Strona 2 z 3

: sob sty 13, 2007 15:01
autor: DaroS
Mialem do czynienia z Wahlerem i Vernetem i oba dobrze sie sprawuja. Mialem okazje wkladac je do mk3 z tymi samymi silnikami i porownujac oba wszystko tak samo jest czyli szybko sie nagrzewa silnik i ladnie trzyma temp.

: sob sty 13, 2007 22:01
autor: mlody87
budzio18 pisze:dlaczego nie VERNET??
JA osobieście Vernet-a nie polecam, bo sie naciołem na wadliwego, zresztą jak wielu kolegów na forum. Akurat u mnie zbyt późno sie otwierał albo wcale sie nie otwierał i miałem 100-115 stopni cały czas wiec wolałem zmienic na Wahlera-i teraz jest wszystko ok , bo szkoda silnik przegrzac ;/ ale to tylko moja taka uwaga ;)

: ndz sty 14, 2007 00:24
autor: baloo
dlaczego nie VERNET??
nikt go nie poleca no forum to chyba cos znaczy ja kupilem wahlera bo mialem podobna sytuacje z temperatura silnika teraz czyma sie na 80 ale podobno to normalne

: ndz sty 14, 2007 01:13
autor: kapalek
80 to raczej nie jest normalna temp. mi stary termostat tyle trzymał i po zmienie jest cały czas 90. zauważyłem duża różnice w działaniu silnika, ogrzewania. chyba że masz czujnik rypniety i w rzeczywistości masz 90 a w kabinie pokazuje 80

: ndz sty 14, 2007 12:22
autor: budzio18
panowie
z tego co slyszalem od mojego mechanika to Vernety sa ok!
problem jest w tym ze ponoc jedne sa produkcji francuskiej a drugie chyba wloskiej
te wloskie to ponoc kiszka i moze wy na takie trafiliscie
ja osobisice mam francuza i jest ok!
ten sklep co kumple w nim kupuje to sprowadza tylko vernety jezeli chodzi o termostaty i koles jeszcze nigdy nie mial reklamacji a takowa zawsze mozna zlozyc jak termostat nie dzial a jak wam nie uwierzy to zawsze mozna sprawdzic na miejscu w "kubeczku"

moze macie racje ze wahler lepszy ja mam verneta i nie narzekam bo dziala :)

: ndz sty 14, 2007 12:26
autor: piotrjamrozek
skoro mowa o temperaturze pracy silnika to chcialbym zapytac jak sie ma temperatura wody do temperatury oleju w silniku?

chodzi mi o to ze temperatura wody na wskazniku pokazuje 90 po przejechaniu 3-4 km ale zeby temperatura oleju (na MFA) pokazala 90 stopni to musze sporo przejechac.

czy tak powinno byc?

: ndz sty 14, 2007 13:05
autor: kapalek
olej ma inne właściwości termiczne niż płyn w chłodnicy zdecydowanie nagrzewa się inaczej (dłużej) wiec masz wszystko normalnie. u mnie też się olej długo grzeje.

: ndz sty 14, 2007 13:13
autor: piotrjamrozek
dzieki kapalek,

w takim razie optymalne warunki temperaturowe pracy silnika to 90 stopni wody czy oleju?

: ndz sty 14, 2007 13:20
autor: kapalek
olej ma inne właściwości termiczne niż płyn w chłodnicy zdecydowanie nagrzewa się inaczej (dłużej) wiec masz wszystko normalnie. u mnie też się olej długo grzeje.

mk3 temperatura

: ndz sty 14, 2007 21:57
autor: Artik31
witam a u mnie z temperaturą jest tak że sprawdzanie dolnym wężem wykazuje że termostat działa dobrze zresztą wymieniałem już dwa razy jeden po drugim tylko wahler a temperatura podczas jazdy i tak zawsze jest 70 na wskaźniku więc wydaje mi się że czujnik źle pokazuje

: pn sty 15, 2007 10:15
autor: kristo
Termostat. Miałem to samo. Orginalny był 84 stopnie, ja załadowałem 87 stopni i tak jest w trakcie jazdy. Wymieniaj termostat bo szkoda paliwa i silnika. Tremostat oczywiście wahlera.

: pn sty 15, 2007 12:02
autor: Artik31
kristo pisze:Termostat. Miałem to samo. Orginalny był 84 stopnie, ja załadowałem 87 stopni i tak jest w trakcie jazdy. Wymieniaj termostat bo szkoda paliwa i silnika. Tremostat oczywiście wahlera.
witam ale sprawdzałem dolnyn wężem i robi się ciepły bardzo późno czyli termostat nie przepuszcza a po drugie tak jak pisałem wymieniłem już dwa razy pod rząd właśnie na wahlera 84 st tak jak zaleca producent to wychodziło by że czujnik żle pokazuje chyba że odrazu obydwa termostaty od nowości były walnięte a przecież to wahler tak polecany

: pn sty 15, 2007 12:56
autor: pawel3
mam ten sam problem w swoim g3.muszę przejechać ponad 5km żeby złapał mi jedyne 70 stopni,i taka temperatura utrzymuje się praktycznie przez cały czas podczas jazdy,ogrzewanie wnętrza też cieniutko w zime grzeje.W lato jak jest gorąco i stanę np.na światłach dłuższą chwilę to wtedy osiągnie te 90stopni,ale zaraz jak tylko ruszę i przejadę trochę to spada na te 70-max.80. Z tego co tu przeczytałem wynika że to wina termostatu,napewno go wymienię,tylko na jaki?,o jakich parametrach?... bo opinie są różne. :rolleyes:

: pn sty 15, 2007 14:08
autor: lukaszww
Kiedyś do mkII za jednym razem kupiłem trzy termostaty. Pierwsze dwa były z Francji i powiem jedno straszna kupa. Jeden się nie otwierał, a drugi ledwo co. Trzeci kupiłem już w ASO oryginalny i termostat działał jak złoto. Z tym, że za termostat zapłaciłem ok 110 zł. Teraz w mkIII również czeka mnie wymiana termostatu i kupuję w ASO. Chytry traci dwa razy :)