Strona 2 z 2

: śr sty 10, 2007 06:46
autor: karol05
Witam.
Jeżdżę 3 lata na żarówkach 100W w różnych autach w tym 2 modele mk3, ale na reflektorach 2xH1. Odbłyśniki są ok, jak chcesz mieć pewność to w lato zakładaj 55W w najcieplejsze miesiące, w zimę na pewno nic się nie stopi. Większy problem jest przy tych żarówkach z włącznikiem szczególnie jeśli często jeździsz na długich bo wtedy załącza on moc 4x100W zamiast 4x55W, na krótkich z wyłącznikiem nic się nie powinno dziać.

Tak czy inaczej warto założyć przekaźniki bo może to dać nawet tyle co przesiadka z 55 na 100W. Jak masz miernik to sprawdź sobie jakie masz napięcie na świecącej żarówce i na akumulatorze - będziesz wiedział czy warto zakładać przekaźniki(nie jest to trudne).

Dodam jeszcze że czyste reflektory 55W świecą lepiej niż trochę brudne 100W. Jak są dobrze ustawione reflektory to 100W nie oślepiają kierowców - nikt mi do tej pory nie mrugał. Policja też się nigdy nie pytała, ale kolegę zaczepili za niebieskie postojówki (też miał główne 100W ale tego nie sprawdzili).

Co do samych żarówek:
Niebieski i inne cudaczne kolory są dla wyglądu i świecą słabo za to grzeją mocno i tu trzeba uważać szczególnie w lato na odbłyśniki. Najlepiej kupić zwykłe 100W, albo ja np. stosuję takie z lekko niebieskim filtrem ale świecą na biało nie na niebiesko(chyba to 5900K). Nie kupuj w marketach! Chyba najlepiej na allegro. Ostatnio kupiłem w sklepie nie na allegro i jedna z żarówek świeciła mi 10 minut!!! Żarówki słabych firm może się zdarzyć że będą miały złą geometrię i reflektor świeci dziwnie( u mnie to tak 1 na 20 jest kiepska), philips czy osram powinny miec teoretycznie kontrolę jakości i wszystkie powinny świecić tak samo, czy tak jest tego nie wiem. Philips robi mocniejsze żarówki rajdowe ale ciężko je kupić, poza tym 130 czy 150W philipsa to na pewno za dużo dla seryjnych reflektorów.

: śr sty 10, 2007 09:17
autor: tomekzabrze
A ja ci proponuje zestaw xenon......... ktory mam ponizej opisany bedziesz mial na 100% problem z glowy