Strona 2 z 3

: ndz lut 20, 2005 15:51
autor: AEM
Mój pali podobnie jak twój dukem i nie przeżywam, moja noga też ciężka. A ogólnie pali mniej bo takim go spłodzili między innymi dzięki pompie ze zmniejszoną dawką paliwa a i wtryskiwacze ma inne, poza tym nie ma zaworu dodatkowej dawki paliwa sterowanego z podciśnienia.

: ndz lut 20, 2005 18:44
autor: dukem
Ja tez nie przezywam...powiem wiecej- jestem zadowolony z tego spalania...zdziwilo mnie tylko to ze o 1V kraza tak rozne opinie i jedni mowia ze pali mniej a inni ze wiecej...nie mowie ze nie ma prawa palic mniej- bo ma i skoro mowisz ze tak jest to ja w to wierze...ale to by znaczylo ze kolega piott ma cos nie tak skoro pali mu wiecej o litr wiecej niz JR/RA/SB chociaz tez nie wiadomo co ten litr wiecej znaczy bo nie uzyskalismy odpowiedzi na pytanie ile to jest ten litr wiecej...no nic moze jeszcze kiedys sie dowiemy

: ndz lut 20, 2005 18:57
autor: AEM
wiesz różne nastawy silnika, waga buta, kapcie, bagażnik na dachu, jakość paliwa, jednorazowe przebiegi i czyjaś twórczość - wszystko ma wpływ na zużycie. Jeśli zakładałeś obrotkę i pilnujesz wskazań to zobacz jaka różnica w jeździe więc i w zużyciu paliwa! Że nie wspomnę o zaniedbanym filtrze powietrza.

: pn lut 21, 2005 00:20
autor: dukem
Wiem jaka jest roznica bo obrotka mam fabrycznego i jak zaczalem jezdzic na nizszych obrotach to mi spadlo o ponad pol litra...teraz zrobilem termostat, przestalem jezdzic w glanach i moze przeczyszcze filtr...mam nadzieje ze chociaz troche mi to jeszcze pomoze ale i tak nie narzekam...a np wiem ze jak jezdzilem samochodem ojca to mi zawsze palilo przynajmniej litr wiecej niz jak jezdzil ojciec- ale z tego nie zrezygnuje :jezor: w koncu trzeba miec cos z zycia

: pn lut 21, 2005 00:40
autor: Krzylu
mi tam pali 5-6L glownie trasa miasto czyli cykl mieszany
jak jest zimny nie przekraczam 2500obr jak sie rozgrzeje w zaleznosci od ruchu i uczestnikow na drodze obroty wahaja sie od 2500-3500tys obrotow
kiedys na trasie sprawdzilem ile wezmie jak nie bede przekraczal 100km/h i tak jechalem dla czystej ciekawosci zazwyczaj tak nie jezdze bo to nudne jest ale wynik byl ciekawy jak wyliczylem spalil mi cos ok 4.5L
Turbo bociany VW sa zadziwiajace wg mnie
niedosc ze malo pali to jeszcze jak dla mnie ma niezlego buta i fajnie wgniata moze nie ze az kregoslup boli ale cos kopie po kregach bardzo mi ten silnik przypadl do gustu
a wy zadowoleni jestescie z TD?jezeli chodzi o elastycznosc i przyspieche?
no i jeszcze jedno pytanie:
chodzi mi o zawor upustowy co jest przy kolektorze ten po lewej stronie tam zauwazylem u siebie ze jest jakas wtyczka ale zadne kable nie dochodza do tego
wie ktos z was co to moze byc?
czy to jest moze juz przygotowane do podlaczenia wskaznika doladowania?

: pn lut 21, 2005 00:54
autor: dukem
Nie mam zielonego pojecia co to moze byc...ale jutro zobacze moze cos sie domysle...
Ja jestem bardzo zadowolony ze swojego TD bo spalanie wychodzi mi stosunkowo niskie a jak jest potrzeba docisnac- wyprzedzic albo poprostu sobie szybciej ii dynamiczniej pojezdzic to tez jest czym...zawsze bylem bardzo sceptycznie nastawiony do diesli bo to podobno ciagu nie ma i wogole do dupy...a jak zaczalem takim jezdzic to uwazam ze nie moze byc nic lepszego jezeli chce sie miec dobry i wytrzymaly samochod z niezlym kopem, ktory dodatkowo jest tani w eksploatacji

: pn lut 21, 2005 12:05
autor: marek29
Mój miał założony intercoler (taki przyjechał z niemiec) ktoś uskuteczniał "kombinacje alpejskie".
Był założony z przodu ,z prawej strony przed chłodnicą (chyba z passata Tdi) i połączony aluminiowymi rurami .Z racji tego że montaż był tragiczny i zdjęte wyluszenie maski rury cały czas dzwoniły o maskę.
Kiedyś złapałem nerwa i wszystko wyrzuciłem.
Efekt jest taki że samochód naprawdę lepiej chodzi. Powodem tego jest to że małe turbo w 1V ma max.0.4bar ,długość rur wynosiła w sumie2,2mertra i czas jaki porzebowała turbina żeby napełnić to wszystko ciśnieniem przy zwiększaniu obrotów był bardzo długi.Pomijam kwestię że przy nagłym dodawaniu gazu samochód zadymiał na czarno (czego teraz nie ma).
Owszem,założenie orginalnego intercolera może by coś dało za względu na krótkie połączenia węży powietrznych ,ale myślę że koszty z tym związane dadzą mizerny efekt.
Mam już pompę od SB,kolektory też. Teraz czekam na okazję żeby kupić turbo w rozsądnej cenie i wtedy powrócę do intercolera.
Co to spalania to faktycznie pali troszkę więcej od poprzedniej jetty (88 1.6d).Średnio wychodzi 5,5l/100.Może to być faktycznie spowodowane katalizatorem bo przy lekkim przytkaniu zamula silnik powodując gorsze osiągi i większe spalanie.
Byłem w sobotę u "tłumikarza" z zapytaniem co może mi zaproponować zamiast kata.Są 3 opcje: na krótko, tłumik przelotowy (80pln z robocizną) i strumienica (140pln z robocizną).
Niewiem na którą opcję się zdecydować,pierwsza odpada bo faktycznie porównując z poprzednim samochodem ten pracuje o wiele ciszej i nie "gwizda" przy większych obrotach a to mnie wkurzało.
Strumienica wygląda identycznie jak kat,nie liczę na poleprzenie osiągów (bo to nie benzyna) ,ale zależy mi na chałasie (jak najmniejszym).
Może Macie jakieś sugestie?

: pn lut 21, 2005 12:32
autor: dukem
Zeby halas byl jak najmniejszy to proponuje zostawic wszystko tak jak bylo fabrycznie...mozna wygluszyc maske i komore silnika...u mnie dzwiek sie poprawil (jest ciszej) jak wymienilem rozrzad ale tamten byl juz poprostu zpracowany...

: pn lut 21, 2005 13:52
autor: marek29
dukem pisze:Zeby halas byl jak najmniejszy to proponuje zostawic wszystko tak jak bylo fabrycznie...mozna wygluszyc maske i komore silnika...u mnie dzwiek sie poprawil (jest ciszej) jak wymienilem rozrzad ale tamten byl juz poprostu zpracowany...
Chodzi mi o głośność samego wydechu.Kata wyrzucam na 100%."Na krótko" odpada bo to powoduje głośniejszą pracę.I teraz pytanie: tłumik przelotowy ,czy srtumienica.Co lepiiej tłumi chałas wydechu?

: pn lut 21, 2005 14:29
autor: AEM
z tego co słyszałem strumienica głośniej pracuje powodując wysysanie spalin z silnika a więc szybsze opróżnianie cylindrów. Pytanie ile głośniej chodzi na niej auto i jakie wymierne efekty to daje?

: pn lut 21, 2005 20:04
autor: Wojtas_18
silnik 1V jest to tzw EcoDiesel aby był mocniejszy nalezy jedynie wyj.... katalizator


JR jest identyczny jak 1V tylko nie ma katalizatora

inne elementy takie jak turbo sa identyczne no moze jeszcze pompa moze byc roznych producentów BOSCH VE oraz CAV ta druga daje mniejsz cisnie


pozdrawiam

: pn lut 21, 2005 20:40
autor: Krzylu
chyba cos ci sie porombalo kolego
JR jest calkiem inna konstrukcja niz 1V!!!!!!
masz pompe calkiem inna turbo inne wieksze jak pompa w 1V jest bez mozliwosci regulacji dawki paliwa natomiast w JR jest
skoro inna jest pompa to napewno inny jest walek rozrzadu i dawkowanie paliwa(wtryski)zreszta to nowszy silnik od JR bo produkowany chyba od 89roku a wtedy JR juz nie bylo tylko MF
zreszta to troche dziwne bo MF produkowany byl od maja 88 do lipca 88
JR od 83 do 85
ja mam auto z 87 roku a siedzi w nim JR moze jakis blad w katalogu??

: pn lut 21, 2005 21:26
autor: AEM
Wojtas w każdym zestawieniu znajdziesz różnice między 1V a pozostałymi. przy doprowadzeniu do " normalności" 1V najlepiej zmienić pompę, wtryski i turbo a więc cały układ paliwowy no i kata w kąt.

: pn lut 21, 2005 22:09
autor: Wojtas_18
moglibyscie mi podac typ pompy wtryskowej z JR i typ turbiny
bo z tego co mi wiadomo to 1V byly montowane dwie ktore wymieniłem wczesniej a jesli chodzi o turbine to nie posadam takich danych niestety


posadam wlasnie 1V i nijak nie pasuje do niego wasze opisy ze turbo mniejsze czy pompa nie ta muj ma pozadnego kopa wedłuk wskazan licznika to pojedzie 170km\h i ani metra wiecej do setki mniej wiecej 15s
a turbine słychac a mam kata jeszcze:)


jesli było by mozliwa odpowiedz na ten typ pompy i turbiny do zgury za nia dziekuje


pozdrawiam