[mk2] Hamulce tył
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Jak by ci hamowal pierwszy tyl to bys hamowal tak jak na recznym. Sprobuj zahamowac na jakims luku i jak od razu zarzuci tyl to niestety tyl bierze lepiej, a jak polecisz prosto to znaczy ze wszystko oki.
Zeby sprawdzic korektor hamowania trzeba by zobaczyc na kanale czy jak ktos wsiadzie na tyl sprezyna napina korektor
Zeby sprawdzic korektor hamowania trzeba by zobaczyc na kanale czy jak ktos wsiadzie na tyl sprezyna napina korektor
tylko z przyczyn ekonomicznych -- poczytaj trochę na ten tematLipek81 pisze:Dodam jeszcze, że spotyka się też takie konstrukcje, gdzie z tyłu, przy każdym kole montowany jest zarówno hamulec tarczowy, jak i bębnowy (np. Toyota Corolla). Chodzi o to, że hamulec bębnowy służy jako awaryjny (ręczny)
zarówno hamulce i z przodu jak i z tyłu hamują za kazdym razem -- z tym że z tyłu jest regulowana siła (za pomocą korektora) hamowaniaLipek81 pisze:Chodzi o to, że hamulec bębnowy służy jako awaryjny (ręczny) - jest w tym wypadku skuteczniejszy, natomiast jako hamulec roboczy wykorzystywany jest tarczowy.
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- masz jakieś linki, albo możesz coś polecić?misiek10111 pisze:tylko z przyczyn ekonomicznych -- poczytaj trochę na ten temat
Tak, zgadzam się z Tobą, przecież o tym pisałem:misiek10111 pisze:zarówno hamulce i z przodu jak i z tyłu hamują za kazdym razem -- z tym że z tyłu jest regulowana siła (za pomocą korektora) hamowania
Tylne koła mają hamulce bembnowe, oraz ich siła hamowania jest regulowana także przez kolektor
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No tak czekałem, kiedy ktoś to zauważy - mój błąd ![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
i tu się mylisz wcale nie rezygnuje sie z korektora hamowaniaLipek81 pisze:dlatego rezynguje się wtedy z "osłabiania" tylnych hamulców korektorem hamowania, lub ich konstrukcją.
on tam jest jak np. u mnie i mam ABS
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 23:36 ]
a tu poniżej jest dosyć fajnie wyjąsnione co i dlaczego jest potrzebny
korektor i nie musi dotyczyć wcale ABS-u bo ABS ma zapobiegać
poślizgowi głównie na śliskich nawierzchniach
oraz w innym temacie zupełnie nie dawno Grzesiekk1982 bardzo dobrzeLipek81 pisze:W czasie hamowania, kiedy samochód nie jest załadowany, korektor osłabia działanie hamulców tylnych, tak, aby tylne koła nie wpadły w poślizg. Gdy samochód jest bardziej obciążony, to korektor zwiększa siłę hamowania na kołach tylnych - ponieważ, na skutek załadowania samochodu, koła tylne mają lepszy docisk do jezdni, trudniej jest je wprowadzić w poślizg, a co za tym idzie, można zwiększyć siłę ich hamowania. Całość ma za zadanie zapobiec poślizgowi kół tylnych, co może doprowazić do zarzucenia tyłem podczas hamowania.
wyjasniał dlaczego korektor jest potrzebny wraz z uładem ABS bo wielu go
odłączało i uważali że jest OK, trzeba odkopać z forum jak ktoś ma ochotę
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
ja mam obwód bez korektora i przy mocnym depnięciu hantli blokuje wszystkie 4 koła na raz ... w momencie awaryjnego hamowania na asfalcie takze blokuje... chociaż czasem wcale to wesołe nei jest ...
bo o poślizg nie trudno ...
chodzi o to ze skuteczność mają taką samą.. przód i tył.. ale to tył odpowiada za "skuteczność obwodu" ...w układach bez korektora szczególnie to widać ..
zasadniczo hamuje przód ale to tylne sekcje łapią jako pierwsze przy wciśnięciu hamulca. dopiero po zadziałaniu korektora siła idzie na przód. (ew. po zadziałaniu tłoczków z tyłu jak ktoś korektora nie ma
)
dzięki korektorowi mam y wrazenie ze zasadniczym hamulcem jest przedni.. z racji rozłozenia naprężen...więcej na przód ... mniej na tył... ofkoz... ale dopuki nie rozejdą sie z tyłu tłoczki to siła hamowania przodu będzie znikoma... robiłem kiedyś testy z hamulcami bo mimo ze nie mam korektora to nei maiłem zadowalających hantli i pedał nie był "betonowy" wtedy kiedy tego wymagała sytuacja. Okazało sie ze miałem za lużno linki od recznego (trza było wysoko zaciągać)i po poszczeniu hamulca szczęki składały sie maxymalnie..tłoczek miał dużo "pracy" zeby jej rozeprzeć powtórnie i co za tym idzie skok pedału był dość duży... przód takze łapał z opóźnieniem z racji długiego działania tyłu...
Podkręciłem ręczny na tyle zeby nie obcierał i tłoczki z tyłu reagują już błyskawicznie na naciśnięcie pedału ... siła hamowania wzrosła z 2x .. pedał twardy jak nigdy... to ilustruje mam nadzieje w jaki sposób "myśli" pompa .. bez odpowiedniego ciśnienia na tyle auta nie ma przeniesienia siły hamowania na przód.
sytuacja nr.2 ... zapowietrzony tył po wymianie tłoczka (1 sekcja) auto zachamuje jednym kołem przednim i to też słabo... ofkoz zniesie z toru jazdy..
(nie polecam próbować
)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
chodzi o to ze skuteczność mają taką samą.. przód i tył.. ale to tył odpowiada za "skuteczność obwodu" ...w układach bez korektora szczególnie to widać ..
zasadniczo hamuje przód ale to tylne sekcje łapią jako pierwsze przy wciśnięciu hamulca. dopiero po zadziałaniu korektora siła idzie na przód. (ew. po zadziałaniu tłoczków z tyłu jak ktoś korektora nie ma
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dzięki korektorowi mam y wrazenie ze zasadniczym hamulcem jest przedni.. z racji rozłozenia naprężen...więcej na przód ... mniej na tył... ofkoz... ale dopuki nie rozejdą sie z tyłu tłoczki to siła hamowania przodu będzie znikoma... robiłem kiedyś testy z hamulcami bo mimo ze nie mam korektora to nei maiłem zadowalających hantli i pedał nie był "betonowy" wtedy kiedy tego wymagała sytuacja. Okazało sie ze miałem za lużno linki od recznego (trza było wysoko zaciągać)i po poszczeniu hamulca szczęki składały sie maxymalnie..tłoczek miał dużo "pracy" zeby jej rozeprzeć powtórnie i co za tym idzie skok pedału był dość duży... przód takze łapał z opóźnieniem z racji długiego działania tyłu...
Podkręciłem ręczny na tyle zeby nie obcierał i tłoczki z tyłu reagują już błyskawicznie na naciśnięcie pedału ... siła hamowania wzrosła z 2x .. pedał twardy jak nigdy... to ilustruje mam nadzieje w jaki sposób "myśli" pompa .. bez odpowiedniego ciśnienia na tyle auta nie ma przeniesienia siły hamowania na przód.
sytuacja nr.2 ... zapowietrzony tył po wymianie tłoczka (1 sekcja) auto zachamuje jednym kołem przednim i to też słabo... ofkoz zniesie z toru jazdy..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
to tak samo jakbys mial zuzyte okładziny chyba , ale za prawidłowa odległosc okładzin od bebna nie odpowiada linka hamulca recznego tylko regulator ktory sie znajduje w bebniedouble-d pisze:Okazało sie ze miałem za lużno linki od recznego (trza było wysoko zaciągać)i po poszczeniu hamulca szczęki składały sie maxymalnie..tłoczek miał dużo "pracy" zeby jej rozeprzeć powtórnie i co za tym idzie skok pedału był dość duży... przód takze łapał z opóźnieniem z racji długiego działania tyłu...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
regulator pracuje tylko w pioniedouble-d pisze:ale jak podciągniesz reczny to mechanizm nie pozwoli sie szczeką cofnąć dalej niż moze sie napiąć linka... przecież regulator też pracuje w pionie..nie ma stałej pozycji..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
double-d
masz duze piwo jest to wyjasnione b. dobrze i to chyba moim znajomym chodziło![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
masz duze piwo jest to wyjasnione b. dobrze i to chyba moim znajomym chodziło
a dzieki Tobie jest to jasne wyjaśnione !double-d pisze:to tył odpowiada za "skuteczność obwodu" ...w układach bez korektora szczególnie to widać ..
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
RobertP, a miło mi bardzo.. a piwo lubie owszem..
apropos regulatorów:guti,
tyle ze sam przyznasz ze po jakimś czasie od założenia nowych szczęk do czasu ich jakiegoś tam zuzycia można zauważyć wyraźnie spadek skuteczności hamulców... to nic ze jest samoregulator... w przypadku jaki ty podałeś... można zauważyć skok pedału ze sie zwiększa... jest więcej " pracy" w układzie a mechanizm ręcznego jest sprzężony tak ze jak np. podciągniesz reczny to samoregulator ma łatwiej bo moze sie głębiej w mechanizmie osadzać. jest szybsza reakcja na pedał
napewno jeśli chgodzi o twardość pedału... jest róznica znaczna..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
apropos regulatorów:guti,
no wiemy o co chodzi..guti pisze:regulator pracuje tylko w pionie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Takguti pisze:myslisz ze minimalnie wieksze wychylenie cylinderka powoduje zauwazalna az tak roznice w polozeniu pedala?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Minimalnie większe wychylenie cylinderka BARDZO MOCNO wpływa na skok pedału hamulca - wiem to z doświadczenia - ojciec kiedyś miał poloneza, klocki z przodu się zużyły (było już słychać jak blacha szoruje o tarczę), ale jakoś nie było czasu wymienić - któregoś dnia jadę sobie po mieście, wcikam na hamulec, a tu nagle taki strzał z przednigo koła i pedał hamulca poszedł do ziemi - maksymalnie jak mógł - kilkukrtotne wciśnięcie hamulca i to samo, dopiero za którymś razem pedał zaczął się podnosić i samochód ledwo co hamował. Okazało się, że jeden z klocków tak się zużył, że wyleciał przez szczelinę miedzy tarczą a zaciskiem... Samochód zaczął spowalniać (bo hamowaniem tego nazwać nie można) dopiero jak cylinderek doszedł do tarczy.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości