[MK2] Problem z temp silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » pt lis 03, 2006 00:47

ok to kupuje czujnik temp i przy najbliższym czasie wymienie i podziele sie informacją i spostrzezeniami z tej sytuacji
a pytanie jak sprawdzić czy jest dobry czujnik w sumie w teorii powinien sterować rezystancją czyli im sieplejszy silnik to opór rośnie co widać na wskaźniku to jaka powinna byc rezystancja przy normalnej temp pracy silnika ok 90 st C :bajer:



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » pt lis 03, 2006 06:56

KUSTO pisze:ok to kupuje czujnik temp i przy najbliższym czasie wymienie i podziele sie informacją i spostrzezeniami z tej sytuacji
a pytanie jak sprawdzić czy jest dobry czujnik w sumie w teorii powinien sterować rezystancją czyli im sieplejszy silnik to opór rośnie co widać na wskaźniku to jaka powinna byc rezystancja przy normalnej temp pracy silnika ok 90 st C :bajer:
musisz kupić sobie [jesli nie masz] omomierz i termometr kuchenny - z tego co wiem to chyba powinno tak działać ze przy wyzszej temperaturze czujnika [np podgrzanego w wodzie] rezystancja powinna maleć... niemniej do jakiej wartości to nie wiem [jak znajdziesz gdzies te dane to napisz tu jaki powinien byc opor np przy 90*C, bo tez chce swoj sprawdzic]. nie wiem takze czy mozna jakos bezinwazyjnie [bez wylania plynu chlodzacego] go wyjąć... ale fakt faktem chciałbym sprobowac... jak cos zrobisz w tym kierunku to daj znac...


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lis 03, 2006 07:16

jak ja jezdze po miescie(latem) tak samo mam tylko ze w tym miejscu odrazu mi sie wlancza wentylator.wlasnie w tym miejscu on startuje.na trasie wskaznik ciut za polowa jest



Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » pt lis 03, 2006 09:01

Witam,
mam RP 1,8 i u mnie wyglada to tak jak stoje w korku to temp dojanie tak jak u kolegi Łyskacza, ALE WTEDY ZACZYNA MI KOPCIĆ NA CZARNO I SZARPAĆ I GASNĄĆ, natomiast na trasie wskazówka wskazuje 1/4 skali i autko jeździ OK.

Jak odpiąłem sonde lambda to samochód chodził OK ale spalił 12l/100km.

I tak sukam rówież co to może być ale widzę że wiecej osób ma podobny problem.

pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lis 03, 2006 18:39

rross pisze:Jak odpiąłem sonde lambda to samochód chodził OK ale spalił 12l/100km.
sterownik przechodzi w tryb awaryjny i tyle bedzie palil ja bym zmienil sonde



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » pt lis 03, 2006 19:53

wie ktos czy mozna wymienic wlancznik termiczny wentylatora bez wypuszczania płynu z chłodnicy?


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lis 03, 2006 19:59

robgr85, jak auto przewrucisz na dach,przecierz on jest na dole.chyba ze to zrobisz w bardzo szybkim tepie.



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » pt lis 03, 2006 20:02

piotr2 pisze:robgr85, jak auto przewrucisz na dach,przecierz on jest na dole.chyba ze to zrobisz w bardzo szybkim tepie.
poprostu nie byłem pewien czy włącznik termiczny wentylatora dotyka fizycznie płynu czy moze poprostu jakiejs metalowej czesci chlodnicy. dzieki za szybką odpowiedz.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lis 03, 2006 20:15

robgr85, ok



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » pt lis 03, 2006 23:41

z racji braku czasu nie jestem w stanie tego zmierzyć ale jak tylko dotkne sie to podziele sie info na nowym jak i starym jakie ram rezystancje są (ciekawość w sumie) a wyciągnąc sie da bynajmniej u mnie w MH jest przy termostatnie (chyba że to nie ten :blush: ) podkładam miche pod silnik zakrecam dobrze zbiorniczek wyrównawczy (przypominam ze silnik zimny) i odkręcam szybkie rączki i jakoś dużo go nie zlatuje potem bardzo drobne sitko (dmuchnołem dziadkowi od cedzenia mleka) i wlewam płyn spowrotem :) tak zrobiłem z termostatem
czujnik to teraz wyzwanie hehehe :partyman:



Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » sob lis 04, 2006 01:39

CZY MONA ZAMIAST SONDY ZAŁOZYĆ JEJ EMULATOR????

Potr2

dziś byłem u znajomego mechaniora i okazało się ze u mnie problem z obrotami i spalniem tzn jak odpiłem sonde to pali 12 l natomiast z sądą jest ok do momentu kiedy silnik sie nie nagrzeje wtedy obroty spadaja zaczyna kopcić i czasami gasnie. Powiedział mi że sonda jest padnięta. Test zrobił w następujący sposób silnik sobie pracował z sondą i jak się nagrzał i zaaczą kopcić i obroty mu zaczęły spadać a kopić jak smok to odpiął sonde i co się stało???????????????? obroty się wyrównały i momentalnie przestał kopcic i spytał mnie co o tym sadzę. Co mogłem sądzi jak nie to że sonda jest padnięta, alepowiedział żeby się nie bawić w kupowanie sondy tylko właśnie kupić i załozyć emulator. tylko czy tak można łatwo sobie wypiąć sonde i założyć emulator sondy.
Mogę mu wierzyć bo gość jest mechanikiem i sam ma 4 VW i to w dodatku golfy wszystkie.

Tylko nie wiem jaki to ma związek z nagrzewaniem auta.
I dodatkowo znalazłem taki temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63607
Co tym sądzicie??????



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » sob lis 18, 2006 14:25

ano zmierzyłem opór w czujniku który idzie na wskaźnik na liczniku zimny ma około 180 omów a kiedy załączył mi sie wentylator miał około 67 omów jezeli ktoś by mógł zmieżyń w swoim MH bym był bardzo wdzieczny ogólnie kupiłem nowy czarny czujnik jak dzis zdąże to go przełoże ale pytanie jak ja go mam wyjąć?? czy mam go podwadzić i wyciagnąć?? to bym zrobił pomiary na nowym bo myśle że mogło zdazyć sie tak że moze jest to przyczyna czujnika załaczania wentylka za późno czyli sie okaże :majkel:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lis 18, 2006 14:50

KUSTO, sądząc z wyników pomiarów czujnik oszukuje jak dentysta przed wyrwaniem zęba. Na zimno powinno być ok 2-3kohm, a na forącym ok 280-300ohm. Nic dziwnego, ze na wskaźniku widać, ze woda się prawie gotuje.



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » sob lis 18, 2006 14:52

o to bardzo dobrze no wkońcu konktret mam nowy czujnik jak wymienie to dam znać a powiedz mi czywystarczy do wyciągnąc i na hama wcisnąć??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 378 gości