Strona 2 z 3

: ndz lut 27, 2005 22:49
autor: gogi
Ja mam wielopunktowy wtrysk i instalacje gazowa najzwyklejsza. Strzalow kilka mialem (za duzo gazu, gdy silnik sie dusil :)) ale nic nie wyrabalo, bo przed kolektorem mam zalozone awaryjne ujscie gazu :) Mniej wiecej wyglada to tak jakby guma szerokosci 1 cm zalozona wokol rury, jesli wybucha to podwija gume i nic nie rozwala. Zaznaczam, ze to nie jest zabezpieczenie robione domowa robota, a "orginalnie* zalozone przez gazownikow :)

Pozdrawiam

: pn lut 28, 2005 17:27
autor: Mariusznia
gogi pisze: Strzalow kilka mialem (za duzo gazu, gdy silnik sie dusil :))
A jak się objawia taki strzał? To jakiś huk słychać (mocny?)? Silnik gaśnie, jak wywali tą gumę? etc. Opisz toto troszkę pleaseee.

: pn lut 28, 2005 19:10
autor: Borys
Mariusznia pisze:
gogi pisze: Strzalow kilka mialem (za duzo gazu, gdy silnik sie dusil :))
A jak się objawia taki strzał? To jakiś huk słychać (mocny?)? Silnik gaśnie, jak wywali tą gumę? etc. Opisz toto troszkę pleaseee.
huk, czasmi przepływomierz traci dno :grin: klapa sie wykrzywia czasami auto gasnie,

: pn lut 28, 2005 21:44
autor: gogi
Mariusznia pisze:
gogi pisze: Strzalow kilka mialem (za duzo gazu, gdy silnik sie dusil :))
A jak się objawia taki strzał? To jakiś huk słychać (mocny?)? Silnik gaśnie, jak wywali tą gumę? etc. Opisz toto troszkę pleaseee.
Wystrzal dosyc glosny w srodku, nie wiem jak na zewnatrz, czasem sie przestrasze :) ale nie ma tragedii. A silnik gasnie, z tego wzgledu, ze dostaje sie wtedy za duzo powietrza do obiegu. Ale jesli przelaczysz na benzyne to jeszcze to wytrzyma i do momentu az bedziesz mogl poprawic gume to spokojnie mozesz jechac.

Pozdrawiam

: pn lut 28, 2005 22:46
autor: Mariusznia
O żesz...
Takie "strzały", to raczej wątpliwa przyjemność :hmm:

: wt mar 01, 2005 17:30
autor: gogi
Mariusznia pisze:O żesz...
Takie "strzały", to raczej wątpliwa przyjemność :hmm:
Hehe :) do przyjemnosci nie nalezy, ale jak bedziesz jezdzil normalnie (czyli bedac na 5 i jadac 60 km/h nie wcisniesz gazu do dechy) :) to nie powinno strzelac. Mi strzela statystycznie raz na miesiac. To jest ten raz jak sobie zapomne i sobie wcisne :)

Pozdrawiam

: śr mar 02, 2005 00:45
autor: marceliii
a to mi nie grozi,bo raczej obrotkiem poniżej 2500 nie schodze,a przy 60 to raczej na 4 jade,a jak chce przyspieszyć to od razu 3 wbijam a czasami nawet 2,jak pod górke
;)

: pn maja 23, 2005 17:13
autor: pkirylcz
gogi pisze:
Mariusznia pisze:
gogi pisze: Strzalow kilka mialem (za duzo gazu, gdy silnik sie dusil :))
A jak się objawia taki strzał? To jakiś huk słychać (mocny?)? Silnik gaśnie, jak wywali tą gumę? etc. Opisz toto troszkę pleaseee.
Wystrzal dosyc glosny w srodku, nie wiem jak na zewnatrz, czasem sie przestrasze :) ale nie ma tragedii. A silnik gasnie, z tego wzgledu, ze dostaje sie wtedy za duzo powietrza do obiegu. Ale jesli przelaczysz na benzyne to jeszcze to wytrzyma i do momentu az bedziesz mogl poprawic gume to spokojnie mozesz jechac.

Pozdrawiam
Nie to raczej nie tak.
Nie rozumiem stwierdzenia ze dostaje sie wiecej powietrza?? Przeciez turbiny sa robione po to zeby tloczyc powietrze w autach z turbodoladowaniem.
Strzal wyglada zupelnie inaczej. Jesli mowimy o inst. gazowej w wielopunkcie, to dzieje sie tak dlatego ze w kolektorze dolotowym moze zbierac sie mieszanka wybuchowa, czesto mieszanka paliwa i gazu plus powietrze. Dojscie iskry powoduje wybuch, a przez co w kolektorze dolotowym sa spaliny. Auto zamiast dostac powietrze z tlenem dostaje spaliny bez tlenu i dlatego auto gasnie.
A jesli wybuch nastapi to najczesciej pada kolektor dolotowy i klapa filtra powietrza. Naprawa nie jest tania, chyba ze chcesz sklejac kolektor do usr.. smierci.

Sekwencyjny gaz jest podawany bezp. do wtryskiwaczy, a nie jak w II gen do kol. dolotowego.
W gazie trzeba dbac o kable WN i o swiece. Kable wymieniamy co 60tys. km a swiece co 20tys.

: pn maja 23, 2005 17:15
autor: pkirylcz
marceliii pisze:a to mi nie grozi,bo raczej obrotkiem poniżej 2500 nie schodze,a przy 60 to raczej na 4 jade,a jak chce przyspieszyć to od razu 3 wbijam a czasami nawet 2,jak pod górke
;)
Wybuchy nie powstaja podczas jazdy kiedy sie gazuje auto. Moze wystapic wtedy kiedy auto gasnie, dodajemy mu gazu, gwaltownie zbiera sie duzo mieszanki paliwowej, iskra i wybuch.
Nie wolno tez jezdzic na luzie, tzn nie wskazane jest.

: sob cze 18, 2005 19:34
autor: zodiak
luki58 pisze:To ja sie podepne. A jak wyglada sprawa instalki LPG w 16V KR. Zamontowana jest I Generacji. Co o tym sadzicie ?
Mam coś takiego, Instalacja Lovato. Chodzi OK. Niiiiiiigdy nie "kichnął".
Przy małej prędkości i wysokim biegu auto po prostu kiepsko się zbiera (co zresztą jest logiczne) ale nie strzela jak u coponiektórych na tym forum.

: sob cze 18, 2005 23:29
autor: pkirylcz
zodiak pisze:
luki58 pisze:To ja sie podepne. A jak wyglada sprawa instalki LPG w 16V KR. Zamontowana jest I Generacji. Co o tym sadzicie ?
Mam coś takiego, Instalacja Lovato. Chodzi OK. Niiiiiiigdy nie "kichnął".
Przy małej prędkości i wysokim biegu auto po prostu kiepsko się zbiera (co zresztą jest logiczne) ale nie strzela jak u coponiektórych na tym forum.
No ale jaki ty masz silnik.
Strzaly pojawiaja sie w instalacjach II generacji montowanych na wielopunktowym wtrysku. Strzelaja tez w monowtrysku.

: sob cze 18, 2005 23:36
autor: zodiak
pkirylcz pisze:
zodiak pisze:
luki58 pisze:To ja sie podepne. A jak wyglada sprawa instalki LPG w 16V KR. Zamontowana jest I Generacji. Co o tym sadzicie ?
Mam coś takiego, Instalacja Lovato. Chodzi OK. Niiiiiiigdy nie "kichnął".
Przy małej prędkości i wysokim biegu auto po prostu kiepsko się zbiera (co zresztą jest logiczne) ale nie strzela jak u coponiektórych na tym forum.
No ale jaki ty masz silnik.
Strzaly pojawiaja sie w instalacjach II generacji montowanych na wielopunktowym wtrysku. Strzelaja tez w monowtrysku.
Było pytanie o KR-a i instalkę I generacji to odpowiadam :) .

: sob cze 18, 2005 23:47
autor: Ryhoo
jeśli pojedziesz do jakieś porządnej firmy to w instalacji powinni ci założyć takie ustrojstwo za przepływomierzem żeby ci go nie uszkodziło przy tym wybuchu (płomień zwrotny) jakto nazywacie...
ja mam instalke Landi, i zmagam sie tylko z taką niedogodnością jak niskie obroty biegu jałowego...ale to ponoć taka przypadłość w sterowaniu komputerowym przy takim silniku i instalacji gazowej :(

: ndz cze 19, 2005 10:00
autor: evolution
zodiak pisze:
pkirylcz pisze:
zodiak pisze: Mam coś takiego, Instalacja Lovato. Chodzi OK. Niiiiiiigdy nie "kichnął".
Przy małej prędkości i wysokim biegu auto po prostu kiepsko się zbiera (co zresztą jest logiczne) ale nie strzela jak u coponiektórych na tym forum.
No ale jaki ty masz silnik.
Strzaly pojawiaja sie w instalacjach II generacji montowanych na wielopunktowym wtrysku. Strzelaja tez w monowtrysku.
Było pytanie o KR-a i instalkę I generacji to odpowiadam :) .
TYLE ZETRACI MOC TAKA KR. I NIE MA CO MOWIC ZE TAK NIE JEST BO SPRAWDZONE Z FAKTYCZNYCH 140 PS ROBI SIE JAKIES 125 PSsorry za caps :) a co do mocy z dolu slabej nie jest to logiczne bo mozna zrobic tak zeby nie oslabl wtych partiach obrotowych na gazie