Problem z Trubinka w MKII GTD cos nie tak0 Turbina Umarła ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
No własnie w tym sek ze w GTD byly silniki JR/RA/SB czyli te mocniejsze- 70/80 koni a 1V to najslabszy Turbo Diesel- 60 konny i z tego co sie orientuje ten silnik ma turbinke o niewielkim stopniu sprezania co w sumie nie daje wielkiego kopa...i skoro jest slabsza od innych to moze faktycznie nie byc jej az tak wyraznie slychac...ja mam 70 konnego JR i jak sie wlaczy turbina to slychac dosc wyrazne gwizdanie podobne pracy silnika elektrycznego...
Ale 1V juz ma turbine tylko slaba...gdzies na forum przerobki tego silnika byly juz omawiane i wyszlo na to ze jedyna sensowna rzecza za nieduze pieniadze ktora mozna zrobic z tym silnikiem to usunac katalizator...reszta wymaga duzych zmian i duzych pieniedzy...
A jest jeszcze jedna mozliwosc- jezeli mowisz o zakladaniu turbiny to domyslam sie ze nie jestes pewien czy ona tam wogole jest- slyszalem o takim przypadku ze ktos sprowadzajac samochod od niemcow przed sprzedaza w polsce wyciagal turbiny i handlowal nimi osobno...moze tez trafiles takiego oszusta...albo komus padla turbina i ja poprostu wyjal
No i trzeba sobie jeszcze jedna bardzo wazna rzecz powiedziec- diesel nigdy nie bedzie rakieta i jezeli spodziewasz sie po nim niewiadomo jakich osiagow to raz ze go szybko zajezdzisz a dwa ze nigdy nie uzyskasz tego co z benzyny...ja jak zaczalem jezdzic swoim dieslem to bylem mile zaskoczony bo jest czym pociagnac (w razie potrzeby) ale jak czasami uda mi sie wsiasc w samochod z duzym benzynowym silnikiem np. 1,8 i do tego turbo to naprawde nie ma co porownywac...takie zycie
A jest jeszcze jedna mozliwosc- jezeli mowisz o zakladaniu turbiny to domyslam sie ze nie jestes pewien czy ona tam wogole jest- slyszalem o takim przypadku ze ktos sprowadzajac samochod od niemcow przed sprzedaza w polsce wyciagal turbiny i handlowal nimi osobno...moze tez trafiles takiego oszusta...albo komus padla turbina i ja poprostu wyjal
No i trzeba sobie jeszcze jedna bardzo wazna rzecz powiedziec- diesel nigdy nie bedzie rakieta i jezeli spodziewasz sie po nim niewiadomo jakich osiagow to raz ze go szybko zajezdzisz a dwa ze nigdy nie uzyskasz tego co z benzyny...ja jak zaczalem jezdzic swoim dieslem to bylem mile zaskoczony bo jest czym pociagnac (w razie potrzeby) ale jak czasami uda mi sie wsiasc w samochod z duzym benzynowym silnikiem np. 1,8 i do tego turbo to naprawde nie ma co porownywac...takie zycie
intercooler montowany byl w silnikach o oznaczeniu RA/SB i mialy 80km czesciej spotykany jest SB
skoro masz 1V czyli EkoDiesla produkowanego na rynki alpejskie(Szwajcaria/Austria)wyposazony w katalizator inna pompe i mniejsze turbo
wyrzuc kata duzo osob tu pisalo ze cos to moze dac bo on tylko zamula tego diesla zreszta jak kazde auto
masz mozliwosc zrobienia fotki silnika?
jak tak to zarzuc tutaj
taki silnik jak twoj 1V ma takie osiagi:
1588cm3--44kw/60km--110Nm--17s do 100km/h 151vmax
wg katalogu
ja tam jestem zadowolony ze swojego JR'ka
jak trzeba to przepiluje go tak ze sam sie dziwie ze tak moze popierniczac diesel z polowy lat 80-tych
mile zaskoczony i zadowolony jestem
ale czekam az bede mial troche czasu aby wlozyc intercooler wtedy zobaczymy roznice
skoro masz 1V czyli EkoDiesla produkowanego na rynki alpejskie(Szwajcaria/Austria)wyposazony w katalizator inna pompe i mniejsze turbo
wyrzuc kata duzo osob tu pisalo ze cos to moze dac bo on tylko zamula tego diesla zreszta jak kazde auto
masz mozliwosc zrobienia fotki silnika?
jak tak to zarzuc tutaj
taki silnik jak twoj 1V ma takie osiagi:
1588cm3--44kw/60km--110Nm--17s do 100km/h 151vmax
wg katalogu
ja tam jestem zadowolony ze swojego JR'ka
jak trzeba to przepiluje go tak ze sam sie dziwie ze tak moze popierniczac diesel z polowy lat 80-tych
mile zaskoczony i zadowolony jestem
ale czekam az bede mial troche czasu aby wlozyc intercooler wtedy zobaczymy roznice
Ja tez nie narzekam na JR i jak sie chce docisnac to wcale nie robi laski...myslalem o intercoolerze ale to moze jak sie jakas niespodziewana gotowka pojawi...
A juz tak calkiem technicznie to mysle ze moze byc ciezko model silnika po zdjeciu poznac...jest jeszcze jedna mozliwosc- w bagazniku na listwie powinna byc nalepka tam sa pelne numer silnika, nadwozia i takie tam *#cenzura#*...pierwsze 2 litery w numerze silnika to jego typ
A juz tak calkiem technicznie to mysle ze moze byc ciezko model silnika po zdjeciu poznac...jest jeszcze jedna mozliwosc- w bagazniku na listwie powinna byc nalepka tam sa pelne numer silnika, nadwozia i takie tam *#cenzura#*...pierwsze 2 litery w numerze silnika to jego typ
Do JR:
1588cm3 / 70KM przy 4500 / 133Nm przy 2600 / Vmax- 160 / 0-100 w 14,5 s
Do RA/SB:
1588cm3 / 80KM przy 4500 / 155Nm przy 2600-3000
i niestety wiecej danych nie mam...wydaje mi sie ze na forum gdzeis to bylo ale nie pamietam dokladnie gdzie...
Widzialem gdzies 13 sekund mozliwe ze to bylo do tych na 80 kobyl ale glowy sobie uciac nie dam
1588cm3 / 70KM przy 4500 / 133Nm przy 2600 / Vmax- 160 / 0-100 w 14,5 s
Do RA/SB:
1588cm3 / 80KM przy 4500 / 155Nm przy 2600-3000
i niestety wiecej danych nie mam...wydaje mi sie ze na forum gdzeis to bylo ale nie pamietam dokladnie gdzie...
Widzialem gdzies 13 sekund mozliwe ze to bylo do tych na 80 kobyl ale glowy sobie uciac nie dam
no wlasnie ja mam np w katalogu jednym ze 70km diesel ma 13.7 do 100km vmax taki sam ja ty masz napisany
80km 13.2s do 100 vmax 169
takie dane jak 14.5s tez mam inne jeszcze:
14.7s i 162km/h(70km)
13.7s i 170km/h(80km)
np w passacie ciezszym od golfa o 200kg z takim samym silnikiem 80km ma 15s do 100km troche dziwne co?
sam juz niewiem
mialem clio 1.9D i podobno mial 14.5s do 100km/h
skoro 1.6td ma takie same przyspieszenie to ja niewiem ale chyba mam cos stuningowanego w moim silniku bo zbiera sie niebo a ziemia do clio
waga 920kg clio i 955kg jetta
moc 64km 118Nm i 70km 133Nm
wyrazna roznica jest moze zalezy to od skrzyni biegow??
samemu niebede mierzyl bo to sa pomiary malo prawdopodobne a na G-techa(?)tak to sie pisze mnie niestac
80km 13.2s do 100 vmax 169
takie dane jak 14.5s tez mam inne jeszcze:
14.7s i 162km/h(70km)
13.7s i 170km/h(80km)
np w passacie ciezszym od golfa o 200kg z takim samym silnikiem 80km ma 15s do 100km troche dziwne co?
sam juz niewiem
mialem clio 1.9D i podobno mial 14.5s do 100km/h
skoro 1.6td ma takie same przyspieszenie to ja niewiem ale chyba mam cos stuningowanego w moim silniku bo zbiera sie niebo a ziemia do clio
waga 920kg clio i 955kg jetta
moc 64km 118Nm i 70km 133Nm
wyrazna roznica jest moze zalezy to od skrzyni biegow??
samemu niebede mierzyl bo to sa pomiary malo prawdopodobne a na G-techa(?)tak to sie pisze mnie niestac
Wedlug mnie przysipeszenie od 0 do 100 to glownie zalezy od tego kto jedzie...bardzo czesto zdaza sie ze przyspiesza sie szybciej niz podaje producent i tutaj duzo moze zalezec od kol, opon, nawierzchni, przekreconego licznika
i takich tam roznosci...wydaje mi sie ze to normalne ze turbo ma lepszego kopa a ze fabryka podaje wyniki z czapki to juz nie nasza wina...
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
ciekawi mnie jedna rzecz:
chodzi o skrzynie biegow
silnik SB w golfie oraz w passacie 35i
roznia sie przelozeniem skrzyni biegow
mk2--3,67
35i---3,45
no i masa oczywiscie 1200kg i 960kg
przyspieszenie 13.2(katalog)dla golfa i 15.5(35i)
vmax sie rozni 169(mk2) i 174(35i)
teraz ciekawi mnie to jakie bylyby parametry na skrzyni od passata w golfie??
jeszcze jedno dotyczace silnika 1V on rowniez ma inna skrzynie biegow niz pozostale TD
ma skrzynie o przelozeniu takim samym jak w zwyklym 1.6D(3,97)
chodzi o skrzynie biegow
silnik SB w golfie oraz w passacie 35i
roznia sie przelozeniem skrzyni biegow
mk2--3,67
35i---3,45
no i masa oczywiscie 1200kg i 960kg
przyspieszenie 13.2(katalog)dla golfa i 15.5(35i)
vmax sie rozni 169(mk2) i 174(35i)
teraz ciekawi mnie to jakie bylyby parametry na skrzyni od passata w golfie??
jeszcze jedno dotyczace silnika 1V on rowniez ma inna skrzynie biegow niz pozostale TD
ma skrzynie o przelozeniu takim samym jak w zwyklym 1.6D(3,97)
A ja sie zastanawiam jak oni mierza te Vmaxy bo czytajac forum widac ze wieksosc nas juz kiedys przekroczyla wartosci Vmax z katalogu wiec przy takiej niedokladnosci 5km/h jest do pominiecia...co do zachowania z inna skrzynia to prawdopodobnie przyspieszenie by spadlo (passat jest ciezszy i do ruszenia lepiej miec inne przelozenia niz w golfie) ale Vmax pewnie by troche podszedl do gory.
A jezeli 1V ma skrzynke taka jak zwykly diesel to nie ma co sie po nim cudow spodziewac...
A jezeli 1V ma skrzynke taka jak zwykly diesel to nie ma co sie po nim cudow spodziewac...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 213 gości