Strona 2 z 2

: czw gru 14, 2006 23:48
autor: greg
JayT, rozciąłeś - zobacz do czego dochodzą te dwa pozostałe kable - mata tj spirala grzewcza dostaje prąd tylko dwoma a pozostałę dwa są do sterowania

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 10:48 pm ]
rozcinaj delikatnie aż odkryjesz skad wychodza te dwa kable

: wt gru 19, 2006 21:27
autor: JayT
greg, ignac - dzięki, okazało się, ze obaj mieliście rację... greg - szczególne podziękowania za zmobilizowanie mnie do pracy swoimi nieustannymi postami o czujniku temperatury! :grin:
A oto, jak naprawiłem usterkę (krok po kroku):
1. Rozmontowałem siedzenie i moim oczom ukazała się mata grzewcza w całej okazałości:
Obrazek
Jak widac trochę zniszczona, ale do tego tematu nawiążę w pkt. 7.

2. Obejrzałem dokładnie każdy centymetr kwadratowy i (w zakamarku między siedziskiem, a trzymaniem bocznym siedziska) znalazłem przerwę w obwodzie grzewczym (thx ignac!):
Obrazek
którą zlutowałem najpiękniej, jak to było możliwe:
Obrazek

3. Sprawdziłem miernikiem:
- mata siedziska działa,
- mata oparcia działa,
- czujnik temperatury zmienia rezystancję, gdy np. nagrzewam go przez pocieranie albo przykładam kostkę lodu - czyli TEORETYCZNIE działa.

4. Biegnę do samochodu, podłączam wszystko i... ZONK. Przekaźnik wprawdzie znów się odzywa, ale w rytmie "klik - klik" co można przetłumaczyć na "włącz i (natychmiastowe) wyłącz". Zdenerwowałem się niezmiernie - i wracam do mieszkania z fotelem w celu podjęcia dalszej walki. Podejrzany był czujnik temperatury (thx greg!) - w tej samej temperaturze otoczenia (na dworze) miał inny opór niż czujnik w siedzeniu pasażera...

5. Jestem w domu, dobieram się do siedzenia i odnajduję czujnik temperatury (na zdjęciu w czerwonym kółku, mniej więcej na środku):
Obrazek

6. Luty wyglądają w porządku, ale ja już jestem zdesperowany - odlutowuję przewody, usuwam starą cynę i lutuję przewody na nowo... sprawdzam miernikiem: w tej samej temperaturze przed przelutowaniem było ok 4,5kΩ, teraz jest około 10kΩ - pojawia się iskierka nadziei :hmm:

7. Jako, że zbliża się północ, a ja rano muszę wstac do pracy, postanawiam poskładać siedzenie bez względu na efekt - ciężko by było jechać bez fotela :grin:
Ponieważ, jak wspomniałem, matę mam już zniszczoną i przewody z niej wyłażą, kładę na wierzch gazę (100% bawełny) i przymocowuję kilkoma kroplami "Kropelki" :chytry: - zawsze to jakaś izolacja (gaza, nie klej):
Obrazek

8. Składam fotel i z duszą na ramieniu niosę do samochodu... podłączam, wkładam kluczyk, przekręcam... chwila zawahania... przesuwam włącznik... "cyk"... po chwili czuję ciepło ogarniające moje plecy...

UDAŁO SIĘ! :okej:

: wt gru 19, 2006 21:56
autor: greg
JayT, gratuluję wytrwałości w pracy - czyli jednak i bimetal i grzałka - z tym że gdyby bimetal był dobry to byś miał efekt taki że grzała by tylko mata oparcia a tak to nie grzało nic

: sob paź 03, 2009 20:15
autor: damiano_mo
sorki za odgrzanie kotleta.. :bigok: u mnei urwał sie kabelek niebieski ten co idze do bimetelu. a urwał się pod tym filcem :bigok: :bigok:

: czw paź 22, 2009 19:07
autor: Davies1
Cześć. Wiecie może jak wyciągnąć potencjometr odpowiedzialny za sterowanie temp. foteli w mk3? Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam :grin: