Strona 2 z 3

: wt gru 26, 2006 21:09
autor: marek2907
sp1808, a ile km na nim przejechałeś ?? przecierz możesz rozebrać parownik i sprawdzić czy membrana jest cała , nie sparciała. sprawdz najpierw to a potem ew uszczelkę pod głowicą ( dużo łatwiej i taniej jest dobrać się do parownika) wyklucz najpierw problem z parownikiem a potem szukaj dalej

: wt gru 26, 2006 22:19
autor: martinez76
a jak sprawdzic uszczelke pod glowica? samemu.

: wt gru 26, 2006 22:41
autor: mlody87
martinez76 jak juz zapewne wczesniej forumowicze pisali najczęstrze objawy z uszczelka pod głowicą to: ubytki płynu chłodniczego, przyrost oleju i zmiana jego konsystencji, ewentualnie w miejscu łaczenia głowicy z blokiem na uszczelce moze pojawic sie olej. Co do planowania głowicy to zawsze przy wymianie uszczelki trzeba ja troszke "skrobnąć" zeby wyrównac powierzchnie.

: śr gru 27, 2006 00:33
autor: TheBiSHoP
Forester pisze: jakies 500 z planowanie, warto to zrobic - jednak upewnij sie czy aby napewno poszla ci uszczelka pod glowica - tez tak kiedys myslalem, a okazalo sie ze nie
500 ??? ja płaciłem za całość (uszczelka, planowanie, robocizna mechanika) 360 zł i z tego co wiem planowanie wyszło 60 pln uszczelka 100 i 200 dla mechanika.

: śr gru 27, 2006 18:37
autor: RobertP
thebishop pisze:
Forester pisze: jakies 500 z planowanie, warto to zrobic - jednak upewnij sie czy aby napewno poszla ci uszczelka pod glowica - tez tak kiedys myslalem, a okazalo sie ze nie
500 ??? ja płaciłem za całość (uszczelka, planowanie, robocizna mechanika) 360 zł i z tego co wiem planowanie wyszło 60 pln uszczelka 100 i 200 dla mechanika.
te ceny to pewnie na W-wę :-) :bigok:
ale w 400zł powinno się zamknąć nawet jakby uszczelniacze mechanik zmienił

: śr gru 27, 2006 21:43
autor: SeBiDiN_GTI
ja z planowaniem uszczelniaczami i robocizna i wszystkimi uszczelkami... bede placil 310zł

: śr gru 27, 2006 22:10
autor: Forester
RobertP pisze:
thebishop pisze:
Forester pisze: jakies 500 z planowanie, warto to zrobic - jednak upewnij sie czy aby napewno poszla ci uszczelka pod glowica - tez tak kiedys myslalem, a okazalo sie ze nie
500 ??? ja płaciłem za całość (uszczelka, planowanie, robocizna mechanika) 360 zł i z tego co wiem planowanie wyszło 60 pln uszczelka 100 i 200 dla mechanika.
te ceny to pewnie na W-wę :-) :bigok:
ale w 400zł powinno się zamknąć nawet jakby uszczelniacze mechanik zmienił
500 i to nie bylo aso ani shellautoserve tylko pan stasio z chlodnej :hmm: ..i to bylo 1,5 roku temu

: czw gru 28, 2006 12:58
autor: sp1808
dziś u mechanika sprawdziłem szczelność i jest ok uszczelka też jest dobra a płynu ubywa , ale mechanik mi powiedział że płynu na max się nie wlewa bo wtedy może sobie trochę wyplować apotem stanie w odpowiednim miejscu i nie będzie ubywać, a ja miałem wlanego na max przy zimnym silniku,powiedział tez że może zawsze troche wyparować zwłaszcza jak jest gaz. co otym sądzicie? ps. w kaliszu wymiana uszczelki kosztuje 250zl.z planowaniem głowicy.

: czw gru 28, 2006 23:45
autor: PinkFloyd
U mnie jest tak na zimnym min. na ciepłym max, jak zawsze na zimnym dolałem na maxa to po jakims czasie znów min. i tak dolewałem, az przetałem i okazało się że min. trzyma juz na zimno 6 miesiecy i zauważyłem ze jak na zimno doleje na maxa to na ciepło podnosi sie ponad max i wywala go małym otworem za zaślepką za zbiorniczkiem, wiec jezeli ci trzyma min. na zimno to ok.

: pt gru 29, 2006 00:30
autor: budzio18
sp1808
mialem podobny problem!
jezeli uszczelka jest dobra nie masz plynu w oleju ani zadnych wyciekow i nikt nie wie co jest grane to ja Ci powiem ze jest to korek od zbiornika od plynu chlodzacego! czyli zakretka! wymien ja koszt ok 15 zl czas wymiany 2 min :)
potem uzupelnij plyn na taki poziom jak ma byc i czekaj :)
wedlug mnie koszt nie jst duzy a na 90% to wlasnie jest do wymiany bo mialme to samo a teraz wszsytko jest ok tez mam LPG od 2 lat i to nie byla wina LPG
wiadomo ze plyn musi odparowac ale nie w takich ilosciach!
hej! jak wymienisz korek to napisz czy cos pomoglo! hej!

: pt gru 29, 2006 08:59
autor: RobertP
jezeli uszczelka jest dobra nie masz plynu w oleju [/quote]
efekt może być równie odwrtony płyn może być w oleju
albo może iśc od razu do komory spalania w silniku
i nie jest konieczne aby pojawił sie olej w układzie chłodzenia
budzio18 pisze:ze jest to korek od zbiornika od plynu chlodzacego! czyli zakretka! wymien ja koszt ok 15 zl czas wymiany 2 min :)
korek jak nawali to przeważnie nie puszcza płynu przez zawór bezpieczeństwa
gdy jest nadmiar i zaczyna sie gotować w układzie chłodzenia
co mogę dodać że korek można wygotować w garnku z octem i osadzony
na nim kamień odejdzie i korek mamy nadal sprawny, no chyba że ktoś kupi sobie nowy ...
budzio18 pisze:hej! jak wymienisz korek to napisz czy cos pomoglo! hej!
albo sp1808 jak masz kogoś to pożycz na kilka dni korek na próbę

[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 08:02 ]
PinkFloyd pisze:zauważyłem ze jak na zimno doleje na maxa to na ciepło podnosi sie ponad max i wywala go małym otworem za zaślepką za zbiorniczkiem, wiec jezeli ci trzyma min. na zimno to ok.
PinkFloyd u mnie zachowanie płynu było identyczne aż wyszło
że to termostat nie otwierał lub zacinał sie (czasami było nawet OK)
w dobrym momencie kupiłem i dzisiaj wymieniam oczywiście Wahlera :bigok:

: pt gru 29, 2006 11:29
autor: sp1808
koledzy korek wymieniłem na początku .błąd prawdopodobnie robiłem że na zimnym dolewałem na max jak był ciepły to płyn rósł ponad tego narysowanego trókąta co jest naklejony na zbiorniczku. nigdy mi nie zszedł poniżej min ,bo jak troszke ubyło to dolewałemdomaxa a nawet troszkę wiecej, a mechanik mi powiedział żeby nie dolewać i czekać bo troche wypluje a potem stanie na swoim poziomie bedzie ok. co wy na to?

: ndz gru 31, 2006 23:11
autor: Forester
sp1808 pisze:koledzy korek wymieniłem na początku .błąd prawdopodobnie robiłem że na zimnym dolewałem na max jak był ciepły to płyn rósł ponad tego narysowanego trókąta co jest naklejony na zbiorniczku. nigdy mi nie zszedł poniżej min ,bo jak troszke ubyło to dolewałemdomaxa a nawet troszkę wiecej, a mechanik mi powiedział żeby nie dolewać i czekać bo troche wypluje a potem stanie na swoim poziomie bedzie ok. co wy na to?
no bingo!
na zimnym powinien byc stan min - na cieplym max

: ndz gru 31, 2006 23:44
autor: marek2907
Forester pisze:na zimnym powinien byc stan min - na cieplym max
zonk
na zimnym powinno być miedzy min a max
umnie jest nawet 1cm powyżej max i nic niewywala