Strona 2 z 2

: pn lut 05, 2007 08:41
autor: rafalvfr
Grzesiekk1982 pisze:rafalvfr, to co napisałeś, to nie jest duagnostyka, ale coś w rodzaju psucia :smoke: Bo niby w jakim celu powodować błąd i po to, by go skasować?
Jeśli się świeci lampka airbagów, to niezależnie jaki błąd wykryty przez sterownik to spowodował, układ jest nieaktywny, właśnie ze względów bezpieczeństwa. Nie trzeba odkręcać airbagu, by powodować następne błędy przed podlączeniem do VAG.
Pozdrawiam.
Tak musze przyznac ze to psucie - rozumem, ze jesli bedziesz wymienial np. kolumne kierownicy na taka z regulacja wysokosci i przy okazji robil np odciecie zasilania sterownika auta - przed zlodziejami, to zeby sprawdzic, ze calosc dziala poprawnie (mowa o wylaczniku zasilania) to za kazdy razem bedziesz w jednej rece trzymal poduszke a w drugiej cala reszte tylko po to zeby blad dot. poduszek nie zapisal sie, choc masz przy sobie vaga i wiesz, ze latwiej po skonczonej pracy po prostu skasowac to co sie pojawi.
A tak btw - to co wlasciwie psuje?
Bardzo prosze o rozwiniecie tematu - jaki konkretnie element zostal "popsuty" ??

: pn lut 05, 2007 10:25
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Chodziło mi o to:
rafalvfr pisze:wystarczy odpiac poduche (np przy wyjmowaniu kierownicy) i wlaczyc kluczyk.
nie ma nigdy powodu, aby coś takiego robić, nawet jeśli mamy VAG'a. Jeśli jest możliwość. Poduchy też nie trzeba trzymać w rekach, tylko odpiąć na odłączonym akumulatorze. Przecież wymiana kolumny kierownicy, ani montaż wylączników zasilania, immobilisera nie wymaga włączenia zapłony przy odpiętej poduszce.
Więc nie ma powodów żeby airnag wisiał na przewodzie, ani nie ma powodów, żeby włączac zapłon. Ten błąd powoduje się raz w życiu- jak pierwszy raz się demontuje airbag :D A zepsuć, nic specjalnie nie zepsujemy (trwale), dlatego napisalem "coś w rodzaju psucia" ;) czyli dodawanie soie niepotrzebnej roboty, przez wprowadzanie niepotrzebnego błędu. Poza tym nie każdy posiadacz samochodu z airbagami ma do niego interfejs...
Pozdrawiam :pub:

: ndz sty 13, 2008 14:56
autor: Kronos1986
Witam i mam takie male pytanko poza tematem a mianowicie co to jest to OBD i czy mam to w golfie 3 GL 1.8 typ ABS? i do czego to służy?

: ndz sty 13, 2008 15:36
autor: Grzesiekk1982
Kronos1986, On Board Diagnostic, czyli układ diagnostyki pokładowej. Owszem masz, zaślepki są nad popielniczką (obok ewentualnych włączników klimatyzacji), a po 94 roku obok popielniczki bardziej po prawej większa zaślepka i złącze 16 pinowe (ale tylko z 4 przewodami).
Możesz przez złącze sprawdzać sterownik silnika, ABS, climatronic, poduchy.
Pozdrawiam.

: ndz sty 13, 2008 18:38
autor: Kronos1986
Dzieki serdecznie za uswiadomienie mnie i sprawdziłem ale ja mam tylko takie dwie male kostki

: ndz sty 13, 2008 18:59
autor: Grzesiekk1982
Kronos1986 pisze:ale ja mam tylko takie dwie male kostki
to masz starszego Golfa. W tych dwóch kostkach (chyba różowa i biała) masz te same piny, co w tej nowszych do ok. 2003 r (europejski standard wymusił tylko zmianę kształtu złącza diagnostycznego).
Pozdrawiam.

: ndz sty 13, 2008 19:10
autor: PitrekT
Grzesiekk1982 pisze:W tych dwóch kostkach (chyba różowa i biała) masz te same piny, co w tej nowszych do ok. 2003 r .
W nowszych autach nie ma lini L lecz tylko K (pomijając CAN)

: pn sty 14, 2008 11:39
autor: Kronos1986
Rozumiem! Tak dokładnie to mam biała i czarną kostke i w każdej z nich są dwa piny u góry jeden i na dole jeden! Moje kolejne małe pytanko : Jest jakis domowy sposób na te kostki zeby sobie zrobic diagnostyke?
Pozdrawiam

: pn sty 14, 2008 17:18
autor: PitrekT
Szukaj no forum.Było to już poruszane.

: pt maja 08, 2009 14:47
autor: Bucus
A mam pytanie czy podczas sprawdzania błędów (usuwania ich) odnośnie poduszek, mogą one wystrzelić?

: pt maja 08, 2009 23:59
autor: AD6
Bucus pisze:A mam pytanie czy podczas sprawdzania błędów (usuwania ich) odnośnie poduszek, mogą one wystrzelić?


:crazy: oczywiście że nie

: ndz maja 17, 2009 20:07
autor: zbyszek6000
A ja czytałem na temat diagnostyki SRS (poduszki) i z tego wynika ze dla bezpieczeństwa trzeba odłaczac czujniki i poduszki aby nieulegly wystrzeleniu. W swoim golfie nie mogę zdiagnozować poduszek, czemu?