Strona 2 z 3

: pn lis 20, 2006 23:25
autor: Grzesiekk1982
jawel pisze:1.6k oma musze jeszcze sprawdzić na rozgrzanym silniku. Z tego co pisałeś wnioskuje że czujnik ze wzrostem temperatury traci oporność. Mój czujnik ma 1,6 kom a powinien 2-3k omy to
Trzeba sprawdzić po kolei, by zmierzyc charakterystykę tego czujnika. Z jednego pomiaru żadem pożytek. Sprzwdź ile będzie przy rozgrzanym i z 2 razy "po drodze".
Pozdrawiam.

: wt lis 21, 2006 10:17
autor: Paweł NPI
jawel, Jak zmienisz termostat to daj znać jakie są efekty, bo nie tylko wy się borykacie z 70-stopniowym wskazaniem... U mnie na trasie 70C. Przy wskazaniu 70C dolny wąż jest lodowaty... Termostat sprawdzany i otwiera idealnie itd... Jak są temperatury na zewnątrz powyżej 5C to jeszcze jakoś łapie tą temperaturę prawidłową czyli ok 85-87C... A jak troszkę chłodniej to już trzeba dać mu po zaworach żeby tak urosła...

: wt lis 21, 2006 15:30
autor: jawel
Termostat wymieniony efekt znikomy. Teraz termostat otwiera się tuż poniżej 80* wentylator ok 85*. Termostat to Wahler 87*. Wymieniłem też czujnik co nie dało żadnego efektu. Myśle że wina leży po stronie wskaźnika ten typ tak musi mieć Wrzucam na luz i przestaje się przejmować. Ciekawi mnie tylko dlaczego wymiana czujnika nie dała żadnego efektu bo stary czujnik miał oporność pomiędzy 1 i 3 pinem 1,6 kom nowy tak jak pisał kolega wcześniej 3 kom a nie ma żadnej różnicy na wskaźniku.

[ Dodano: 21 Lis 2006 14:34 ]
Nie miałem okazji sprawdzić temperatury w trasie

: wt lis 21, 2006 15:43
autor: gopiter
jawel, dlatego napisalem ze nie sadze zeby to byla wina termostatu, gdyz u mnie sytuacja wygladala dokladnie tak samo i zmiana termostatu nie dala praktycznie nic...Myslalem jeszcze nad zmiana czujnika, ale skoro Ty juz to zrobiles i znowu efekt mizerny to chyba dam sobie z tym spokoj-widocznie tak ma byc...

Pozdro!

: wt lis 21, 2006 20:25
autor: Paweł NPI
Ja też czujnik wymieniałem i nic nie dało... więc chyba naprawdę trzeba dać sobie na luz... tylko mnie zastanawia czemu na trasie temperatura po dłuższej jeździe jest idealna a np. po 20km jest 70C... Teraz jak jest ciepło jest na trasie ok 80C...

: wt lis 21, 2006 23:02
autor: gopiter
palen pisze:Teraz jak jest ciepło jest na trasie ok 80C...
U mnie po zmianie termostatu jest dokladnie to samo-w trasie ok 80C ale tylko do predkosci 100km/h jak pojade szybciej to temp. spada do 70C...ale widocznie ten typ tak ma.Zobaczymy co bedzie sie dzialo jak przyjda mrozy...

: wt lis 21, 2006 23:10
autor: marek2907
gopiter pisze:U mnie po zmianie termostatu jest dokladnie to samo-w trasie ok 80C
jakiej firmy masz termostat ??? jeśli Vernet to się niedziwię one już w pudełkach są zepsute. Wahler to są dobre termostaty. jeśli najpierw masz 80 stopni ( to może byc przekłamanie wskaznika) a potem (przy 100km/h )spada do 70 stopni to jest oznaką niezamykającego sie termostatu co powoduje zwiększone zużycie paliwa

: wt lis 21, 2006 23:16
autor: gopiter
marek2907 pisze:jakiej firmy masz termostat ???
Mam Wahlera (zmieniany w zeszlym tyg.).Wiec dlaczego nowy termostat mialby sie nie zamykac?Dodam jeszcze ze przy 80C dolna rura od chlodnicy jest taka letnia a gorna goraca...

: wt lis 21, 2006 23:34
autor: marek2907
gopiter pisze:Mam Wahlera (zmieniany w zeszlym tyg.).Wiec dlaczego nowy termostat mialby sie nie zamykac?Dodam jeszcze ze przy 80C dolna rura od chlodnicy jest taka letnia a gorna goraca...
hmm... umnie po wymianie na Wahlera stoi na baczność jak sierżant. przy 80 i umnie dolna rura jest ledwo ciepła ale jak temp. podejdzie wyzej na wskażniku prawie 90 stopni to robi się gorąca i w trasie nigdy mi niespada ponizej tych 87stopni (otwarcie termostatu ) a na wskazniku 90 czy jadę 50km/h czy 140km/h.
gopiter pisze:Wiec dlaczego nowy termostat mialby sie nie zamykac?
czasem nawet Wahlery są uszkodzone, niestety. :crazy: ja zanim trafiłem na dobry termostat kupiłem najpierw 2 termostaty NO NAME i działały do pierwszego pełnego otwarcia a Wahler pól roczku bez zarzutu

: śr lis 22, 2006 16:44
autor: gopiter
Dzis jeszcze raz sprawdzilem opornosc czujnika.Przy temp. na wskazniku ok 82C oporosc mi wyszla 230Ω czyli taka jaka powinna byc przy 90C czyli raczej wskaznik przeklamuje a z termostatem jest wszystko ok.Mam jeszcze pytanie odnosnie czujnika:czy to normalne ze piny w czujniku "stoja" w wodzie?Jest tam poprostu mokro,tak jakby plyn z ukladu sie przedostawal?To normalne?

: śr lis 22, 2006 21:55
autor: Paweł NPI
gopiter pisze:czy to normalne ze piny w czujniku "stoja" w wodzie?Jest tam poprostu mokro,tak jakby plyn z ukladu sie przedostawal?To normalne?
No ja myślę że raczej to nie jest normalne. Poprostu czujnik jest źle uszczelniony. Przez co może robić się złe wskazanie bo będzie zwarcie na stykach się robiło...

: czw lis 23, 2006 13:22
autor: maximanek
gopiter pisze:czy to normalne ze piny w czujniku "stoja" w wodzie?Jest tam poprostu mokro,tak jakby plyn z ukladu sie przedostawal?To normalne?

Raczej na pewno nienormalne chyba, że to nie woda bo u mnie wyglądają jak by stały w wodzie ale jest to jakieś świecące tworzywo.
A co do temperatury to te typy chyba tak mają bo mój ABU też temp. niewiele koło 80, a termostat dobry. Czyżby silniki przystosowane do jazdy latem ?? :bajer:

: pt lis 24, 2006 01:19
autor: Quest
Trochę się uspokoiłem czytając te relacja posiadaczy ABU bo myślałem,że tylko ja mam ten problem. U mnie jeszcze jest taka kwestia, że jak włącze ciepły nadmuch powiedzmy na drugim stopniu to mi spada tak do 73-75 stopni, a tak to mam te powiedzmy 80, ale ani troche więcej. A latem było tak pięknie :crazy:

[ Dodano: 24 Lis 2006 00:21 ]
A propos, jaki wzrost paliwa może powodować ciągłą jazda z temepratura 75-80 stopni w porównaniu do tych wymarzonych, magicznych 90?

: pt lis 24, 2006 09:48
autor: gopiter
Quest pisze: A propos, jaki wzrost paliwa może powodować ciągłą jazda z temepratura 75-80 stopni w porównaniu do tych wymarzonych, magicznych 90?
Mysle ze wzrostu nie powinno byc zadnego gdyz nawet te 80C to juz temp. robocza silnika i u mnie przy takiej temp. w miescie mieszcze sie spokojnie w 8L wiec chyba tragedii nie ma jak na ten silnik i wage auta (jakby nie bylo to golfik wazy poand tone :wink: ).Co innego gdyby temp. spadala ponizej 70C wtedy juz spalanie mogloby podskoczyc.