Strona 2 z 2

: wt lis 14, 2006 20:21
autor: MaciejW
gopiter pisze:MaciejW
Po zmianie oleju lepiej wchodza biegi,z mniejszym oporem.Zadnej innej roznicy nie zauwazylem.Moja skrzynia to 085 i wchodzi do niej 3.1L a silnik to 1.6 ABU.Czy przy tym silniku montowane byly skrzynie 020 to nie mam pojecia.Jesli planujesz zmiane oleju zwyczajnie sprawdz jaki nr masz wybity na skrzyni.
:okej: dzieki

[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 19:27 ]
Tak przy okazji jezeli malo oleju to lepiej dolac czy od razu caly wymienic ??

: wt lis 14, 2006 23:59
autor: gopiter
MaciejW
Generalnie opinie sa takie ze jak nic sie nie dzieje a jest tylko zbyt niski poziom to lepiej dolac.Ja zmienilem bo wymienialem uszczelniacz wybieraka wiec i tak musialem spuscic caly olej.Poza tym moj gofer ma prawie 13 lat wiec olej jakby nie bylo tez...Po spuszczeniu oleju z ciekawosci "przyjzalem" mu sie dokladnie i musze stwierdzic ze olej mial dobra lepkosc i byl klarowny (wiec oleje zalewane fabrycznie sa naprawde dobre) jednak byla juz widoczna w nim taka lekka zawiesina ktora powstala z opilkow zuzywajacych sie metalowych podzespolow skrzyni i to przemowilo za wymiana.

: śr lis 15, 2006 00:02
autor: xiyal
Witam,
u mnie za to słychać jakiś taki stłumiony gwizd w okolicach 85-95 km/h. Nie ważne czy na 4 czy na 5 i nie ważne czy noga na gazie czy zdjęta z gazu. Podejrzewam, że gdzieś powietrze 'harczy' ale stało to się tak w sumie z dnia na dzień. Może ktoś się z tym spotkał?

pozdro
xiyal

: śr lis 15, 2006 00:13
autor: gopiter
A jak przy tych 85-95 km/h wcisniesz sprzeglo to gwizd ustaje?Bo jesli tak to problem jest w skrzyni biegow a jesli nie to moze byc cos w silniku.Wtedy na postoju otworz maske i "recznie" przegazuj silnik-jesli to cos w silniku to powinienes wtedy uslyszec i latwiej bedzie znalesc przyczyne (posluchasz z kotrego miejsca ten gwizd dochodzi).

Pozdro!

: śr lis 15, 2006 00:36
autor: xiyal
Dzięki za rady, na pewno sprawdzę w okolicach czwartku :)

pozdro
xiyal

: śr lis 15, 2006 12:28
autor: MaciejW
gopiter pisze:MaciejW
Generalnie opinie sa takie ze jak nic sie nie dzieje a jest tylko zbyt niski poziom to lepiej dolac.Ja zmienilem bo wymienialem uszczelniacz wybieraka wiec i tak musialem spuscic caly olej.Poza tym moj gofer ma prawie 13 lat wiec olej jakby nie bylo tez...Po spuszczeniu oleju z ciekawosci "przyjzalem" mu sie dokladnie i musze stwierdzic ze olej mial dobra lepkosc i byl klarowny (wiec oleje zalewane fabrycznie sa naprawde dobre) jednak byla juz widoczna w nim taka lekka zawiesina ktora powstala z opilkow zuzywajacych sie metalowych podzespolow skrzyni i to przemowilo za wymiana.
Dzieki
maciej

: sob sty 06, 2007 22:05
autor: dzanek3
gopiter,
Witam
w ktorym miejscu na szkrzyni sprawdzic jaka ona jest czy o pij 2l czy 3.1

: sob sty 06, 2007 23:56
autor: pucek007
ja amm na 4 i 5 biegu tak ale to tylko dla tego ze lozyska juz mi gwizdza w skrzyni mialem tylko takie odlgosy na 5 biegu ale z czasem zrobily sie na 4 i znajazy zycie bedzie jeszcze na 3 ale sie przyzwyczilem w sumie czekam az sie skrzyna rozpadnie bo mam druga pozdroo!

Ja tez tak mam

: śr sty 10, 2007 06:37
autor: rav9
Mam identyczny problem. Swiszczy (wyje) mi na piatym biegu. Jak sie pusci gaz to przestaje. Bylem u mechanika i po odkreceniu pokrywy i zdjeciu piatego biegu okazalo sie ze sie kompletnie rozlecialo lozysko igielkowo, wlasciwie to zostaly tylko igielki a ten plastik albo sie stopil albo troche poprzywieral do innych czesci.
Zalozyl mi nowe lozysko ale problem pozostal - nadal wyje.
Poradzcie prosze - czy wyjmowac cala skrzynie i badac co tam sie moglo jescze zrobic, czy tak jezdzic z wyjaca...

Oczywiscie wszystko to przez niski poziom oleju w skrzyni - nie sprawdzalem poziomu a wyciekl ponad litr...

A propos - ma ktos jakis namiar na uzywana dzialajaca skrzynie?

: pn sty 22, 2007 22:43
autor: xiyal
U mnie jednak ten 'świst' nie ustaje - ani jak zdejmę nogę z gazu, ani jak wcisnę sprzęgło. I nie ważne czy to jest 4 czy 5 - zawsze przy tej samej prędkości tak jest.

Pozdro
xiyal

: wt sty 23, 2007 20:44
autor: GENE
bamber w zasadezie do wszystkich skrzyń 5 biegowych VW wchodzi 3,1 dm³, a do skrzyń 4 biegowych wchodzi 2,2 dm³. Pojemność silnika nie ma znaczenia co do ilości oleju w skrzyni. :rotfl: :rotfl: :rotfl: