Strona 2 z 3

: pn lis 27, 2006 13:53
autor: Paweł NPI
Ja myślę niestety że to uszczelka. Jeśli wywala płyn i lecą bombelki to na bank uszczelka... Przy termostacie to by tylko przegrzewał się, co w efekcie może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą. Więc w czasie naprawy lub też po do sprawdzenia termostat.

: pn lis 27, 2006 15:39
autor: jawel
ladymonia, jeśli na zimnym silniku w zbiorniczku powstaje ciśnienie i wywala płyn to pewnie twój mechanik ma racje niestety

: pn lis 27, 2006 16:06
autor: ladymonia
Nowłasnie tez juz niestety przyzwyczaiłam sie do tej myśli :( Po waszych postach postanowiłam oddać go do warsztatu i maja powymieniać pasek rozrządu, uszczelke pod głowicą i termostat. Całość wyjdzie około 450zł za robote 250 to chyba nie za bardzo wygurowana cena? Dzięki!

: pn lis 27, 2006 16:43
autor: jawel
Może i nie jest wygórowana, zastanawiam się tylko czy obejmuje planowanie głowicy ale chyba tak

: pn lis 27, 2006 17:39
autor: ladymonia
Planowania glowicy chyba nie trzeba robić przy wymianie uszczelki?? Bo w cene to raczej nie wchodzi!! :crazy:

Aha! powiedzcie mi jak jest jesli chodzi o razrząd? Bo mi mechanik powiedział że nie bedzie mi wymieniał pompy ani napinacza. Teraz kumpel mi powiedział że powinno sie wymienić napinacz obowiązkowo. Więc ja juz zgłupiałam :(

: pn lis 27, 2006 21:46
autor: Paweł NPI
No napinacz to powinno się wymienić... Co do pompy to myślę że raczej nie ma takiej potzeby jeśli działa bez zarzutu. Nie zawsze przy padniętej uszczelce trzeba głowicę planować (choć często jest inaczej)...

: pn lis 27, 2006 21:58
autor: gkon
czyli moje proroctwa się prawiesprawdziły ale nie przjmuj się czasami takie rzeczy się dzieją, głowa do góry

[ Dodano: 27 Lis 2006 21:03 ]
pompy wody nie musisz wymieniac ale co dom napinacza to go lepiej wymień, jeżeli będzie wymieniał uszczelkępod głowicąto od razu niech ci sprawdzi w jakim stanie jest głowica, jest kilka sposobów na jej sprawdzenie, on powinien wiedziec jk to zrobić.

: pn lis 27, 2006 22:08
autor: ladymonia
gkon, Nowłasnie :) Dzięki! Jako jedyny przedstawiłeś mi tak czarny scenariusz i właśnie on sie spełnił :) no trudno jakos dam rade to jeszcze nie koniec świata :chytry: Mam nadzieje że ten mechanik mnie nie oszukał :( No i cały czas nie daje mi spokoju ten rozrząd, tzn. dlaczego on powiedział że nie trzeba wymianiać napinacza. To prawda że mu marudziałam maksymalnie ze to strasznie duzo kasy i może chciał mi to zrobić jak najtańszym kosztem? Jutro do nigo zadzwonie i mu powiem żeby i napinacz mi wymianił.

: pn lis 27, 2006 22:30
autor: jawel
Niektórzy mechanicy wymieniają napinacz co drugi pasek ja jestem innego zdania. Tak samo jest z głowicą jestem zdania żeby przeszlifować ją przy zmianie każdej uszczelki. No ale to zależy od Ciebie bo wiąże sie z kosztami ale jak robić to robić dobrze żeby nie było powtórki za miesiąc

: pn lis 27, 2006 22:46
autor: vwarek
ladymonia pisze:dlaczego on powiedział że nie trzeba wymianiać napinacza.
A ile to auto przejeździło na tym rozrządzie?

: wt lis 28, 2006 09:05
autor: ladymonia
vwarek, "podobno" około roku, no ale ile km to nie wiem. Tak mi powiedzieli przy sprzedaży, jeździła nim dziewczyna głownie do szkoły więc niby nie dużo ale ile to naprawde to nie mam pojęcia. Ja mam ten samochód od 2 tygodni :)

: wt lis 28, 2006 11:13
autor: Paweł NPI
Ja mimo wszystko bym wymienił tą rolkę. Koszt nie jest jakiś tam znowu wysoki a spokój jaki...

: wt lis 28, 2006 11:32
autor: Dominik107
ladymonia pisze:Byłam w warsztacie no i nie wiem co robić!! mechanik spojżał i powiedziął że to uszczelka pod głowicą :grrr: No ale ja mam wątpliwości ponieważ on to stwierdził na podstawie odkręcenia zakrętki od zbiorniczka z płynem chłodzenia, podczas pracy silnika jak temperatura rosła to powstawało ciśnienie i płyn zaczeło wywalać. Powiedział ze rura prowadzaca od termostatu jest letnia i to dlatego nie to ??!! No ale nie dymi mi nic a przy uszcelce powinna dostać sie mieszanka i powinien chyba bardzo dymić. Nie wiem co mam robić ! A moze jednak to ten termostat tylko on sie na tym źle poznał??!!! Jak myslicie?

Nie wymieniaj uszczelki pod glowica tylko idz kup nowy korek do zbiorniczka wyrownawczego. Ja mialem dokladnie taka sama sytuacje i to byl uszkodzony zawor bezpieczenstwa w korku. Zainwestuj najpierw 40zl na korek z ASO i zobaczysz wtedy jaka bedzie reakcja. Mi tez mechanicy chcieli uszczelke wymieniac ale wkoncu trafilem do kogos kto znal sie na temacie. I dzieki temu w kieszeni zostalo kilkaset zlotych. A rolke napinacza wymien bo to niewielki koszt a spokoj.

: wt lis 28, 2006 13:03
autor: ladymonia
Dominik107, Juz zapóźno :( samochód stoi w warsztacie :( mam nadzieje że moje pieniądze nie pójda na marne i że to była jednak ta uszczelka. Trudno. Nrazaie dzwonili i wymienią tez napinacz i jakiś dekiel czy cos takiego. Aj juz sama nie wiem. Pociesza mnie tylko to że jak to powymieniaja to mam nadzieje że bede mieć spokuj :)