DroopS pisze:wiec do 160 idzie jak pocisk - normalnie GTI 8V nie moga dam mu rady, poczym jak przy 150 zapne 4 i mu wciskam to juz juz łapie muła i nie chce ciagnac
Czyli na 3-biegu ciagniesz do 150 ????? Jesli licznik ci nie oszukuje , to na 3-biegu przy 150 masz 6500obr !!!!!!!!!!! To nie KR , RP nie trawi w zasadzie obrotów powyżej 5500 , a sprostując swoja moc max osiaga przy 5250obr.
Jesli do 160 idzie ci jak burza to tylko sie cieszyc, nie licz na to że powyżej 160 RP bedzie ci jeszcze ostro ciagnał , powyżej tej predkości to już tylko sie toczy i powoli rozpędza do kresu swych mozliwości, które leżą w okolicach 180km/h
[ Dodano: Czw Lut 22, 2007 16:06 ]
ppoll27 pisze:w nich maksymalną prędkość w instrukcji podają na 4 biegu (możesz sprawdzić w instrukcji mk2), i skrzynie przy tych silnikach sie nie różnią przełożeniem 4 biegu - dlatego uważam że mniej więcej można to tak porównać.
Nie mozna porównywać predkości masymalnych na 4-biegu bo rózne skrzynie mają rózne przełożenia , liczy sie prawdziwy Vmax jaki sie osiagnie czy to na 4-tym czy na 5-biegu.
Podam prosty przykład , golf 2 1.8 RP czyli 90KM , Vmax tego auta to około 180
- na skrzyni 4T Vmax=180 osiąga bez problemu na 4-biegu przy 5500obr,
- na skrzyni AUG na 4-biegu w zyciu nie poleci tyle bo krótka skrzynia nie pozwala na to, trzeba dopiero zapiąc 5-bieg i na 5-biegu przy 5400obr osiagnie równe 180km/h
Obie te skrzynie były montowane w RPku i tu jest najlepszy przykład że nie mozna porównywać mocy auta po tym ile wyciągnie na 3- czy 4-biegu , bo ten sam RP ze skrzynia 4T na 4 poleci 180 , a z AUG na 4 kręcąc do odciecia czyli az do około 6500 osiagnie tylko 156km/h