Jaka oslona pod silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn gru 11, 2006 14:46

Gitner pisze:Tak sie wlasnie zastanawiam czy nie oblozyc jej dla wzmocnienia czyms juz teraz np zywica?
tak oczywiście że żywica
ale to nazwa ogólna bo jest kilkadziesiat rodzaji, najlepszymi do tego są żywice epoksydowe !
najtańsza (polska) i dobra będzie to żywica epidian51 lub 53 lub 5 i utwardzacz Z1 (nazwy
handlowe producenta) - osobiście używam 51
zobacz TUTAJ - ja się zaopatruję gdzie indziej :chytry:
do tego jedną z mat szklanych o masie powierzchniowej 100g/m2 lub nawet drobniejszej (uwaga im niższy
nr tym mata drobniesza i lżejsza - odwrotnie niz w papierze ściernym)
lub jakiś cienki rowing a jak masz kasę to "rowing" węglowy ! :-) :okej: ładny efekt ale
kto będzie zaglądał pod samochód :jezor:
ale ważne żeby bardzo dobrze odtłuścić powierzchnię poźniej ją zmatwoić i znowu odtłuścić
wtedy można nakładać żywicę i matę, a brzegi zawijac na druga stronę,
później jak zżeluje to pobcinać co odstaje doszlifować zmatowić odtłuścić i nałożyć
drugą warstwę - w obecnych warunkach atmosferycznych żelowanie jest długie
i trwać moze nawet 48h, ale bez obawy po przetraciu lekko papierem ściernym
i podgrzaniu suszarką znacznie przyśpiesza całą operację, oczywiscie jak żywicę
rozmieszamy w odpowiedniej proporcji z utwardzaczem i zdąrzymy wszystko nałożyć
i przemoczyć matę szklaną :-) bo jak nie to narzędzia (metalowe wałki, koty i pędzle)
są nie do odzyskania :-(, warto zaopatrzyć sie w spora ilość Acetonu do obmywania
brudnych rąk w przypadku nieużywania gumowych rękawic oraz do odtłuszczania
i mycia narzędzi :bigok:
ale powiem tak najlepsze efekty przyklejania czy klejenia są wtedy gdy
nadziurkujemy kilkudziesięcioma dziurkami osłonę wtedy żywica wejdzie w nią
coś jak kołek rozporowy aż przepłynie na zewnątrz, ale pewnie nie chciałbyś
tego robić w całej osłonie :smoke: , tak się robi gdy osłona jest juz popękana
to powyżej to taki skrót klejenia czy obklejania, ja na tą żywicę epoksydową
kleiłem nie tylko osłony ale wiele także elementów drewnianych i trzyma jak diabli ! :-)
ażeby dobrze tą żywica kleić trzeba złapac doświadczenia, ale bez obawy powinno się udać
nie to to samo co żywice poliestrowe czy winyloestrowe które prawie zawsze zżelują;
epoksydowe są trudnymi żywicami ..., ale jak coś to pytaj/cie postaram się pomóc :bigok:
Ostatnio zmieniony pn gru 11, 2006 23:22 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn gru 11, 2006 14:55

RobertP pisze:
Gitner pisze:Tak sie wlasnie zastanawiam czy nie oblozyc jej dla wzmocnienia czyms juz teraz np zywica?
tak oczywiście że żywica ale to nazwa ogólna bo jest kilkadziesiat rodzaji, najplepszymi do tego są żywice eposydowe
Punkt dla tego Pana :)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw gru 14, 2006 12:17

dzięki Panowie LUK99 ( za link do allegro) oraz RobertP.( za wykłdnię co i jak.)



Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » sob gru 16, 2006 08:25

Miałem ten sam problem zeszłej zimy. W ASO chcieli jak za zboże, wiec kupielm tam tylko srubki i jakies haczyki do montazu.
Pojechałm na szrot i kupiełm od Diesla - wieksza jest (moze to i zle) ale z boczkami (wszystko uzywane - moze po jakiejs kasacji) wyszlo mnie 130 pln. i sie trzyma jak narazie :bajer:



Awatar użytkownika
ThoMass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: śr mar 12, 2008 07:33
Lokalizacja: Koszalin
Auto: VW GOLF VI VARIANT 1.6
Silnik: CAYC
Kontakt:

Post autor: ThoMass » ndz kwie 13, 2008 20:44

Ja kupiłem nieoryginalna boczna osłone od strony pasazera, bo byla peknieta i srodkowa trzymala sie tylko na slowo honoru, Koszt to 40pln + 30pln za wymiane, ale jak widzialem jak sie chlopak meczyl zeby odkrecic te dwa mocowania to az mi sie go troche zal zrobilo, i szczerze mowiac nie zalowalem za bardzo tych 30pln, nie mniej jednak na drugi raz bede to robil sam bo juz wiem co i jak. (koszt oryginalej VW to w salonie 130pln.) Minus podrobek to to ze czesto nie pasuja otwory montazowe z dolna oslona i trzeba troche po przesuwac je. :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 20:44 przez ThoMass, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 269 gości