Strona 2 z 2

: pt lis 24, 2006 18:47
autor: inek01
Z tego dokumentu wynika, ze do grudnia 92' sterownik byl gdzies przy nogach pasazera, a pod kanapa od stycznia 93' do grudnia 94'
Obrazek
Mozliwe ze w USA byly troche inne daty stosowania tego miz w Europie.
MAPET pisze:dzieki!!! a ma to jakas angielksa nazwe czy tylka to niemeicka?
Wyglada na to ze EDL - Electronic Differential Lock
Paweł Marek pisze: w mojej serwisówce wyraźnie pisze że chodzi o blokadę mechanizmu różnicowego
Wiec dobrze pisza...

: sob lis 25, 2006 20:53
autor: MAPET
dzieki chlopaki ja mam chyab pod kanapa

: sob lis 25, 2006 21:30
autor: Dragon
W GTI też to mam.

: pn lis 27, 2006 19:06
autor: piotrjamrozek
Boogie pisze:Gdy wystąpi utrata przyczepności jednego z kół napędzanych, układ redukuje różnice momentów obu kół hamując koło, które straciło przyczepność oraz dodatkowo zmniejsza moc silnika przez ograniczenie dawki paliwa.
EDS jest prostszym systemem ktory nie zmniejsza momentu obrotowego na kole które ma poslizg tylko powoduje jego hamowanie az do wyrownania predkosci obrotowej obu kol.
czyli jest mozliwe ruszanie z piskiem opon (duza moc silnika powoduje poslizg dwóch kół)

EDS na pewno nie ingeruje w skład dawki paliwa. przynajmniej w mk3.

to o czym napisales to raczej system kontroli trakcji.

: pn lis 27, 2006 19:47
autor: MAPET
dokaldnie piszczec sie da przyczepnosc zerwac tez ale wlasnie rowno oby2oma kolami :)

: pn lis 27, 2006 20:06
autor: piotrjamrozek
dobrze sie ten system spisuje bo jak mam teraz zimowe 185/55R15 to przy ostrym ruszaniu nawet na suchej nawierzchni znacznie pomaga.

: pn lis 27, 2006 21:32
autor: krzysiek1980
ja tez cos takiego mam w moim golfiku jak ruszam to pompa abesu nawala[klika] i tez sie zastanawialem co to moglo byc i teraz juz wiem

: czw lut 08, 2007 09:31
autor: MAPET
witam ponownie... odgrzebuje teamt.. bo mam pytanie...

czasem po ruszeniu zapalala mi sie konrolka absu i nei mialem oczywiscie wtedy absu i edsu

po badaniach u mojego elektryka wyszlo ze uszkodzna jest pompa abs/eds .. wymiienilem pompe ... i tu 1 pytanei czy pompa ABS i ABS/EDS z wygladu jest identyczna i wtcyzki identyczne? po 2 czy w kazdym VR6 jest EDS?

po wymianie jest tak dzis czuje 1 dzien ze abs dziala kontrolka sie nei zapala ale nie czuje zeby EDS nawalal klockami po tarczy hamulcowej jak bylo wczesniej i boje sie ze to pompa ABS tylko bez EDS... tylko czy wtedy nie powinna zapalic sie kontrolka? czy by pasowaly wtyczki? itd

dzieki

: czw lut 08, 2007 10:37
autor: RobertP
MAPET pisze:czasem po ruszeniu zapalala mi sie konrolka absu i nei mialem oczywiscie wtedy absu i edsu
a czujniki, styki na nich czy przy nich i na całej długości kabla sprawdzaliście
na czujnikach zbiera się czasami taki syfek ze zużywających się klocków czy tarcz (opiłki żelaza)
które mogą stykać się np. z piastą a ta jest minusem/masą pojazdu i wtedy też moze się zapalać kontrolka
w czasie jazdy opiłki potrafią tak się ułożyć od pędu koła i jego obracania się,
że w danym momencie może być OK i ABS może działać
więc warto posprawdzać czy nie ma tych opiłków gdzieś na samych czujnikach
powiem Ci że kiedyś w dwóch moich autach to był właśnie powód zapalania się
kontrolki abs i nie działania absu
poza tym warto posprawdzać omomierzem wartości czujników, powinno być w granicach 1,1kOhma
MAPET pisze:po badaniach u mojego elektryka wyszlo ze uszkodzna jest pompa abs
kurcze wiesz to urządzenie raczej się nie psuje, przynajmniej ja sie osobiście
nie spotkałem ani razu ani u siebie ani u innych
MAPET pisze:wymiienilem pompe ... i tu 1 pytanei czy pompa ABS i ABS/EDS z wygladu jest identyczna i wtcyzki identyczne?
a możesz wrzucić fotki swojej pompy i starej i tej wymienionej

: czw lut 08, 2007 12:39
autor: MAPET
RobertP pisze:MAPET napisał/a:
czasem po ruszeniu zapalala mi sie konrolka absu i nei mialem oczywiscie wtedy absu i edsu

a czujniki, styki na nich czy przy nich i na całej długości kabla sprawdzaliście
na czujnikach zbiera się czasami taki syfek ze zużywających się klocków czy tarcz (opiłki żelaza)
które mogą stykać się np. z piastą a ta jest minusem/masą pojazdu i wtedy też moze się zapalać kontrolka
w czasie jazdy opiłki potrafią tak się ułożyć od pędu koła i jego obracania się,
że w danym momencie może być OK i ABS może działać
więc warto posprawdzać czy nie ma tych opiłków gdzieś na samych czujnikach
powiem Ci że kiedyś w dwóch moich autach to był właśnie powód zapalania się
kontrolki abs i nie działania absu
poza tym warto posprawdzać omomierzem wartości czujników, powinno być w granicach 1,1kOhma
to moj elektryk od lat kilku super koles ma leb i wiem juz ze moge mu ufac... sprawdzane bylo na vagu naczym sjeszcze ywszlo ze to jaksi przekanzik w pompie czy cos w kazdym razie teraz po wymianie nie zapala sie kontrolka ABSu wiec cos z pompa musialo byc..
teraz jezdzilem i jest tak ze jak depne na pedal to sluchac pstyk przekaznika ale klockwo nie sluchac jak napitalaja na tarcze...
RobertP pisze:a możesz wrzucić fotki swojej pompy i starej i tej wymienionej
postaram sie choc z wygladu byly identyczne raczej i ciezko bedzie mi dosc i zrobic fotke do tej zamontowanej.... :(

: śr kwie 18, 2007 23:40
autor: zodiak
Pompa z EDS jest bardziej rozbudowana od tej bez EDS (ma np. dodatkowe zawory od EDS-u) więc....

: czw kwie 19, 2007 08:52
autor: MaciejW
Mam gti i pamietam na sniegu jak dalem mu po gazie to cos tyrkało w pompie o od absu,czy ja tez mam tez eds ???

: czw kwie 19, 2007 08:54
autor: MAPET
no to pewnie masz ale odkopaliscie tamat z lutego.. juz nieaktualny dawno... eds dziala..

: czw kwie 19, 2007 09:28
autor: MaciejW
MAPET pisze:no to pewnie masz ale odkopaliscie tamat z lutego.. juz nieaktualny dawno... eds dziala..
hee to super sie czasem cos nowego dowiedziec :okej: