Strona 2 z 2

: sob lut 24, 2007 07:50
autor: Maciasek_W
gregoreq pisze:
ppoll27 pisze:... sprawdź czy po wciśnięciu i przytrzymaniu pedału hamulca masz zmianę obrotów.
A powinna byc jakas zmiana czy nie ?
U mnie jak napisałem zmiana występuje. Obroty dość wyraźnie spadają i chyba jest to objaw nieporządany, świadczący o jakiejś niesprawności związanej z podciśnieniem (?). Niestety wyszukiwarka nie działa i nie mogę znaleźć na to odpowiedzi.

: sob lut 24, 2007 11:17
autor: gregoreq
W moim RF po wcisnieciu stopu na postoju obroty tez wyraznie spadaly ( 200-300 obr. ) i bylo slychac takie jakby strzelanie z tlumika ( cos a'la wrc ;) ) Ten fakt przestal wystepowac po regulacji zaplonu , gaznika , wymianie wezyka od kolektora do serwa a takze dodaniu zielonej gruszki podcisnienia . Wiec nie moge dokladnie okreslic ktora z tych rzeczy miala wplywa na to dziwne zachowanie .

: sob lut 24, 2007 16:09
autor: Maciasek_W
gregoreq pisze:W moim RF po wcisnieciu stopu na postoju obroty tez wyraznie spadaly ( 200-300 obr. ) i bylo slychac takie jakby strzelanie z tlumika ( cos a'la wrc ;) ) Ten fakt przestal wystepowac po regulacji zaplonu , gaznika , wymianie wezyka od kolektora do serwa a takze dodaniu zielonej gruszki podcisnienia . Wiec nie moge dokladnie okreslic ktora z tych rzeczy miala wplywa na to dziwne zachowanie .
Dzięki za cenne informacje. Będę musiał bliżej się mu przyjżeć. Fakt faktem zapłon warto wyregulować, gdyż za mojej kadencji jeszcze się tym nie zajmowałem, podobnie wymienię wężyk od podciśnienia do serwa. Po wykonaniu czynności podzielę się wrażeniami. Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam

: sob lut 24, 2007 18:07
autor: ppoll27
Już pisze - nie powinno byc zmiany (ew. minimalna - nie wyczuwalna).
Jeśli jest zmiana i jeszcze są słabawe hamulce to trzeba obadac połączenia kolektor - serwo - sprawdzic czy jest z twardego węża (odpornego na ciśnienie), ewentualnie zbadac serwo (membrana):
przy wyłączonym silniku nacisnąc kilka razy pedał hamulca i odpuścic, po czym wcisnąc go do oporu i trzymac, teraz załączyc silnik - pedał powinien trochę opaśc i się zatrzymac, jeśli opada do podłogi - to jest nieszczelnośc w układzie hamulcowym (np. cylinderki tył), jeśli nie opada wogóle to znaczy że serwo nie działa - nie wspomaga hamulców (można ostrożnie sprawdzic czy jest róznica w działaniu hamulców z włączonym/wyłączonym silnikiem). :bigok:

: ndz lut 25, 2007 11:41
autor: Maciasek_W
ppoll27 pisze:Już pisze - nie powinno byc zmiany (ew. minimalna - nie wyczuwalna).
Jeśli jest zmiana i jeszcze są słabawe hamulce to trzeba obadac połączenia kolektor - serwo - sprawdzic czy jest z twardego węża (odpornego na ciśnienie), ewentualnie zbadac serwo (membrana):
przy wyłączonym silniku nacisnąc kilka razy pedał hamulca i odpuścic, po czym wcisnąc go do oporu i trzymac, teraz załączyc silnik - pedał powinien trochę opaśc i się zatrzymac, jeśli opada do podłogi - to jest nieszczelnośc w układzie hamulcowym (np. cylinderki tył), jeśli nie opada wogóle to znaczy że serwo nie działa - nie wspomaga hamulców (można ostrożnie sprawdzic czy jest róznica w działaniu hamulców z włączonym/wyłączonym silnikiem). :bigok:
Dzięki za wyczerpującą informację :pub: Sprawdzę dzisiaj dokładnie to co opisałeś. Mam nadzieję, że winnym okaże się tylko przewód podciśnieniowy :)

Pozdrawiam

: pn lut 26, 2007 12:13
autor: Jurak
Sprawdź podciśnieniowy czujnik przyspieszenia zapłonu (taka bańka przy aparacie zapłonowym).
Przy zapalonym silniku zdejmij z tego czujnika przewód ciśnieniowy - jeżeli nie zaobserwujesz żadnych zmian w pracy silnika to oznacza ta że jest padnięty.