Nierówna praca silnika i spadek obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika i spadek obrotów

Post autor: ppoll27 » czw lut 01, 2007 22:31

-Leesek- pisze:Witam Forumowiczów
Jestem nowy na tym forum, szukałem podobnych tematów lecz nie znalazłem konkretnie takiej sytuacji. Mam taki problem z moim Golfikiem MK3 benzyna 1,6 ABU rocznik 1993:
Pojawia się spadek obrotów i nierówna praca silnika, po puszczeniu gazu i następnie dodaniu jedzie, potem znowu to samo ja mu gaz a on zwalnia, nierówną pracę silnika z tendencją do zgaśnięcia (dodaję gazu żeby nie zgasł) zauważyłem gdy stoję na światłach. A teraz najlepsze: zauważyłem że ta sytuacja powtarza się w deszczowe dni po wjechaniu prawym przednim kołem w większą kałużę. Przed wjechaniem i normalnie wszystko jest ok.
Po wjechaniu dosłownie po 10 sekundach zaczynają się opisane wyżej kłopoty. Po przestoju na parkingu w pracy lub w nocy w garażu wszystko wraca do normy i działa normalnie.
Mechanik wymienił mi przewody wys. napięcia i kopułkę, co pomogło na jakiś czas, albo po prostu nie wjechałem w większą kałużę sam już nie wiem. Bo teraz problem powrócił, np wczoraj. Zauważyłem również że na "luzie" gdy silnik nierówno pracuje gdy dodam dużo gazu, a potem puszczę to w ostatnim momencie schodzenia do normalnych obrotów pojawia się 1-2 sekundowy zgrzyt, jakby coś się ocierało. Ale najbardziej zależy mi na znalezieniu przyczyny zachowania samochodu po wjechaniu w wodę.
Proszę o pomoc.
Skoro woda powoduje takie skutki - to najprawdopodobniej układ zapłonowy, a twoim konkretnym silniku powinneś sprawdzić:
> czujnik halla (jest opisane na forum co i jak zmierzyć)
> cewkę (czy nie ma np. popękanej obudowy, przebić w jej okolicy)
> palec rozdzielacza (zdjąć kopułkę zobaczyć czy jest tam sucho i czy styki nie są powypalane)
generalnie dobry sposób na szukanie przebić to w nocy odpalenie silnika i psikanie spryskiwaczem do kwiatków po kablach, okolicach cewki, i kopułki i patrzenie czy jest reakcja silnika lub ewentualnie czy skaczą iskry


TDPower

Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » śr maja 02, 2007 12:18

Witam. Mam podobny problem jak kolego który poruszył forum. tylko że u mnie warunki atmosferyczne nie mają znaczenia czyli czy wjade w kałuze czy jest sucho auto dusi się jak dodam mu gazu poszarpie nim troche wraca na chwile praca silnika z powrotem i przy zmianie biegu np. na 3 4 i 5 od nowa to samo dam w gazu a auto wpadaw dołek Panowie doradzcie coś co to może byc doszły mnie słuchy że to pompa paliwowa...czy faktycznie???

[ Dodano: 05 Maj 2007 20:02 ]
Panowie mam pytanko tak jak pierwszy kolega z forum mam dość poobny problem w moim MK3 tylko że warunki pogodowe nie maja znczenia . Na zimnym silniku praktycznie samochód nie utrzymuje obrotów żadnych dopero gdy pare razy przygazuje. W trasie gdy wdepne gazu to auto wpada w taki dołek i dopiero po chwili wchodzi gaz i czsami nim szarpie tak jakby nie było paliwa. panowie czy to jest coś związane komputerem czy to pompa paliwowa siada (mam auto na gaz)???? doradzcie coś pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: 05 Maj 2007 20:02 ]
Panowie mam pytanko tak jak pierwszy kolega z forum mam dość poobny problem w moim MK3 tylko że warunki pogodowe nie maja znczenia . Na zimnym silniku praktycznie samochód nie utrzymuje obrotów żadnych dopero gdy pare razy przygazuje. W trasie gdy wdepne gazu to auto wpada w taki dołek i dopiero po chwili wchodzi gaz i czsami nim szarpie tak jakby nie było paliwa. panowie czy to jest coś związane komputerem czy to pompa paliwowa siada (mam auto na gaz)???? doradzcie coś pozdrawiam serdecznie



makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » pn cze 08, 2009 20:30

witam moj problem z golfem 2 1.6 bezyna, rano jak go odpalam, to kopci na ciemno i nie rowno pracuje jak sie rozgrzeje ro wszystko jest ok zmienilem świece i nowe przewody i raczej nie widze zmian juz nie mam pojecia co to moze byc moze poszły uszczelki na zaworach choc nie widac zeby ubywalo oleju


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 217 gości