Automatycznie właczane światła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » pt lut 16, 2007 21:49

prezesso25, no i co??? nasi szlachetni posłowie wymyślili że prze cały rok na świtałach - to po co lecytyna? wystarczy przekaxnik i nawet wajchy nie trza przestawiać

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 8:50 pm ]
marcin999 pisze:a ze tak zapytam to swiatla pozycyjne tez sie maja palic z mijania?
też

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 8:52 pm ]
marcin999 pisze:oj chyba sie pospieszyłem
ta porada wcale nie jest dobra po zmontowaniu tego zniknał mi plus ze stacyjki i chyba popsulem alternator bo zaczal silnik stukac..
pewnie nie te piny w przekaźniku i zwarłeś masę z plusem

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 9:20 pm ]
Na światłach przez cały rok
W trosce o poprawę widoczności na drogach.

Sejm uchwalił zmiany w prawie o ruchu drogowym, z których jedna mówi o wprowadzeniu nakaz jazdy przez cały rok z włączonymi światłami mijania. Celem zmian zgłoszonych w Sejmie przez Platformę Obywatelską jest poprawa widoczności na drogach. Podobne przepisy obowiązują w krajach skandynawskich, Czechach oraz Słowacji.

Dotychczas obowiązywał nakazu jazdy z włączonymi światłami od 1. października do końca lutego oraz w czasie złej pogody. Za niedostosowanie się do nowego przepisu grozi mandat w wysokości 100 złotych.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lut 17, 2007 12:23

dobra juz jest wszystko ok doszedlem co i jak;p


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 17, 2007 12:48

W związku z tym ze jestem zainteresowany zakupem włączniku
automatyczngo z allegro http://www.allegro.pl/item167503291_aut ... ania_.html lub
http://www.allegro.pl/item167583840_aut ... od_ss.html
mam w zwiąkzu z tym pytanie czy po zainstalowaniu tego
włacznika automatycznie po odpaleniu zapalą sie światłą pozycyjne drogowe
i podswietlenie deski???? Po jakim czasie po dopaleniu sie zapalą- od
czego to zalezy. I co zrobic jak bede miał zainstalowany taki moduł a
wyłączony silnik i chciałbym zeby samochód miał zapalone swiatłą
pozycyjne
jak wyjde z auta- czy wystarczy przełączyc seryjny włącznik swiateł????
.Słyszałem ze Golfy mają odseparowania
świateł pozycyjnych czy te włączniki to przewiduje i jak to zrobic zeby było ok.

Czy ktos to montował????? i jak to działą w rzeczywistosci??? Czy w MK III jest problem z podłączeniem tego??? Chodzi mi o to ze te włączniki chyba mają to ze włączaja swiatła jak alternator zaczyna ładowac, u mnie łąduje 14,8V, ale wiadomo ze w czasie 2,5 min po odplaniu w AAZ działaja swiece które obnizaja ładowanie i czy wtedy to tez sie załączy????



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lut 17, 2007 12:55

Witam.
Ja od zawsze jeżdżę cały rok, całą dobe na światłach (ale czasem zdarza się zapomnieć).
Samochody z runku kanadyjskiego mają automatycznie włączane światła dzienne. Wydaje mi się, że świecą wtedy światłą drogowe, jakimś tam niewielkim % mocy. Ciekawostką jest to (jeździłem kope lat temu vanem Forda z Kanady), że nie włączają się razem z nimi światła z tyłu (co naszymi przepisami będzie wymagane, bo nakazują włączyć światłą mijania). Wtedy robiło się tak, że włączało się dodatkowo pozycyjne :bigok:
Taki włącznik to wynalazek pożyteczny, uchroni przed bezsesnownym mandatem, za niewinność (bo z premedytacją się nie zapomina o włączeniu).
Pozdrawiam.



greg

Post autor: greg » sob lut 17, 2007 14:37

PinkFloyd pisze:mam w zwiąkzu z tym pytanie czy po zainstalowaniu tego
włacznika automatycznie po odpaleniu zapalą sie światłą pozycyjne drogowe
i podswietlenie deski???
wszystko kwestia podpiecia - jak poie zapalą ci się pozycyjne, mijania, podświetlanie deski. Uruchomienie następuje w momencie jak alternator będzie łądował czyli zgaśnie ci kontrolka - jesli bardzo chcesz żeby załączało się później tzreba by zrobić ukląd z opóźniaczem.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » sob lut 17, 2007 15:40

z tego co trabia w mediach bedziemy smigac na swiatelkach caly rok wiec latem nie raz zapomni sie je wlaczyc , wiec takie urzadzonko z pewnoscia sie przyda
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » czw lut 22, 2007 00:54

Witam ! Takie urządzenie jakie opisuje /greg/ mam zamontowane już kilka lat, od kiedy wszedł obowiązek jazdy na światłach. Jeżdżę na światłach cały rok i nic się nie dzieje więc polecam. U mnie jest troszkę inne podłączenie, zamiast przwodu do masy mam podpięty przwewód do świateł drogowych co eliminuje efekt świecenia świateł mijania przy włączonych drogowych. Nie man podpiętego podświetlenia zestawu wskaźników i oświetlenia tablicy rejestracyjnej (w dzień jest to niepotrzebne)Mam Golfa Mk 2 i oświetlenie tablicy rejestracyjnej i zestawu wskaźników jest na osobnym obwodzie i wystarczy go nie podłączać.

Urządzonko wygląda tak przygotowane do montażu w Renault Megane.

Obrazek



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » czw lut 22, 2007 01:06

hasiek - a mógłbyś trzasnąć schemacik tego wynalazku-jak nie to trudno-dam sobie bez tego radę,ale inni może by sobie pomogli tym schematem-co prawda jest już opis podany przez greg a ale można by je ze sobą skonfrontować


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » czw lut 22, 2007 01:18

To jest bardzo proste urządzenie ale jak to pomoże to bardzo proszę

Obrazek

Dioda D1 i D2 - 5A
Dioda D 3 - 1A
Przekaźnik tak jak opisuje /greg/ lub tak jak na fotce z uchwytem.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » czw lut 22, 2007 01:53

jeśli rozumiem to
A- kabel kontrolki alternatora
+30- po prostu +
ale 56a i 56b to?-też na włączniku świateł??? bo 58LiR to pozycje prawa i lewa na włączniku
no i te diody w tym prostokącie linią przerywaną to w tej ładnej obudowie?
sorki,że tak truję ale chciałbym mieć pewność-z góry dzięki


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lut 22, 2007 08:19

Interesuje mnie to ze dobre jest to, że jak swiatełka włączają sie wtedy kiedy altek daje napiecie, a jak to jest w dieslach??? U mnie np. rano swiece przez 2,5 min po odpaleniu dogrzewają silniczek - tak jest w silnikach AAZ i stawiaja opór 48A az spadaja obroty silnika o 150. Czy przy tak duzym obciazniu altka pzrez 2,5 min swiatła sie załączą od razu po odpaleniu ???



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lut 22, 2007 14:07

PinkFloyd pisze:Interesuje mnie to ze dobre jest to, że jak swiatełka włączają sie wtedy kiedy altek daje napiecie, a jak to jest w dieslach??? U mnie np. rano swiece przez 2,5 min po odpaleniu dogrzewają silniczek - tak jest w silnikach AAZ i stawiaja opór 48A az spadaja obroty silnika o 150. Czy przy tak duzym obciazniu altka pzrez 2,5 min swiatła sie załączą od razu po odpaleniu ???
mysle, że sie załączą... u mnie obroty wogole nie spadaja nawet jak wszytko powłaczam moze masz cos zle ustawione?

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej kontrolki alternatora ja podpialem sie pod taki niebieski kabelek ktory idzie od alternatora ale jak go calkiem odpinałem to migala kontrolka oleju o co chiodzi??? co ma kontrolka oleju do ladowania?

Poza tym mysle, że przy takim montazu to przydałoby sie swiatełka na przekaznikach postawić...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw lut 22, 2007 15:39

marcin999 pisze:eszcze jedno pytanie odnośnie tej kontrolki alternatora ja podpialem sie pod taki niebieski kabelek ktory idzie od alternatora ale jak go calkiem odpinałem to migala kontrolka oleju o co chiodzi??? co ma kontrolka oleju do ladowania?
w Dieslu z alternatora brany jest sygnał obrotów i jego odłączenie od zegarów powoduje błyskanie kontrolki oleju (sprawdzenie ciśnienia oleju silnikowego przy 2000 obrotów) a jakbyś miał obrotomierz to jego wskazania spadną na zero



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lut 22, 2007 17:57

wojteks pisze:akbyś miał obrotomierz to jego wskazania spadną na zero
no mam ale nie zwrocilem uwagi


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 245 gości