Strona 2 z 3

: pn gru 25, 2006 02:50
autor: Konrad-MK3
no czyli ogólnie nie ma co kombinować z paliwem ? bo tyle informacji - dyskusja widzę się rozwinęła ale ja dalej nie wiem nic konkretnego .. :P

: pn gru 25, 2006 03:03
autor: Marzena
Konrad-MK3 pisze:no czyli ogólnie nie ma co kombinować z paliwem ? bo tyle informacji - dyskusja widzę się rozwinęła ale ja dalej nie wiem nic konkretnego .. :P

To słuchaj co ci kobieta powie :) Przewazne leje 95 ale raz sprobowałam 98 i auto miał lepszego kopa a juz wogole jak wlałam bezsiarkowego paliwa ze statoill suprema . mysle ze tobie nic to nie zaszkodzi jak sam wyprobujesz.

: pn gru 25, 2006 03:24
autor: Konrad-MK3
no i właśnie tego typu rady szukałem ... :P chciaem się dowiedzieć z Waszysz doświadczeń co można lać a co nie .. no to bardzo diękuję .. możecie kontynuować dyskusję o paliwach .. :P

: pn gru 25, 2006 10:34
autor: lutek
A prawda jest taka(bez urazy dla koleżanki:)) ten przysłowiowy kop to bardziej kwestia wyobraźni i nadzieji że skoro przepłacasz to musi być szybciej:). Układ jest taki-wszystki silniki przystosowane są dla 95, a jeśli ktoś ma możliwość lania 98 to lepiej dla silnika bo takie paliwo jest zwykle(co nie znaczy że zawsze) czystsze i delikatniej obchodzi się z komorami spalania.

: pn gru 25, 2006 12:15
autor: Konrad-MK3
to po męsku odpowiedzcie - lać czy nie lać?

: pn gru 25, 2006 12:36
autor: lutek
Jak masz na tyle kasy to lać 98 jak nie bardzo to lej 95 i od czasu do czasu dolej mu czegoś lepszego-bedzie dobrze:)

: pn gru 25, 2006 12:36
autor: jozekrjrj
zagazuj samochod i bedziesz miał po problemie

: pn gru 25, 2006 12:54
autor: lutek
Gazowanie to też kwestia gustu no i tego kto ile jeździ...

: pn gru 25, 2006 14:58
autor: gopiter
Ja tam gazu nigdy bym nie wstawil-szkoda mi silnika.Moze za duzo nie jezdze bo dziennie robie od 30-100km zalezy ile razy w robocie musze byc :wink:.Tankuje na Neste (najtansze paliwo w Lublinie) i wydaje mi sie ze calkkiem dobrej jakosci bo nigdy nie mialem z nim najmniejszych problemow.Kiedys z ciekawosci zalalem Shell'a V-Power (ale nie Racing) i jakos strasznej roznicy nie poczulem (moze minimalna ale na granicy sugestii :wink:) a na pewno nie taka zeby przeplacac za nia ponad 20gr na litrze.
A czy ktos z Was tankuje na Neste?Jaka jest Wasza opinia o tej stacji?

: pn gru 25, 2006 15:18
autor: Marzena
Konrad-MK3 pisze:to po męsku odpowiedzcie - lać czy nie lać?
moze ja sie na tym nie znam ale jedno wiem napewno jak chcesz wyjsc oszczedniej to lej bezsiarkowa, no juz niejeden mi mowił .

: pn gru 25, 2006 16:14
autor: Adamtd
Konrad-MK3 pisze:to po męsku odpowiedzcie - lać czy nie lać?
Jak to mówili w reklamie - "jeśli nie widać róznicy to po co przepłacać". Jeżeli instrukcja do Twojego silnika nie zaleca 98 (a nie zaleca) to nie ma uzasadnienia lania czegoś więcej niż 96

: wt gru 26, 2006 01:48
autor: Konrad-MK3
dobrze więc nie będę przepłacał i eksperymentował ...
a co do gazu to jest to niby oszczędność ale nie mam zaufania do instalacji gazowych .. - nie znam samochodu na gaz który by nie miał problemów z instalacją ...

: śr gru 27, 2006 11:37
autor: kristo
Czasami leję 98 z Orlenu i jest dobrze, czasmi leje 95 z Orlenu i jest dobrze, najczęściej leję 95 od Putina i jest dobrze i taniej i tak od roku. Jednak na zimę i ostre mrozy to polecam 98 verve z Orlenu - nie skrapla się woda w filtrze paliwa, choć można przeca jagodzianki dolać deko, a reszę wy....... :blush: znaczy dolać do płynu do spryskiwaczy.

: śr gru 27, 2006 12:13
autor: homsky
Konrad-MK3 pisze:nie znam samochodu na gaz który by nie miał problemów z instalacją ...
To musisz poznać mojego RPka :bajer:
Zreguły złe zdanie o LPG wynika z niewiedzy , a najczęściej powodem sa przykre doświadczenia innych uzytkowników po źle załozonej (przez kowali a nie ludzi co znaja sie na temacie LPG), źle wyregulowanej i źle eksploatowanej instalacji, ale to tak na marginesie,

wracając do tematu,

jak pewnie sami zauważyliście producent danego auta/silnika podaje tzw MINIMALNĄ liczbe oktanową , czyli jesli producent podaje Pb95 to oznacza tylko tyle , że dany silnik zadawala sie paliwem o liczbie oktanowej 95 lub wyższej, czyli paliwo 98 mozna bez żadnego problemu lac do takiego silnika, tylko tak naprawde nie ma sensu lac droższe paliwo (ale mozna sprawa wyboru) , to że ktos odczuł pozytywna zmiane po zalaniu 98 wynika z tego że paliwa 98 sa zreguły czystsze (mniej zanieczyszczone paskudztwem) niz standartowe paliwo 95.
Paliwo 98 ma za to jeden bardzo duzy plus - duzo wyższą odpornośc na zabójcze zjawisko jakim jest spalanie detonacyjne, dzieki tej odporności żeby w pełni wykozystać właściwości tego paliwa trzeba by było o kilka stopni przyspieszyć zapłon , co nam przesunie i zwiększy charakterystykę cisnienia spalin nad tłokiem i poprawi dynamike auta - ale na codzień nikt z nas tak naprawde nie wprowadza korekt zapłonu pod dane paliwo.

Wnioski nasuwają się takie :
- każdy tankuje co lubi i co chce
- tankowanie 98 zzamiast 95 w żaden sposób nie szkodzi silnikowi
- tankowanie 98 zamiast 95 troche mija sie z celem ( o ile 95 jest paliwem spełniającem normy czystości i jakości) , czesto sie zdarza ze na niektórych stacjach PB 95 ma ledwo 90 oktan, co natychmiast słychac pod pełnym obciążeniem silnika.
- tankowanie 98 ma sens i wymierne plusy po zastosowaniu zmian ustawień