Strona 2 z 4

: czw mar 03, 2005 22:49
autor: HaiFisch
mi też szura w prawym bębnie przy hamowaniu, ale czekam aż zrobi się ciepło to oglądne co tam sie porobiło

: czw mar 03, 2005 23:08
autor: mortas
No to widzę problem szurania występuje masowo, u mnie też szura ale tylko przy pierwszym hamowaniu, jak wyjade rano.

: czw mar 03, 2005 23:24
autor: skuri
U mnie tez szura, slyszalem ze to wina zerwanej linki recznego hamulca ew.luznej ale co to ma do szuranie to nie wiem pozatym trzebabedzie to rozebrac i na spokojnie sprawdzic.

: czw mar 03, 2005 23:43
autor: Norbert
skuri pisze:U mnie tez szura, slyszalem ze to wina zerwanej linki recznego hamulca ew.luznej ale co to ma do szuranie to nie wiem pozatym trzebabedzie to rozebrac i na spokojnie sprawdzic.
Mi też "szura" widocznei "te typy tak mają".
Ale na poważnie to też się zastanawiełem czy to nie brak okładzin na szczękach ale skoro mówicie że u Was jest jeszcze sporo to nie wiem...
P.S. Na ręcznym zimą nie zostawiam samochodu.

: pt mar 04, 2005 02:31
autor: ck
Jeśli chodzi o tylne hample to u mnie też szura.Pojechałem z tym do mechanika,bo myślałem,że bębny na wykączeniu,a ten mi mówi,że wygladają jak nówki.Posmarował przeczyścił i dalej szura.Przyzwyczaiłem sie już.Natomiast z przodu czuję bicie po pedale hamulca podczas hamowania z dużej prędkości i czasami trochę kierownica tez poczepie ,ale nie zawsze.Kiedys nawet jechałem z dość szybko i musiałem sie nagle zatrzymać i skręcic w prawo,lecz nie wyrobiłem i tak pojechałem prosto,a to dlatego,że im mocniej mu daje po hamplach tym siła hamowania jest gorsza.

: pt mar 04, 2005 09:29
autor: emge
Tez mi szuralo i nawet wymienilem szczeki. Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy to po wymianie przednich tarcz i klockow ustapilo. Dal bym sobie reke uciac, ze to tylne, a jednak widocznie przenosi sie po budzie. Co do bicia to sprawdz wszyskie elementy gumowe w zawieszeniu, koncowki bo jak sa luzy przy hamowaniu bije.

: pt mar 04, 2005 09:46
autor: zombek
Tiaaa.... ja mam ten sam problem. Zawiozlem nawet do mechanika. Powiedzial, ze tarcze sa spoko i to nie od tego. Przesmarowal to jakims stuffem i zlozyl spowrotem. Przez jakis czas nawet nie szuralo, ale po kilku dniach znowu zaczelo. Co prawda jak sie autko rozgrzeje to mija, ale generalnie rowniez nie wiem co to za ustrojstwo !

zombek

: pt mar 04, 2005 12:04
autor: czerepacha
czy my wszyscy ktorym cos szura slyszymy szuranie tylko prawego bebna??

: pt mar 04, 2005 12:46
autor: Agamek12
czerepacha pisze:czy my wszyscy ktorym cos szura slyszymy szuranie tylko prawego bebna??
Ja słyszę z obu.

: sob mar 05, 2005 13:31
autor: Lisu
WITAM!
JA TEZ SLYSZE TO SZURANIE,ALE BARDZIEJ Z TYLU!
CZASEM CZUJE DELIKATNE DRGANIE PRZY HAMOWANIU.
WIDOCZNIE TEN TYP TAK MA!

: pn kwie 25, 2005 23:57
autor: prome12
Mi też szura i szura ale tak jakoś pulsacyjnie i już tylko podzas hamowania. Na początku myślałem, że kapcia złapałem bo mi coś tak strasznie tam biło ale już przestało i teraz tylko szura i szura. Rozebrałem bęben dzisiaj i tam wszystko jest ok.

: wt kwie 26, 2005 07:24
autor: BruceLee30
motorufus pisze:
Agamek12 pisze:Ja mam lepszy numer: jak hamuję, to słyszę z tylnych bębnów szuranie. Byłem przekonany, że skończyły mi się szczęki. Pojechałem więc do Shell Autoserv, zdjęli mi bębny i okazało się, że szczęki są prawie nowe. Oczyścili więc mi tylko szczęki i bębny, założyli i dalej mi szurają. Ale trudno, trzeba będzie się do tego przyzwyczaić.
Mam identyczny problem i szczęki równiez okazały się jak nowe. to szuranie ustępuje po kilku gwałtownych achamowaniach ale zawsze potem powracają nie wiem co się dzieje

co do bicia to w mk1 GTI (tarcze wentylowane) miałem takie zdażenie że tarcza pękła w środku między warstwami zewnętrznymi rozwarstwiając się. Podczas chamowania strasznie biło i znim to znalazłem to sporo nerwów straciłem
a czy ktos sprawdzil wymiar bebna jezeli jes juz pzrzekroczony wymiar graniczny badz jest za duzy rant niestety bebenek do wymiany jezeli wymiar jest ok to przetoczenie rantu bebna wystarczy i szuranie przy hamowaniu ustanie :)

: wt kwie 26, 2005 07:30
autor: BruceLee30
ck pisze:Jeśli chodzi o tylne hample to u mnie też szura.Pojechałem z tym do mechanika,bo myślałem,że bębny na wykączeniu,a ten mi mówi,że wygladają jak nówki.Posmarował przeczyścił i dalej szura.Przyzwyczaiłem sie już.Natomiast z przodu czuję bicie po ******* hamulca podczas hamowania z dużej prędkości i czasami trochę kierownica tez poczepie ,ale nie zawsze.Kiedys nawet jechałem z dość szybko i musiałem sie nagle zatrzymać i skręcic w prawo,lecz nie wyrobiłem i tak pojechałem prosto,a to dlatego,że im mocniej mu daje po hamplach tym siła hamowania jest gorsza.
jezeli masz mozliwosc przeloz cale kola z przodu na tyl i sprobuj pohamowac zobacz czy nie ma poprawy jak bedzie mozesz szukac nowych felg (otwor piasty ew. otwory srob mocujacych ) nie czesto to wystepuje ale ostatnio przerabialem taki przypadek.

: wt kwie 26, 2005 09:22
autor: DUSZCZO
ja mam inny problem. kiedy hamuję czasami w końcowej fazie hamowania pedał zaczyna robić się miękki i coraz głębiej wpada w podłogę.
Raz mi się zdarzyło, jak stałem na światłach i trzymałem nogę na hamulcu pedał powoli zaczął mi wpadać w podłogę i samochód zaczął ruszać. "Dolegliwość" ustępuje kiedy wcisnę ponownie hamulec.

Co to może być ?