Strona 2 z 2

: czw lut 22, 2007 01:38
autor: t-tas
jest pewnie jak pisze SToRM-5500 to moc maksymalna i powyżej tej prędkości obrotowej silnik traci moc-na ogólnym wykresie charakterystyki leci ostro w dół-pewnie na niższych biegach silnik kręci się dalej ale przy wysokich prędkościach opory powietrza i toczenia są tak wielkie,że silnik ni8e ma siły szybciej się pokręcić

: czw lut 22, 2007 12:22
autor: ppoll27
Dokładnie nie ma MOCY ! :bajer:
Zgodnie z instrukcją 1,8 RP 90KM powinien isc jakies 175 km/h - to jest predkosc ktora powinien uzyskac na 4 biegu przy predkosci obrotowej dla mocy maksymalnej - jeśli tego nie uzyskujesz to znaczy że silnik nie jest w stanie osiągnąc mocy maksymalnej.
W rzeczywistej jezdzie moc potrzebna do poruszania pojazdu w danym momencie zależy de fakto od prędkości z jaką porusza się pojazd, bo prędkość okresla opór powietrza, równoważony przez moc. czyli np. na 2 biegu przy 80km/h (przyjmijmy ze to jest np. 5000 obr/min) ta moc jest mniejsza niż na 3 biegu przy 120 km/h (też 5000 obr/min), i to samo z 4 biegiem przy 160 km/h.
Jesli na 4 biegu nie możesz przekroczyć 165 km/h to możesz przyjąć że masz mocą taką jak 1,6 - czyli ok 75 KM, jeśli 150 km/h to ok 55 KM (tak jak 1,3)
Wszystko przy założeniu że licznik nie oszukuje - to można sprawdzić

: czw lut 22, 2007 14:15
autor: SToRM
ppoll27 pisze:Zgodnie z instrukcją 1,8 RP 90KM powinien isc jakies 175 km/h - to jest predkosc ktora powinien uzyskac na 4 biegu przy predkosci obrotowej dla mocy maksymalnej - jeśli tego nie uzyskujesz to znaczy że silnik nie jest w stanie osiągnąc mocy maksymalnej.
Sam to wymysliles?
ABS 1.8 8V 90 KM prszy seryjnej skrzyni do odciecia leci na czwartym biegu do 160 km/h..
ppoll27 pisze:Jesli na 4 biegu nie możesz przekroczyć 165 km/h to możesz przyjąć że masz mocą taką jak 1,6 - czyli ok 75 KM, jeśli 150 km/h to ok 55 KM (tak jak 1,3)
Czyli teraz jak mam 150 konny motor, a na czwartym biegu wyciagam tlyko 170, bo na tyle skrzynia pozwala, to znaczy ze mam jakies 100 KM?

:rotfl: :rotfl:

: czw lut 22, 2007 14:36
autor: ppoll27
SToRM pisze:
ppoll27 pisze:Zgodnie z instrukcją 1,8 RP 90KM powinien isc jakies 175 km/h - to jest predkosc ktora powinien uzyskac na 4 biegu przy predkosci obrotowej dla mocy maksymalnej - jeśli tego nie uzyskujesz to znaczy że silnik nie jest w stanie osiągnąc mocy maksymalnej.
Sam to wymysliles?
ABS 1.8 8V 90 KM prszy seryjnej skrzyni do odciecia leci na czwartym biegu do 160 km/h..
ppoll27 pisze:Jesli na 4 biegu nie możesz przekroczyć 165 km/h to możesz przyjąć że masz mocą taką jak 1,6 - czyli ok 75 KM, jeśli 150 km/h to ok 55 KM (tak jak 1,3)
Czyli teraz jak mam 150 konny motor, a na czwartym biegu wyciagam tlyko 170, bo na tyle skrzynia pozwala, to znaczy ze mam jakies 100 KM?
Konkretnie to co napisałem tyczy się tylko modeli mk2 (ten sam opór powietrza) i tych silników które opisałem (konkretnie 1,3 1,6 i 1,8 90KM) - w nich maksymalną prędkość w instrukcji podają na 4 biegu (możesz sprawdzić w instrukcji mk2), i skrzynie przy tych silnikach sie nie różnią przełożeniem 4 biegu - dlatego uważam że mniej więcej można to tak porównać.
ABS to silnik z mk3 - zobacz sobie w instrukcji na którym biegu podają jego maksymalną (175 km/h) i zobacz jaką ma skrzynię (przełożenia) i będziesz wiedział z którym modelem mk3 możesz go porównać. Nie można porównywać mk3 z mk2 bo buda jest inna - czyli inny Cx i inna powierzchnia czołowa.
To co napisałem wynika z praw fizyki - z im większą prędkością jedziesz tym większą potrzebujesz moc na zrównoważenie oporu powietrza.

"Czyli teraz jak mam 150 konny motor, a na czwartym biegu wyciagam tlyko 170, bo na tyle skrzynia pozwala, to znaczy ze mam jakies 100 KM? "

Tak w tym momencie na czwartym biegu przy 170 km/h można przyjąc że potrzebujesz na to jakieś 90-100 KM, a to że masz 150 KM pozwoli ci jeszcze pociągnąć do ok. 210-220 (np. dla Cx=0,32 i powierzchni czołowej 2m^2 czyli przeciętnej) chyba że się skończą obroty i biegi.
:smoke:

: czw lut 22, 2007 16:57
autor: homsky
DroopS pisze:wiec do 160 idzie jak pocisk - normalnie GTI 8V nie moga dam mu rady, poczym jak przy 150 zapne 4 i mu wciskam to juz juz łapie muła i nie chce ciagnac
Czyli na 3-biegu ciagniesz do 150 ????? Jesli licznik ci nie oszukuje , to na 3-biegu przy 150 masz 6500obr !!!!!!!!!!! To nie KR , RP nie trawi w zasadzie obrotów powyżej 5500 , a sprostując swoja moc max osiaga przy 5250obr.

Jesli do 160 idzie ci jak burza to tylko sie cieszyc, nie licz na to że powyżej 160 RP bedzie ci jeszcze ostro ciagnał , powyżej tej predkości to już tylko sie toczy i powoli rozpędza do kresu swych mozliwości, które leżą w okolicach 180km/h

[ Dodano: Czw Lut 22, 2007 16:06 ]
ppoll27 pisze:w nich maksymalną prędkość w instrukcji podają na 4 biegu (możesz sprawdzić w instrukcji mk2), i skrzynie przy tych silnikach sie nie różnią przełożeniem 4 biegu - dlatego uważam że mniej więcej można to tak porównać.
Nie mozna porównywać predkości masymalnych na 4-biegu bo rózne skrzynie mają rózne przełożenia , liczy sie prawdziwy Vmax jaki sie osiagnie czy to na 4-tym czy na 5-biegu.

Podam prosty przykład , golf 2 1.8 RP czyli 90KM , Vmax tego auta to około 180

- na skrzyni 4T Vmax=180 osiąga bez problemu na 4-biegu przy 5500obr,
- na skrzyni AUG na 4-biegu w zyciu nie poleci tyle bo krótka skrzynia nie pozwala na to, trzeba dopiero zapiąc 5-bieg i na 5-biegu przy 5400obr osiagnie równe 180km/h

Obie te skrzynie były montowane w RPku i tu jest najlepszy przykład że nie mozna porównywać mocy auta po tym ile wyciągnie na 3- czy 4-biegu , bo ten sam RP ze skrzynia 4T na 4 poleci 180 , a z AUG na 4 kręcąc do odciecia czyli az do około 6500 osiagnie tylko 156km/h

: czw lut 22, 2007 21:25
autor: DroopS
widze kazdy układa inna historie... wiec generalnie wczoraj testowałem rp z innym autem i okazało sie ze jak u mnie na liczniku jest 160 to u osoby obok jest 170 :)
generalnie golf poleci te 180 ale zciezkimi trudami i naprawde trzeba czasu oraz drogi aby go bujnąc... ale generalnie to ja go ciagne do 6000 i zmiana biegu i tak np przy 120 robie redukcje z 5 na 3 i wciskam w podłoge i rwie do ok 150, zmiana biegu 160 - na chwile sie zatrzymuje, i w tempie zółwia przesówa ale to naprawde woooolno trwa i dlatego ciekawiło mnie czy to normalne czy nie....
teraz mam zamiar sprawdzic jak sie auto bedzie zachowywac na skrzyni 4-ero biegowej z golfa MK1 GTi ;) wogóle nie moge nzalesc w necie oznaczen skrzyn i ich przełożen ;( jak by mi ktoś pomógł to byłoby super - tu na vw.golf owszem znalazłęm ale nie wszystkie skrzynie...brakuje mi danych poprostu... a i jeszcze jedno bo czytałem z epadł zarzut ze z silnikiem cos nie tak - wiec sprostuje - silnik przeszedł generalke z moimi poprawkami i zapraszam do łodzi aby zobaczyc jak to jedzi - ogółem w moim miescie GTi 8 V nie chca sie z emna sprawdzac :P tylko ten V-max mnie zastanawia...

: czw lut 22, 2007 22:35
autor: homsky
DroopS pisze:wogóle nie moge nzalesc w necie oznaczen skrzyn i ich przełożen ;( jak by mi ktoś pomógł to byłoby super - tu na vw.golf owszem znalazłęm ale nie wszystkie skrzynie...brakuje mi danych poprostu...
Tutaj masz jakie skrzynie wystepowały z jakimi silnikami : http://vw-scene.info/porada20.html
A tutaj masz wartości przełożeń wszystkich skrzyń biegów : http://www.doppel-wobber.de/

: czw lut 22, 2007 23:26
autor: DroopS
dzieki wielkie ;)znalazłem i jest róznica w przełozeniach :D tylko ciekawe jak to sie odbije na aucie - tzn jak sie bedzi ezachowywac....

: czw lut 22, 2007 23:32
autor: homsky
DroopS, daj mi swój email to wysle ci skrypt w Excelu w którym mozna obliczac predkości dla róznych skrzyn na poszczególnych biegach , to może pomoże ci ocenie danej skrzyni pod twoje potrzeby

: pt lut 23, 2007 00:16
autor: DroopS
bede wdzieczny :)
oto moj meil
Damian_Morawski@poczta.fm
lub drugi meil
drop_s@tlen.pl

pozdro i wielkei dziki :pub: