Strona 2 z 2

Re: Nierówna praca silnika i spadek obrotów

: czw lut 01, 2007 22:31
autor: ppoll27
-Leesek- pisze:Witam Forumowiczów
Jestem nowy na tym forum, szukałem podobnych tematów lecz nie znalazłem konkretnie takiej sytuacji. Mam taki problem z moim Golfikiem MK3 benzyna 1,6 ABU rocznik 1993:
Pojawia się spadek obrotów i nierówna praca silnika, po puszczeniu gazu i następnie dodaniu jedzie, potem znowu to samo ja mu gaz a on zwalnia, nierówną pracę silnika z tendencją do zgaśnięcia (dodaję gazu żeby nie zgasł) zauważyłem gdy stoję na światłach. A teraz najlepsze: zauważyłem że ta sytuacja powtarza się w deszczowe dni po wjechaniu prawym przednim kołem w większą kałużę. Przed wjechaniem i normalnie wszystko jest ok.
Po wjechaniu dosłownie po 10 sekundach zaczynają się opisane wyżej kłopoty. Po przestoju na parkingu w pracy lub w nocy w garażu wszystko wraca do normy i działa normalnie.
Mechanik wymienił mi przewody wys. napięcia i kopułkę, co pomogło na jakiś czas, albo po prostu nie wjechałem w większą kałużę sam już nie wiem. Bo teraz problem powrócił, np wczoraj. Zauważyłem również że na "luzie" gdy silnik nierówno pracuje gdy dodam dużo gazu, a potem puszczę to w ostatnim momencie schodzenia do normalnych obrotów pojawia się 1-2 sekundowy zgrzyt, jakby coś się ocierało. Ale najbardziej zależy mi na znalezieniu przyczyny zachowania samochodu po wjechaniu w wodę.
Proszę o pomoc.
Skoro woda powoduje takie skutki - to najprawdopodobniej układ zapłonowy, a twoim konkretnym silniku powinneś sprawdzić:
> czujnik halla (jest opisane na forum co i jak zmierzyć)
> cewkę (czy nie ma np. popękanej obudowy, przebić w jej okolicy)
> palec rozdzielacza (zdjąć kopułkę zobaczyć czy jest tam sucho i czy styki nie są powypalane)
generalnie dobry sposób na szukanie przebić to w nocy odpalenie silnika i psikanie spryskiwaczem do kwiatków po kablach, okolicach cewki, i kopułki i patrzenie czy jest reakcja silnika lub ewentualnie czy skaczą iskry

: śr maja 02, 2007 12:18
autor: Golfiarz217
Witam. Mam podobny problem jak kolego który poruszył forum. tylko że u mnie warunki atmosferyczne nie mają znaczenia czyli czy wjade w kałuze czy jest sucho auto dusi się jak dodam mu gazu poszarpie nim troche wraca na chwile praca silnika z powrotem i przy zmianie biegu np. na 3 4 i 5 od nowa to samo dam w gazu a auto wpadaw dołek Panowie doradzcie coś co to może byc doszły mnie słuchy że to pompa paliwowa...czy faktycznie???

[ Dodano: 05 Maj 2007 20:02 ]
Panowie mam pytanko tak jak pierwszy kolega z forum mam dość poobny problem w moim MK3 tylko że warunki pogodowe nie maja znczenia . Na zimnym silniku praktycznie samochód nie utrzymuje obrotów żadnych dopero gdy pare razy przygazuje. W trasie gdy wdepne gazu to auto wpada w taki dołek i dopiero po chwili wchodzi gaz i czsami nim szarpie tak jakby nie było paliwa. panowie czy to jest coś związane komputerem czy to pompa paliwowa siada (mam auto na gaz)???? doradzcie coś pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: 05 Maj 2007 20:02 ]
Panowie mam pytanko tak jak pierwszy kolega z forum mam dość poobny problem w moim MK3 tylko że warunki pogodowe nie maja znczenia . Na zimnym silniku praktycznie samochód nie utrzymuje obrotów żadnych dopero gdy pare razy przygazuje. W trasie gdy wdepne gazu to auto wpada w taki dołek i dopiero po chwili wchodzi gaz i czsami nim szarpie tak jakby nie było paliwa. panowie czy to jest coś związane komputerem czy to pompa paliwowa siada (mam auto na gaz)???? doradzcie coś pozdrawiam serdecznie

: pn cze 08, 2009 20:30
autor: makx
witam moj problem z golfem 2 1.6 bezyna, rano jak go odpalam, to kopci na ciemno i nie rowno pracuje jak sie rozgrzeje ro wszystko jest ok zmienilem świece i nowe przewody i raczej nie widze zmian juz nie mam pojecia co to moze byc moze poszły uszczelki na zaworach choc nie widac zeby ubywalo oleju