nierowna praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » wt sty 02, 2007 22:49

U mnie jest to samo - paliwo dochodzi do wtryskiwacza i wraca nadmiar lecz także jutro rozbiorę i zobaczymy w jaki sposób jest podawane paliwo - i czy wogóle jest podawane.

Dziś kilku polecanych mechaników stwierdziło, że raczej silnik krokowy jest do wymiany - lub jak powiedzieli można go sprubować rozebrac i przeczyscic oraz nasmarować i może jeszcze podziała jak nie jest spalony.



smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » śr sty 03, 2007 22:11

No to juz wszystko sprawdzone, cale zasilenie. wszystko w porządku. Nawet paliwo zbiornik paliwa opróznłem, zmienialem paliwo, łudziłem sie ze moze wina paliwa. Juz mi brak pomysłów. Teraz to juz tylko zostal komputer do wymiany. Masakra, zagadka wielka. Zastanawia mnie czy podłaczenie nowego kompa cos da, bo cos mi sie wydaje ze w tym modelu imobilajzer jest wlasnie w kompie, i moze sie okazac ze bedzie blokował. Ma ktos moze z tym doswiadczenie jak to jest ?



Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » pt sty 12, 2007 17:49

Witam, u siebie wymieniłem w moim przypadku cały wtrysk, razem z czujnikami, silnikiem krokowym itd, niestety nic nie dało, wymieniłem filtr paliwa, została jeszcze tylko pompka paliwa mieszcząca sie w zbiorniku paliwa, problem jest taki , iż mimo tego że mam dawce takiej pompki paliwa niewiem jak ją wymontowac z baku. wymontowałem przewody paliwowe, kostke z zasilaniem, odkręciłem obręcz i zdjełem pokrywe widze pompke ale ona sama jest ciasno tam umiejscowiona. prosze o pomoc. jakieś linki do fotek pokazujących taki przypadek...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 12, 2007 18:03

smootny pisze: widze pompke ale ona sama jest ciasno tam umiejscowiona. prosze o pomoc
dociskasz w dół cały kosz z pompką i odkręcasz troszkę w lewo, powiino wyjść.
Jeśli nie chce, pokrywa kosza nad pompką jest na zatrzaskach z boków., odchylasz je wkrętakami, wtedy wyłazi sama pompka z kosza. Kosz zostaje w baku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob sty 13, 2007 00:22

może to wam coś pomoże -> http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf

tu jest nieźle opisana zasada działanie Mono motronica


TDPower

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob sty 13, 2007 03:30

Paweł Marek pisze:
smootny pisze: widze pompke ale ona sama jest ciasno tam umiejscowiona. prosze o pomoc
dociskasz w dół cały kosz z pompką i odkręcasz troszkę w lewo, powiino wyjść.
Jeśli nie chce, pokrywa kosza nad pompką jest na zatrzaskach z boków., odchylasz je wkrętakami, wtedy wyłazi sama pompka z kosza. Kosz zostaje w baku.
Jeszcze dodam, że łatwo "utopić" uszczelki - szczególnie tą dolną od pompy bo się lubi zsunąć z pompy przy montażu (wsadż cienki przewód pomiędzy oring i obudowę pompy i po lekkim dopasowaniu pompy wyciągnij). Podczas "poszukiwań" uszczelek czułem się jak ginekolog :rotfl:


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » sob sty 13, 2007 20:27

wymieniłem pompke super robota - iście ginekologa, lecz dalej to samo nie odpali na benzynie.
postanowiłęm zobaczyc czy daje jakąś smuge zupki z silnika krokowego - jak mi sie wydaje tylko z tamtąd idzie zupa do gaznika - i nic cisza. sprawdziłęm na krótko silniczek działa lecz w kostce nie było prądu, co sie okazało 2 z 4 przewodów są wyrwane - niemam żadnego schematu żeby to prawidłowo zrobić - dałem nowego posta nawet o fotke tej kostki odzew jak najbardziej prawidłowy - lecz jedną fotkę otrzymałęm a ja mam u siebie inaczej kable poukładane - prosze o wiecej fotek lub jakiś schemat po którym dojde jaki kabel od czego jest .



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob sty 13, 2007 22:49

smootny pisze:wymieniłem pompke super robota - iście ginekologa, lecz dalej to samo nie odpali na benzynie.
postanowiłęm zobaczyc czy daje jakąś smuge zupki z silnika krokowego - jak mi sie wydaje tylko z tamtąd idzie zupa do gaznika - i nic cisza. sprawdziłęm na krótko silniczek działa lecz w kostce nie było prądu, co sie okazało 2 z 4 przewodów są wyrwane - niemam żadnego schematu żeby to prawidłowo zrobić - dałem nowego posta nawet o fotke tej kostki odzew jak najbardziej prawidłowy - lecz jedną fotkę otrzymałęm a ja mam u siebie inaczej kable poukładane - prosze o wiecej fotek lub jakiś schemat po którym dojde jaki kabel od czego jest .
Opis z deka chaotyczny, ale rozumiem że chodzi Ci o wtryskiwacz ;). Dawaj w wypowiedziach linka do innych tematów, które założyłeś bo nie wszystkim chce się kopać całe forum żeby odnaleźć to o czym mówisz.

