Szarpie, przerywa, gaśnie itd w czasie jazdy i nie tylko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Maciasek_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Maciasek_W » sob lut 24, 2007 07:50

gregoreq pisze:
ppoll27 pisze:... sprawdź czy po wciśnięciu i przytrzymaniu pedału hamulca masz zmianę obrotów.
A powinna byc jakas zmiana czy nie ?
U mnie jak napisałem zmiana występuje. Obroty dość wyraźnie spadają i chyba jest to objaw nieporządany, świadczący o jakiejś niesprawności związanej z podciśnieniem (?). Niestety wyszukiwarka nie działa i nie mogę znaleźć na to odpowiedzi.



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » sob lut 24, 2007 11:17

W moim RF po wcisnieciu stopu na postoju obroty tez wyraznie spadaly ( 200-300 obr. ) i bylo slychac takie jakby strzelanie z tlumika ( cos a'la wrc ;) ) Ten fakt przestal wystepowac po regulacji zaplonu , gaznika , wymianie wezyka od kolektora do serwa a takze dodaniu zielonej gruszki podcisnienia . Wiec nie moge dokladnie okreslic ktora z tych rzeczy miala wplywa na to dziwne zachowanie .


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Maciasek_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Maciasek_W » sob lut 24, 2007 16:09

gregoreq pisze:W moim RF po wcisnieciu stopu na postoju obroty tez wyraznie spadaly ( 200-300 obr. ) i bylo slychac takie jakby strzelanie z tlumika ( cos a'la wrc ;) ) Ten fakt przestal wystepowac po regulacji zaplonu , gaznika , wymianie wezyka od kolektora do serwa a takze dodaniu zielonej gruszki podcisnienia . Wiec nie moge dokladnie okreslic ktora z tych rzeczy miala wplywa na to dziwne zachowanie .
Dzięki za cenne informacje. Będę musiał bliżej się mu przyjżeć. Fakt faktem zapłon warto wyregulować, gdyż za mojej kadencji jeszcze się tym nie zajmowałem, podobnie wymienię wężyk od podciśnienia do serwa. Po wykonaniu czynności podzielę się wrażeniami. Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 24, 2007 18:07

Już pisze - nie powinno byc zmiany (ew. minimalna - nie wyczuwalna).
Jeśli jest zmiana i jeszcze są słabawe hamulce to trzeba obadac połączenia kolektor - serwo - sprawdzic czy jest z twardego węża (odpornego na ciśnienie), ewentualnie zbadac serwo (membrana):
przy wyłączonym silniku nacisnąc kilka razy pedał hamulca i odpuścic, po czym wcisnąc go do oporu i trzymac, teraz załączyc silnik - pedał powinien trochę opaśc i się zatrzymac, jeśli opada do podłogi - to jest nieszczelnośc w układzie hamulcowym (np. cylinderki tył), jeśli nie opada wogóle to znaczy że serwo nie działa - nie wspomaga hamulców (można ostrożnie sprawdzic czy jest róznica w działaniu hamulców z włączonym/wyłączonym silnikiem). :bigok:


TDPower

Maciasek_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Maciasek_W » ndz lut 25, 2007 11:41

ppoll27 pisze:Już pisze - nie powinno byc zmiany (ew. minimalna - nie wyczuwalna).
Jeśli jest zmiana i jeszcze są słabawe hamulce to trzeba obadac połączenia kolektor - serwo - sprawdzic czy jest z twardego węża (odpornego na ciśnienie), ewentualnie zbadac serwo (membrana):
przy wyłączonym silniku nacisnąc kilka razy pedał hamulca i odpuścic, po czym wcisnąc go do oporu i trzymac, teraz załączyc silnik - pedał powinien trochę opaśc i się zatrzymac, jeśli opada do podłogi - to jest nieszczelnośc w układzie hamulcowym (np. cylinderki tył), jeśli nie opada wogóle to znaczy że serwo nie działa - nie wspomaga hamulców (można ostrożnie sprawdzic czy jest róznica w działaniu hamulców z włączonym/wyłączonym silnikiem). :bigok:
Dzięki za wyczerpującą informację :pub: Sprawdzę dzisiaj dokładnie to co opisałeś. Mam nadzieję, że winnym okaże się tylko przewód podciśnieniowy :)

Pozdrawiam



Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » pn lut 26, 2007 12:13

Sprawdź podciśnieniowy czujnik przyspieszenia zapłonu (taka bańka przy aparacie zapłonowym).
Przy zapalonym silniku zdejmij z tego czujnika przewód ciśnieniowy - jeżeli nie zaobserwujesz żadnych zmian w pracy silnika to oznacza ta że jest padnięty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości