[1.8 AAM] nierówno chodzi po odpaleniu...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt sty 19, 2007 22:49

Panowie pomóżcie!!!! pojawił sie kolejny kłopot.....

Dziś pojechałem do Centrum Motoryzacji zeby dokupic ten CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ i jak sie okazało niedość ze zamienniki są drogie bo 60-75 zł a ktoś z forum pisał ze koło 20-30 płacił to jeszcze zaczeli mi wymyślac ze sa jakies 2 czujniki niewiadomo właśnie gdzie ten drugi, ze moze jakis od powietrza???? bo ten co jest w krućcu plastikowym co dochodzi do bloku na 4 piny jest jeden, a co jeszcze lepsze to są rzne czujniki ze względu na rodzaj silnika.
Podobno ten co ma byc do mojego czyli AAM 1.8 75KM to czarny czujnik z żółtą obwódką, a co sie okazało ja jak zobaczyłem u siebie to jest czarny ale z niebieską obwódką. Wiec mam pytanie jaki ma byc ten czujnik??? jesli ktos wie niech pisze albo jeszcze lepiej jak ktoś ma ten sam silnik to niech napisze jaki jest u niego????

ps. jakich firm i w jakich cenach sa u was jak ktos pamieta????


VW forever..

Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » sob sty 20, 2007 00:12

Tez mam takie autko z takim silnikiem,Mam czujnik z żółtą obwódką, i z tego co wiem takowy być powinien. A jakie ceny są to trudno powiedzieć.Bywa tak że po założeniu nowego potrafi zawyżać



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob sty 20, 2007 13:33

ja mam z zieloną obwódką (4 piny)
dałem za niego 60zł
próbowałem założyć z żółtą obwódką (20zł) ale przekłamywał temperaturę
pokazywał 110stopni



Awatar użytkownika
weed1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 13, 2007 19:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: weed1982 » sob sty 20, 2007 14:40

ja mam silnik 1.8 AAM i z żółtą obwodką a przed wymianą miałem cały czarny



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » sob sty 20, 2007 17:06

W salonie VW mi tez powiedzie ze ma bycczarny z żółtym paskiem, ale jak pojechałem do sklepu motoryzacyjnego i podałem im numer orginału to znaleźli mi ale z niebieskim paskiem...... i teraz to juz jest dziwne :/

[ Dodano: 06 Lut 2007 17:30 ]
mam jeszcze dylemat co do tego czujnika, powiedzcie mi jak to jest z tymi pinami ,czy jesli przekłamuje u mnie na wskaźniku na zegarach to i do komputera ida błędne dane czy na wskaźnik idzie oddzielny sygnał??


VW forever..

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pn cze 18, 2007 16:53

jesli sie dobrze orietuje to idzie odzielny sygnal sa 4 piny 2 piny podaja do kompa pomiar i 2 piny do wskaznika
podajrze

Tez sie przymierzam do kupna czujnika bo na trasie wskazuje mi 50c na postoju 70c pod wagiem sprawdzałem to nie ma podgladu na kompie mialem mierzona temp silnika TERMOMETREM LASEROWYM i wskazywała 93c wiec czujnik mam do wymiany
gdbym czyjnik do komputera pokazywal poprawne parametry to bym nie zmienial mam 92r i otczytu z kompa nie idzie sprawdzic

sprawdzałem pod WAG COM

[ Dodano: 18 Cze 2007 16:54 ]
chyba ze innym programem mozna sprawdzic ??

silnik mam 1,8 AAM 92r i czujnik mam czarny z zołta obwodka


posłużę Vagiem

snajper295
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:17
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: snajper295 » wt lut 23, 2010 10:57

panowie czy ktoś może wie jaka jest różnica w parametrach czujnika z żółtym paskiem, a czujnika z niebieskim paskiem ewentualnie czarnym czy zielonym bo też się spotkałem. w
katalogach paru sklepów do aam proponują z niebieskim w innych żółtym paskiem no więc może ktoś zna odpowiedz. dodam że żółte są tańsze (25-30zł) niebieskie(80-90zł) :goof:



marchew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 02, 2008 09:15
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marchew » śr lut 24, 2010 10:30

U mnie to samo!

1. Sonda lambda to na pewno nie jest, bo nie działa na zimnym silniku... Ja ja wymieniałem z tydzien temu z innych wzgledów - po prostu nie działała.

2. Czujnik wymieniłem - bez zmian, ale tak jak piszecie sprobuje go odlaczyc rano i wtedy zapalic, moze nowy tez walniety, albo powinien jednak byc z niebieska obwodką, u mnie był i jest z zółtą

2. Świece + kable + kopułka + palec + cewka u siebie wymieniałem - nie pomogło

Moje kolejne pomysły:

- Zastanawiam się czy to nie od gazu, odłącze aku i zresetuje kompa, zrobie adaptacje i bez przelaczania na gaz odpale rano na paliwie

- Moze czujnik halla

- Cos z wtryskiem (czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy lub sam wtrysk)

Moze sprobuj tez zresetowac kompa i odpalic z rana na Pb, moze razem cos zawalczymy

pozdrawiam
marchew

[ Dodano: 01 Mar 2010 08:45 ]
No i zrobiłem jak mowiliscie - odlaczylem czujnik temperatury (ten 4 pinowy) i bylo jeszcze gorzej, nie dosc ze nierowno pracował to wrecz przerywał przy lekkim dodawaniu gazu, po przejechaniu krotkiego odcinka wszystko wrocilo do normy.

Jakies pomysły?



Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » pn kwie 26, 2010 19:17

Podłącze się pod temat, dokładnie te same objawy co właściciel tematu. Zawory wymienione - kompresja po 9 na każdym, kopułka, palec, świece, kable wymienione. Jedynie ten czujnik został, aczkolwiek z tego co słyszałem tylko oryginalny się nadaje do użytku. Po odłączeniu czujnika rano, nie było różnicy .... ręce opadają.



Awatar użytkownika
_Raq_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: pn sie 10, 2009 19:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: _Raq_ » śr kwie 28, 2010 18:02

ja jak kupowałem czujnik temp. do mojego gofra to miałem z żółtym paskiem a kupiłem z niebieskim - sprzedawca powiedział że to jest zamiennik tego z żółtym, a tego już nie robią i wszystko jest OK
4piny to 4piny czujnik musi dobrze pokazywać na blacie i na VAGu - u mnie wskazania były takie same


[size=150][color=red]
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.[/color][/size]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3218645#3218645/][img]http://img196.imageshack.us/img196/2648/podpis2.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: Marcin_MK2_8v » sob maja 15, 2010 01:19

zwykle zostaje jeszcze jedna możliwość, podgrzewacz mieszanki pod wtryskiem, ten taki jeż co do niego idzie jeden przewód, jesli jest uszkodzony to zimny silnik tak właśnie się zachowuje i czasami lubi kopcić na czarno przy dołożeniu gazu



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » ndz maja 16, 2010 21:09

Panowie odswieżam temat, zmeniłem u mnie czujnik (ten po prawej strnie układu wtryskowego przykrecany na 4 torxy z dziurką) i z tego co widze pomogło , prz tym odłączyc akumulator i po załozeniu klemy niech silnik popracuje na benzynie do złapania 90* temp. (do właczenia wentylatora) , teraz auto chodzi normalnie po odpaleniu, wiec moze to to.

[ Dodano: 16 Maj 2010 21:11 ]
dodam ze załozyłem uzywany czujnik z silnika 1.8 "ABS", bo taki miałem pod reką.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 13:51 przez mlody87, łącznie zmieniany 1 raz.


VW forever..

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pn maja 17, 2010 19:36

mlody87 pisze:zmeniłem u mnie czujnik Halla (ten po prawej strnie układu wtryskowego przykrecany na 4 torxy z dziurką)
to chyba jest tps...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr maja 19, 2010 09:51

Sądząc po tym jak nazwałeś TPS :jezor: , to pewnie go nie regulowałeś, a powinno się go ustawić.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 411 gości