Strona 2 z 2

: czw lut 17, 2005 00:24
autor: dukem
No własnie w tym sek ze w GTD byly silniki JR/RA/SB czyli te mocniejsze- 70/80 koni a 1V to najslabszy Turbo Diesel- 60 konny i z tego co sie orientuje ten silnik ma turbinke o niewielkim stopniu sprezania co w sumie nie daje wielkiego kopa...i skoro jest slabsza od innych to moze faktycznie nie byc jej az tak wyraznie slychac...ja mam 70 konnego JR i jak sie wlaczy turbina to slychac dosc wyrazne gwizdanie podobne pracy silnika elektrycznego...

:(

: czw lut 17, 2005 02:46
autor: Gacor!
No to niedobrze czyli mam jakis zamotany samochód i tyle. Kurde no. Chyab bede musiał coz z tym zrobic tylko co ? :/ nie wiem czy jak włoze turbinke czy to bedzie miało jakas róznice. Juz sam nie wiem co z tym fantem zrobic.

: czw lut 17, 2005 11:39
autor: dukem
Ale 1V juz ma turbine tylko slaba...gdzies na forum przerobki tego silnika byly juz omawiane i wyszlo na to ze jedyna sensowna rzecza za nieduze pieniadze ktora mozna zrobic z tym silnikiem to usunac katalizator...reszta wymaga duzych zmian i duzych pieniedzy...
A jest jeszcze jedna mozliwosc- jezeli mowisz o zakladaniu turbiny to domyslam sie ze nie jestes pewien czy ona tam wogole jest- slyszalem o takim przypadku ze ktos sprowadzajac samochod od niemcow przed sprzedaza w polsce wyciagal turbiny i handlowal nimi osobno...moze tez trafiles takiego oszusta...albo komus padla turbina i ja poprostu wyjal

No i trzeba sobie jeszcze jedna bardzo wazna rzecz powiedziec- diesel nigdy nie bedzie rakieta i jezeli spodziewasz sie po nim niewiadomo jakich osiagow to raz ze go szybko zajezdzisz a dwa ze nigdy nie uzyskasz tego co z benzyny...ja jak zaczalem jezdzic swoim dieslem to bylem mile zaskoczony bo jest czym pociagnac (w razie potrzeby) ale jak czasami uda mi sie wsiasc w samochod z duzym benzynowym silnikiem np. 1,8 i do tego turbo to naprawde nie ma co porownywac...takie zycie

: pt lut 18, 2005 00:13
autor: marcin503
no to ja juz nie wiem jak jest z tymi silnikami ! jak moge rozpoznac ile silnik ma km ?? przy jakich silnikach był montowany intercooler ???

: pt lut 18, 2005 01:02
autor: Krzylu
intercooler montowany byl w silnikach o oznaczeniu RA/SB i mialy 80km czesciej spotykany jest SB
skoro masz 1V czyli EkoDiesla produkowanego na rynki alpejskie(Szwajcaria/Austria)wyposazony w katalizator inna pompe i mniejsze turbo
wyrzuc kata duzo osob tu pisalo ze cos to moze dac bo on tylko zamula tego diesla zreszta jak kazde auto
masz mozliwosc zrobienia fotki silnika?
jak tak to zarzuc tutaj
taki silnik jak twoj 1V ma takie osiagi:
1588cm3--44kw/60km--110Nm--17s do 100km/h 151vmax
wg katalogu
ja tam jestem zadowolony ze swojego JR'ka
jak trzeba to przepiluje go tak ze sam sie dziwie ze tak moze popierniczac diesel z polowy lat 80-tych
mile zaskoczony i zadowolony jestem
ale czekam az bede mial troche czasu aby wlozyc intercooler wtedy zobaczymy roznice

: pt lut 18, 2005 01:37
autor: dukem
Ja tez nie narzekam na JR i jak sie chce docisnac to wcale nie robi laski...myslalem o intercoolerze ale to moze jak sie jakas niespodziewana gotowka pojawi...
A juz tak calkiem technicznie to mysle ze moze byc ciezko model silnika po zdjeciu poznac...jest jeszcze jedna mozliwosc- w bagazniku na listwie powinna byc nalepka tam sa pelne numer silnika, nadwozia i takie tam *#cenzura#*...pierwsze 2 litery w numerze silnika to jego typ

: pt lut 18, 2005 02:02
autor: Krzylu
tak ale pompa wtryskowa jest inna niz w JR
i odrazu to widac
masz moze dane na temat przyspieszenia golfa/jetty z tym silnikiem oraz 80km?
bo co nie znajde jakis danych albo katalogow to co innego wypisuja na temat przyspieszen

: pt lut 18, 2005 02:19
autor: dukem
Do JR:
1588cm3 / 70KM przy 4500 / 133Nm przy 2600 / Vmax- 160 / 0-100 w 14,5 s

Do RA/SB:
1588cm3 / 80KM przy 4500 / 155Nm przy 2600-3000
i niestety wiecej danych nie mam...wydaje mi sie ze na forum gdzeis to bylo ale nie pamietam dokladnie gdzie...

Widzialem gdzies 13 sekund mozliwe ze to bylo do tych na 80 kobyl ale glowy sobie uciac nie dam

: pt lut 18, 2005 02:30
autor: Krzylu
no wlasnie ja mam np w katalogu jednym ze 70km diesel ma 13.7 do 100km vmax taki sam ja ty masz napisany
80km 13.2s do 100 vmax 169
takie dane jak 14.5s tez mam inne jeszcze:
14.7s i 162km/h(70km)
13.7s i 170km/h(80km)
np w passacie ciezszym od golfa o 200kg z takim samym silnikiem 80km ma 15s do 100km troche dziwne co?
sam juz niewiem
mialem clio 1.9D i podobno mial 14.5s do 100km/h
skoro 1.6td ma takie same przyspieszenie to ja niewiem ale chyba mam cos stuningowanego w moim silniku bo zbiera sie niebo a ziemia do clio
waga 920kg clio i 955kg jetta
moc 64km 118Nm i 70km 133Nm
wyrazna roznica jest moze zalezy to od skrzyni biegow??
samemu niebede mierzyl bo to sa pomiary malo prawdopodobne a na G-techa(?)tak to sie pisze mnie niestac

: pt lut 18, 2005 15:08
autor: dukem
Wedlug mnie przysipeszenie od 0 do 100 to glownie zalezy od tego kto jedzie...bardzo czesto zdaza sie ze przyspiesza sie szybciej niz podaje producent i tutaj duzo moze zalezec od kol, opon, nawierzchni, przekreconego licznika :grin: i takich tam roznosci...wydaje mi sie ze to normalne ze turbo ma lepszego kopa a ze fabryka podaje wyniki z czapki to juz nie nasza wina...

: sob lut 19, 2005 03:32
autor: Krzylu
ciekawi mnie jedna rzecz:
chodzi o skrzynie biegow
silnik SB w golfie oraz w passacie 35i
roznia sie przelozeniem skrzyni biegow
mk2--3,67
35i---3,45
no i masa oczywiscie 1200kg i 960kg
przyspieszenie 13.2(katalog)dla golfa i 15.5(35i)
vmax sie rozni 169(mk2) i 174(35i)
teraz ciekawi mnie to jakie bylyby parametry na skrzyni od passata w golfie??
jeszcze jedno dotyczace silnika 1V on rowniez ma inna skrzynie biegow niz pozostale TD
ma skrzynie o przelozeniu takim samym jak w zwyklym 1.6D(3,97)

: sob lut 19, 2005 12:46
autor: dukem
A ja sie zastanawiam jak oni mierza te Vmaxy bo czytajac forum widac ze wieksosc nas juz kiedys przekroczyla wartosci Vmax z katalogu wiec przy takiej niedokladnosci 5km/h jest do pominiecia...co do zachowania z inna skrzynia to prawdopodobnie przyspieszenie by spadlo (passat jest ciezszy i do ruszenia lepiej miec inne przelozenia niz w golfie) ale Vmax pewnie by troche podszedl do gory.

A jezeli 1V ma skrzynke taka jak zwykly diesel to nie ma co sie po nim cudow spodziewac...

: sob lut 19, 2005 15:07
autor: piott
Ja mam 1V silnik nie ma kopa pali troszkę więcej i turbiny nie słychać. Na początku nawet nie czułem kiedy zaczyna działać. Mam wywalonego KAT-a

: sob lut 19, 2005 18:38
autor: dukem
Czyli dobrze sie domyslalismy ze 1V turbiny moze nie byc slychac...i ze wywalenie katalizatora to najsensowniejsze co mozna z tym silnikiem zrobic jezeli chce sie cos polepszyc...duzo to pewnie nie daje ale zawsze cos...