Strona 2 z 2

: śr lut 13, 2008 18:57
autor: RasPL
pogrzebałem trochę i obroty spadły do 1200, jak sie ECU ustawia po resecie to obroty ładnie się tryzmją na około 850, a potem chwila jazdy, i znowu 2343

a mechanika nie znam, sam bym z chęcią pojechał sprawdzić czy nie jest przestawiony :grrr:

: śr lut 13, 2008 21:15
autor: plazma
a próbowałeś sprawdzić czujnik ssania (niebieski) może Ci krokowiec wariuje

: czw lut 14, 2008 22:11
autor: RasPL
czujniki sprawne ;) ale odpaliłem silnik i podcisnienia sprawdzałem, potem przyszedł czas na złącza, docisnełem złacze wchodzące do krokowca i obroty spadły na 1200 co mi wyglada na brak styku z czujnikiem otwarcia przepustnicy, zdaje mi sie że ECU poprostu nie wiedziało że krokowiec otworzył przepustnice i go wywaliło do końca , jutro baterią wypchne dzwigienke krokowca na maxa i zobacze jakie obroty bedzie mieć silnik :okej: jeżeli przypuszczenia sa dobre to pójdzie troche ponad 2000RPM i będzie rada dla wszssytkich z mega wysokimi obrotami biegu jałowego :pub:

Dalej nie tłumaczy to błędu 2343 który pojawił sie jak jeszcze obroty były normalne, jako że silnik spala olej wiec mogło zawalić sondę, nie potrafię jej wykręcić :panna: skołuje se oscyloskop i zobacze co tam sonda generuje

: czw lut 14, 2008 23:57
autor: plazma
RasPL pisze:odpaliłem silnik i podcisnienia sprawdzałem
jak sprawdzałeś podciśnienia?:)

: pt lut 15, 2008 15:41
autor: RasPL
zdejmowanie i patrzenie czy coś sie zmienia, czy zasysa, i wzrokowy stan wężyków

: pt lut 15, 2008 18:09
autor: plazma
myślałem że masz jakiś wyszukany sposób :D :grin: bo ten co opisujesz to znam:)
ja mam inny problem nie wiem jakie obroty mają być na wolnych chodzi mi o wskazania obrotomierza, na ssani mam około 1500 a na wolnych (niby) od 1000 do 1200 nie wiem jaka może być przyczyna czy może to tylko moja schiza?

: pt lut 15, 2008 20:04
autor: RasPL
na ciepłym silniku wolne obroty mają być 750-950 ja takie własnie miałem po regulacji TPSa

Co do moich przypuszczen to sa blędne, przy max wysunietym palcu krokowca obroty są wyższe niż 2000, dalej mam problem z silnikiem :/ Wczorajsze docisniecie zbiegło sie w czasie z chęcią silnika do zmniejszenia obrotów, dziś styki są sprawne na 100% a obroty znowu powyżej 2000 :( I tu pytanie czy to może być wina sondy ? te obroty sa na ciepłym i zimnym silniku, czujnik niebieski sprawny, TPS sprawny, wtryskiwacz sprawny, krokowiec sprawny, czujnik otwarcia przepustnicy sprawny, czujnik temp. powietrza sprawny zostaje lambda którą musze oscyloskopem sprawdzić

: pt lut 15, 2008 22:34
autor: plazma
wydaje mi sie że jeśli wszystko posprawdzałeś i jest ok to lewe powietrze ciągnie może podstawa pod wtryskiem. tak przy okazji jak silnik masz wyłączony to w jakiej pozycji jest wskazówka obrotka chodzi mi o to czy jest na 0 czy może poniżej bo wydaje mi sie że u mnie może to jest przestawione. i dlatego te obroty takie wysokie mam no i dodatkowo jeszcze wypadają mu zapłony i nie mam pojęcia co może być przyczyną, może masz jakieś sugestie
:bajer:

: sob lut 16, 2008 06:12
autor: RasPL
podstawka pod przepustnicą cała bo całą przepustnice miałem w domu i wszystko sprawdzałem

[ Dodano: 22 Lut 2008 17:33 ]
załatwiłem se oscyloskop do zbadania sondy i odrazu sprawdzę halla, co do gubionych zapłonów to kopułka palec swiece i przewody, możliwe że też cewka zapłonowa, mi też się zdaje że coś gubi po wydechu czasem słychać - ale u mnie kopułka stara jeszcze orginalna a palec wygląda jakby się starł :bajer:

[ Dodano: 28 Lut 2008 17:15 ]
no i wszystko załatwione :bigok: 2343 to mieszanka uboga ! :bajer: