Kontrolka oleju, czasem sie zapala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » śr lut 28, 2007 01:43

Dokładnie... najlepiej to mazutu nalewać:). Ja zmieniłem minerał na półsyntetyk i po 5tys km nic się nie dzieje... poza tym, że silnik ciszej pracuje:). Przejechane mam niby 200tys km w co watpię aby przebieg był prawdziwy. Na mineralnym jeździł jakieś 70tys km. Wymieniłem przed tą operacją tylko uszczelniacze zaworów, uszczelkę pod dekiel i uszczelniacz wałka rozrządu (czyli normalka przy wymianie uszczelniaczy).
Po tych 5tys km poziom oleju spadł na bagnecie o jakiś 1-1.5mm. Al każdy robi jak chce. Mi pewien fachowiec od VW (moim zdaniem najlepszy we Wrocławiu) powiedział, abym już nigdy nie przechodził na mineralny. "Prędzej zrób remont niż wlejesz minerała".



rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

kontrolka oleju

Post autor: rjxt » śr lut 28, 2007 09:37

Mam również MK3 z tym samym silnikiem co ty czyli 1.8 ABS. U mnie kontrolka oleju załączała się każdorazowo przy jakiś 2000 obr. lecz po ich zwiększeniu gasła. Na początku wymieniłem olej, filtr, czujnik oleju- bez zmian. Odwiedziłem kilku mechaników którzy każdorazowo rozkładali ręce. Mój ojciec który jest również mechanikiem po wnikliwym wsłuchaniu się w pracę silnika zauważył, że są to zużyte panewki i miał rację. Od momentu ich wymiany, zalewania silnika olejem mineralnym i przejechaniu ponad 50tys. km problem już nigdy nie wystąpił. Nadmienię tytlko że mój golf ma już 260tys przebiegu. :smoke:



enjoy_xx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 26, 2007 20:36
Lokalizacja: Lębork

Post autor: enjoy_xx » śr lut 28, 2007 23:42

Sa gdzies na forum jakies zdjecia jak wygladaja i gdzie szukac czujek od cisnienia oleju?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw mar 01, 2007 00:46

enjoy_xx pisze:Sa gdzies na forum jakies zdjecia jak wygladaja i gdzie szukac czujek od cisnienia oleju?
heh wystaje takie coś i wchodzi do tego kabelek - jedna (ta od wyższego ciśnienia 0,14MPa - kolor czarny lub biały 0,18MPa) jest w nad filtrem oleju (w jego mocowaniu), druga akurat u w mk3 chyba też gdzies w okolicy (0,03MPa - brązowy). Ta z wyższym sprawdza ciśnienie powyżej 2000 obr/min i włacza brzęczyk ...


TDPower

esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » czw mar 01, 2007 09:42

Jak masz olej syntetyczny to w tych silnikach przy wysokich temperaturach olej sie sporo nagrzewa, staje sie zadki, przez co spada cisnienie i piszczy...


Tylko PD, zadnych traktorow ;-)

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw mar 01, 2007 10:38

esenpe pisze:ak masz olej syntetyczny to w tych silnikach przy wysokich temperaturach olej sie sporo nagrzewa, staje sie zadki, przez co spada cisnienie i piszczy...
mineralny też się nagrzewa i jeszcze bardziej traci właściwości niż półsyntetyk czy syntetyk



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt mar 02, 2007 00:22

z publikacji "Oleje smarowe Rafinerii Gdańskiej" autorstwa pana Andrzeja Dudka:
Przeglądając zestawienia z pewnością zauważymy, że poważne firmy mają w swej ofercie oleje określane jako syntetyczne. Zwykle są one najdroższe w ofercie danej firmy. Czym różnią się od “klasycznych”, mineralnych? Mówiąc krótko: olejem bazowym. W olejach określanych jako mineralne olej bazowy jest produktem rafinacji ropy naftowej. Jest lepszy lub gorszy, może mieć różne parametry lepkościowe, ale ma pewne ograniczenia – do uzyskania wysokiego wskaźnika lepkości (czyli wskaźnika określającego odporność na spadek lepkości ze wzrostem temperatury) wymaga specjalnych dodatków. Oleje syntetyczne to takie, w których olej bazowy (lub jego część) powstaje na drodze syntezy chemicznej. Produkt taki ma od razu wybitnie dobre własności smarne i lepkościowe. W efekcie oleje syntetyczne mają największe zakresy lepkości (np. 10W60 lub podobne) i najwyższe klasy jakości (np. SG/CD). Nadają się zatem do szczególnie obciążonych silników w tym z turbodoładowaniem i szerokiego zakresu warunków zewnętrznych. Mają też najbardziej korzystne zalecenia co do długości przebiegu w silniku.
...
Najczęściej stosowanymi olejami silnikowymi są w dalszym ciągu oleje mineralne. Korzyści ze stosowania syntetycznych olejów silnikowych jest bardzo wiele. Do największego zużycia elementów silnika dochodzi w momęcie rozruchu, kiedy olej nie dotrze wszędzie tam, gdzie powinien i mówimy o tzw. tarciu suchym lub półsuchym. Oleje syntetyczne, dzięki doskonałej płynności w niskich temperaturach, gwarantują nam zminimalizowanie tego negatywnego zjawiska. W wysokich temperaturach tego typu oleje również sprawują się lepiej i zapewniają bardzo trwały tzw. film olejowy (cienką otoczkę oleju, która nie spływa), zabezpieczający pracujące części silnika przed zużyciem mechanicznym. Ponadto dzięki niższemu współczynnikowi tarcia przy zastosowaniu syntetycznego środka smarowego, zużywamy mniej energii. Bazowe oleje syntetyczne dzięki swej unikalnej konstrukcji, są o wiele odporniejsze na procesy starzenia niż tradycyjne oleje mineralne. Pozwala to nie tylko wydłużyć okres ich eksploatowania, lecz dodatkowo gwarantuje, że od wymiany do wymiany olej syntetyczny zachowuje wysokie parametry. Przede wszystkim dzięki mniejszemu zużyciu paliwa emitujemy mniej szkodliwych związków, a dodatkowo oleje syntetyczne lepiej współpracują z katalizatorami niż oleje tradycyjne.
...
Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik. Dzieje się tak ze względu na specyficzne cechy, które posiadają oleje półsyntetyczne i syntetyczne, do których przede wszystkim zaliczyć należy niższą lepkość w ujemnych temperaturach. To ona powoduje, że na uruchomienie zimnego silnika wymagana jest mniejsza moc i natężenie prądu pobieranego z akumulatora, a czas dotarcia do poszczególnych punktów smarowania jest krótszy niż w przypadku oleju mineralnego. Oprócz niższej lepkości oleje półsyntetyczne i syntetyczne charakteryzują się także dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Mniejsza lotność olejów wykonanych na bazach syntetycznych powoduje także ich zmniejszone zużycie. Badania laboratoryjne przeprowadzone przez Rafinerie Gdańską, która jako pierwsza polska rafineria rozpoczęła produkcję półsyntetycznego oleju Lotos Semi-syntetic 10W/40 i jako jedyna produkuje olej syntetyczny Lotos Syntetic 5W/40, dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%. Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.

jak ktoś ma jakąś naukową teorie apropo zalet olejów mineralnych to chętnie poczytam :bigok:


TDPower

jacentyvip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:02
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: jacentyvip » pt gru 25, 2009 13:56

pomocy
klopot z kontrolka oleju w mk2

[ Dodano: 25 Gru 2009 13:05 ]
powyzej 2000 obr. zalancza sie i brzeczy co moze byc przyczyna?pomocy
:blush:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 25, 2009 15:29

nie działa jeden z czujników lub za niskie ciśienie oleju, używaj wyszukiwarki było milion razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości