[MK3] dystanse

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 05, 2006 12:19

Dj Darecki, Przeczytaj co napisałem na górze! Albo skopiuję jeszcze raz:
Ma to wpływ na zaiększenie odległości między osią sworznia zwrotnicy, a osią symetrii koła (pionową).
Osie te "przecinają się z nawierzchnią" w 2 punktach (pierwszy z nich to środek styku opony). Odległośc między tymi punktami to tzw promień zataczania. Promień ten ma wpływ na stateczność kierunkową samochodu i wartość momentów stabilizujących.
Promień zataczania wynosi od kiklu do kulkunastu mm. 2-3 cm dystanse, zmieniają go o ponad 100%. Po to ktoś to obliczył, żeby tak było :bigok: Jedyne plusy to wygląd samochodu i być może mniejsze przechyły w zakrętach (nie mylić z lepszym prowadzeniem się samochodu w zakręcie!)
Mam nadzieję, że teraz zrozumiesz. To nie jest moje zdanie, ale ludzi którzy te zawieszenia konstruują.
Dj Darecki pisze:tuningu mniej profesjonalnego to nie znaczy że to jest fuszerka
Otóż jest. Spójrz prawdzie w oczy. Chcesz tuningować zawieszenie musisz wydać mnóstwo kasy. Sprężyny, amory i najwyższej jakości pozostałe części. Jeśli robisz co innego- psujesz konstrukcję zawieszenia, zmieniają się watrości kątów, a co za tym idzie wartości sił i momentów działających w ukladzie jezdnym. To ma wpływ na ebzpieczeństwo jazdy.

A teraz pytanie- jak myślisz, po co felgi mają coś takiego jak wartość odsadzenia (ET)? Dlaczego wymieniając felgi należy to uwzględnić i jak do tego się ma monraż pierścienia dstansowego?
Taki tuning, jest wart tyle co "tuning" silnika przez dolanie do benzyny paliwa modelarskiego, bądź rozpuszczalnika. Popraia wrażenie, a psuje całą resztę.
Liczy się przede wszystkim sterowność, trakcja, prowadzenie samochodu (po to się tuninguje zawias, hamulce) a nie jego wygląd pod disco.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » ndz lis 05, 2006 15:18

temat zszedł trochę na boczne tory, ale co do tuningu zgadzam się z Grzesiekk1982, jak się nie ma pięniędzy to lepiej nie pchać się w tuning, a co do rzucania, to w koleinach trzeba się czasami mocno napocić, żeby nie zjechał sobie na lewy pas. Jak tylko będzie trochę sucho (nia mam garażu) zdjemę i zobaczę różnice w prowadzeniu (dodam, że same felgi mają ET 37)

EDIT: czy skoro mam ET 37 zamiast 45 to powinienem mieć krótsze śruby, czy różnica jest tak mała, że można ją pominąć?


[you] dobrze że jeździsz vw

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości