszcze padnięty czyjnik załączający wiatrak.
nom u mnie tak było, a po remoncie głowicy wszystko jest tak prawie ok. tak prawie bo troch wskaznik temp. mi sie rusza ale to pewnie termostat kiepski...