Konrad-MK3 pisze:nie znam samochodu na gaz który by nie miał problemów z instalacją ...
To musisz poznać mojego RPka
Zreguły złe zdanie o LPG wynika z niewiedzy , a najczęściej powodem sa przykre doświadczenia innych uzytkowników po źle załozonej (przez kowali a nie ludzi co znaja sie na temacie LPG), źle wyregulowanej i źle eksploatowanej instalacji, ale to tak na marginesie,
wracając do tematu,
jak pewnie sami zauważyliście producent danego auta/silnika podaje tzw MINIMALNĄ liczbe oktanową , czyli jesli producent podaje Pb95 to oznacza tylko tyle , że dany silnik zadawala sie paliwem o liczbie oktanowej 95 lub wyższej, czyli paliwo 98 mozna bez żadnego problemu lac do takiego silnika, tylko tak naprawde nie ma sensu lac droższe paliwo (ale mozna sprawa wyboru) , to że ktos odczuł pozytywna zmiane po zalaniu 98 wynika z tego że paliwa 98 sa zreguły czystsze (mniej zanieczyszczone paskudztwem) niz standartowe paliwo 95.
Paliwo 98 ma za to jeden bardzo duzy plus - duzo wyższą odpornośc na zabójcze zjawisko jakim jest spalanie detonacyjne, dzieki tej odporności żeby w pełni wykozystać właściwości tego paliwa trzeba by było o kilka stopni przyspieszyć zapłon , co nam przesunie i zwiększy charakterystykę cisnienia spalin nad tłokiem i poprawi dynamike auta - ale na codzień nikt z nas tak naprawde nie wprowadza korekt zapłonu pod dane paliwo.
Wnioski nasuwają się takie :
- każdy tankuje co lubi i co chce
- tankowanie 98 zzamiast 95 w żaden sposób nie szkodzi silnikowi
- tankowanie 98 zamiast 95 troche mija sie z celem ( o ile 95 jest paliwem spełniającem normy czystości i jakości) , czesto sie zdarza ze na niektórych stacjach PB 95 ma ledwo 90 oktan, co natychmiast słychac pod pełnym obciążeniem silnika.
- tankowanie 98 ma sens i wymierne plusy po zastosowaniu zmian ustawień