Strona 2 z 11

: sob gru 09, 2006 14:22
autor: Gashkas
piter_s pisze:jak masz 1,6 pn, czyli na gaźniku sterowanym elektronicznie to sprawdz sonde, u mnie też doi i właśnie zamówiłem sonde, jak ją odpinam to nie ma żadnej różnicy, jak robię pomiar sondy woltomierzem to pokazuje mi 0.5 do 0.7 V, a z tego co wiem to powinno być dużo więcej, jak zapodam nową to napisze czy to coś dało i zrobie pomiar na nowej.
pozdro.

[ Dodano: Sob Gru 09, 2006 12:30 ]
kumpel ma sprawnego 1.6 PN i mu pali max. 8l
Glupie pytanie ... Ale gdzie sprawdzic to oznaczenie silnika? Bo juz z calej sytuacji zapomnialem ... :/ A sonda w ktorym miejscu by miala byc ewentualnie? Gaznik to Pierburg 2E bodajze ...

: sob gru 09, 2006 14:49
autor: piter_s
jak masz sonde to jest w kolektorze wydechowym zaraz przy silniku.

: sob gru 09, 2006 14:50
autor: Mis
Gashkas pisze:Gaznik to Pierburg 2E bodajze ...
to jest oznaczenie rodziny. Sa 2E2, 2E3, 2EE.

: sob gru 09, 2006 14:58
autor: Gashkas
mniszek pisze:
Gashkas pisze:Gaznik to Pierburg 2E bodajze ...
to jest oznaczenie rodziny. Sa 2E2, 2E3, 2EE.
Dzieki za poprawke:)
piter_s pisze:jak masz sonde to jest w kolektorze wydechowym zaraz przy silniku.
Musze sprawdzic ...

: sob gru 09, 2006 15:27
autor: Przybek
jak sprawdzisz jaki masz gaznik to dam ci opis co gdzie jest
Pozdrawiam

: sob gru 09, 2006 16:19
autor: piter_s
może panowie macie instrukcję do pierburga 2EE
jak ktoś może podsełać to proszę na :
PITERS33@INTERIA.PL
dzięki
pozdro

: sob gru 09, 2006 16:22
autor: Gashkas
Przybek pisze:jak sprawdzisz jaki masz gaznik to dam ci opis co gdzie jest
Pozdrawiam
Jakbym jeszcze wiedzial gdzie to sprawdzic ... :/

: sob gru 09, 2006 17:13
autor: piter_s
ściągasz obudowe filtra powietrza i pod nią jest napisane

: sob gru 09, 2006 19:58
autor: Przybek
piter_s pisze:może panowie macie instrukcję do pierburga 2EE
jak ktoś może podsełać to proszę na :
PITERS33@INTERIA.PL
dzięki
pozdro
a co cie interesuje ? nie mam skana wiec nie bede fotografowal calej ksiazki ...

Pozdrawiam

: sob gru 09, 2006 20:04
autor: piter_s
przybek
interesują mnie ustawienia, diagnoza usterek, budowa.
ciężko mi teraz opisać co mi potrzeba, ogólnie to wszystko na temat 2EE.
jak możesz to podeślij z góry dzięki
pozdro

: sob gru 09, 2006 20:04
autor: Przybek
dodam iz mam ksiazki niemal na kazdy typ i model gaznika dodatkowo mam ksiazke
" dane servisowe i regulacyjne " do ponad 480 modeli samochodow ksiazka nigdy nie byla w sprzedazy jest na wyposazenie co niektorych servisach
jesli ktos potrzebuje jakies dane to dac znac postaram sie przeslac

Pozdrawiam

: sob gru 09, 2006 22:21
autor: ppoll27
Gashkas pisze:
bartvw pisze:
Gashkas pisze: To i tak nie zle ... Gdyby moj tak palil to bym nie narzekal :]
Ja też głównie robie krótkie odcinki po mieście i jeszcze nigdy nie przekroczyłem 10l. Coś musisz mieć nie tak.
Tylko co ... :kac: Dzisiaj sprawdze swiece, zobacze te wezyki z podcisnien .. Moze cos wymysle ... Ale to pozniej bo teraz wyjazd mam ...

EDIT: Wymienilem jeden wezyk, taki krotki, co idzie od gaznika, przez takie zolto-czarne cos male z tworzywa ... Bo byl rozwalony ... Ale dalej nie wiem ... Jak narazie jedna swieca ma slaba iskre ... I tyle narazie wiem ... Ale wyglada raczej normalnie ...
Witaj, dla silnika PN w dobrym stanie (gaźnik 2ee) 10 litrów w zimie i na mieście to raczej wartość maxymalna.
Do sprawdzenia/wymiany:
> filtr powietrza i paliwa (nie powinny być starsze niż 1 rok
> świece (nie powinny mieć przejechane więcej niż 15 tys - jednoelektrodowe, niż 30 tys - trójelektrodowe)
> sprawdź sobie czujniki temperatury sterujące komputerem - są 2 w kolorze niebieskim - jeden z przodu przed głowicą na wylocie cieczy chłodzącej, drugi z tyłu za głowicą - mierzy temp powietrza w kolektorze dolotowym - na ich podstawie komputer załącza "ssanie" - te czujnik to oporniki zmieniające opór wraz ze wzrostem temp. - na zimno ok 2,7 kOhm, na ciepło ok 300 Ohm
> tak jak ktoś napisał - bardzo ważny w silniku 2ee jest układ silnik krokowy sterujący przesloną powietrza na wejsciu do gaźnika (widać jak zdejmiesz obudowe filtra) - sonda lambda - w 2ee wskazanie sondy lambda - przez komputer - ustawia odpowiednia przesłonę powiterza czyli proporcje mieszanki. w przypadku gdy padnie sonda (brak sygnału - czasem to tylko uszkodzony kabel) lub padnie silnik krokowy (brak zasilania, uszkodzenie dźwigni)- przysłona ustawia się na stałe na położenie 1/3 - co pozwala na jazde ale właśnie typowym objawem jest duże spalanie
Powodzenie :bigok:

: ndz gru 10, 2006 02:24
autor: Gashkas
ppoll27 pisze: Witaj, dla silnika PN w dobrym stanie (gaźnik 2ee) 10 litrów w zimie i na mieście to raczej wartość maxymalna.
Do sprawdzenia/wymiany:
> filtr powietrza i paliwa (nie powinny być starsze niż 1 rok
> świece (nie powinny mieć przejechane więcej niż 15 tys - jednoelektrodowe, niż 30 tys - trójelektrodowe)
> sprawdź sobie czujniki temperatury sterujące komputerem - są 2 w kolorze niebieskim - jeden z przodu przed głowicą na wylocie cieczy chłodzącej, drugi z tyłu za głowicą - mierzy temp powietrza w kolektorze dolotowym - na ich podstawie komputer załącza "ssanie" - te czujnik to oporniki zmieniające opór wraz ze wzrostem temp. - na zimno ok 2,7 kOhm, na ciepło ok 300 Ohm
> tak jak ktoś napisał - bardzo ważny w silniku 2ee jest układ silnik krokowy sterujący przesloną powietrza na wejsciu do gaźnika (widać jak zdejmiesz obudowe filtra) - sonda lambda - w 2ee wskazanie sondy lambda - przez komputer - ustawia odpowiednia przesłonę powiterza czyli proporcje mieszanki. w przypadku gdy padnie sonda (brak sygnału - czasem to tylko uszkodzony kabel) lub padnie silnik krokowy (brak zasilania, uszkodzenie dźwigni)- przysłona ustawia się na stałe na położenie 1/3 - co pozwala na jazde ale właśnie typowym objawem jest duże spalanie
Powodzenie :bigok:
To tak .. Filtry sa nowe ... Swiece raczej tez, w dobrym stanie ...
Reszte rzeczy sprawdze jutro, jak znajde chwilke ... Tylko nie wiem czy to gaznik sterowany elektr. bo nigdzie sondy nie widzialem :/ Moze zle patrzylem ... W ktorym miejscu znajduje sie i jak wyglada ten silnik krokowy ... ?

: ndz gru 10, 2006 09:45
autor: piter_s
w 2EE nie ma silnika krokowego!!!!, jest to regulator podciśnieniowy, w którym są elektromagnesy załanczjące ssanie.
a reguylator obrotów wygląda tak, sam go potrzebuje, może ktoś ma do upylenia.

Obrazek