W ABS'ie dwa środkowe styki to styki wtryskiwacza, a dwa zewnętrzne to czujnik temperatury powietrza w dolocie. Napisz które przewody Ci wyrwało licząc powiedzmy od lewej patrząc od przodu auta.

Skoro wyrwane masz dwa przewody to nie widzę problemu, żeby dojść po gnieżdzie i wtyku jakich dwóch pinów gniazda dotyczą wyrwane przewody. Wystarczy następnie zmierzyć czy na jednym z wyrwanych przewodów pojawia się + przy kręceniu silnikiem (najlepiej próbówką z diodą LED z rezystorem,bo nie obciąży kompa będzie świecić, lub miernikiem który pokaże jakieś napięcie ). Na jednym z przewodów od czujnika temperatury (we wtyczce lub na jednym z wyrwanych przewodów ;) ) po wyjęciu wtyczki powinno się pojawić około 5V(przy przekręconym kluczyku) .

Pomierz, pokaż zdjęcia i na pewno problem wspólnymi siłami rozwiążemy.
Ostatnio zmieniony sob sty 13, 2007 23:08 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » sob sty 13, 2007 22:57

na wtyczce jest numeracja :
1: czrno brązowy
2: pusty teraz mam
3: czarno różowy
4: pusty

zostały 2 przewody :
- czarno żółty
- biało różowy

to jest numeracja od lewej strony z tego co pamietam

zaraz pójde pomieżyć to
chyba że macie jakiś schemacik to pomóżcie

i kolejne pytanie czy te wtyczki są rozbieralne - bo przewody te dwa są ułamane przy samej wtyczce



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob sty 13, 2007 23:18

Zmierz tak jak mówiłem wyrwane przewody - jeśli na którymś pojawi się około +5V po przekręceniu kluczyka to dajesz go w 4 a drugi przewód w 2, a jeśli jakieś napięcie przy przy kręceniu silnikiem to dajesz go w 2 a drugi przewód w 4. Chyba że masz wyjątkowego pecha i wyrwało dwie masy wtedy to już loteria albo ściągamy podszybie zdejmujemy wtyczkę od kompa i mierzymy omomierzem do którego pinu na wtyczce dochodzi jeden z wyrwanych przewodów. Daj znać co zmierzyłeś - jak będą dwie masy to się będziemy wtedy dalej "męczyć" :pub:

ZTCP wtyczki powinny być rozbieralne (jak ta wielopinowa nad chłodnicą) chyba że przewody na wejściiu do wtyczki są uszcelnione klejem. Jeśli nie są zalane tylko są tam gumki to są rozbieralne, ale wymaga to troszkę zdolności manualnych i doświadczenia. Potrzebował będziesz pęsety do wyciągnięcia gumki uszczelniającej (we wtyczce od strony przewodów), igły do podgięcia pazura który blokuje wsówkę we wtyczce i np. wkrętaka zagarmistrzowskiego którym wypchniesz wsówkę z wtyczki (wypycha się w stronę przewodów).

Trochę gdybam bo nigdy nie zwróciłem uwagi na budowę tych wtyczek (o ile pamiętam to we wtyczce są wsówki żeńskie), ale zasady są w większości złącz tego typu takie same.

Dziś już ciemno i do samochodu daleko, ale jutro mogę dokładniej obejrzeć wtyczkę i podpowiedzieć jeszcze co nieco. Jak już rozbierzesz to utnij trochę wyrwane przewody, dosztukuj kawałek przewodu żeby po montażu wszystkie wchodzące do wtyki przewody były równe, załóż gomkę na przewód, dolutuj wsówkę do przewodu odegnij pazur i wciśnij wsówkę a później gumkę. Załóż wtyczkę i zdejmij. Sprawdź czy wsówka się nie cofnęła przy zakładaniu wtyczki (świadczyć to będzie o złym odgięciu pazura i nie blokowaniu się wsówki we wtyku).
Ostatnio zmieniony ndz sty 14, 2007 01:00 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » sob sty 13, 2007 23:43

miś fazi pisze:to jest kolego złącze wtryskiwacza i czujnika zassysanego powietrza w jednej kostce

[ Dodano: 13 Sty 2007 21:31 ]
ale tam powinno być 1 czarno-brązowy 2 biało-liliowy 3 liliowy 4 czarno-żółty

w innym temacie - alle pomogło wtyczke jutro całą wymienie pozdrawiam
dziękuję za pomoc fura działa !!!!!!



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob sty 13, 2007 23:52

I znowu można wlać jakieś 10 litrów benzyny do baku za darmo :pub:


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » ndz sty 14, 2007 00:07

powiedzcie gdzie a bedzie napewno okazja :]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 451 gości