Strona 2 z 3

: ndz paź 29, 2006 13:57
autor: SToRM
U mnie ~200 na lpg i benzynie - na prostej oczywiscie - predkosc licznikowa - wg. GPS'a -
190 km/h
Obrazek

: ndz paź 29, 2006 14:06
autor: fuldi
ciekawe czy komuś uda się zamknąć licznik :P

: ndz paź 29, 2006 14:21
autor: Dawca_Nerek
A jak Wy chcecie mierzyć ten sprint 0-100 ?
Może przykleje aparat przy liczniku (ON rec) i but :) chyba będzie najbardziej wiarygodny pomiar :)
JayT pisze:2. Wszystkim nam liczniki przekłamują podobnie.
Morał z tego jeden: skoro wszystkim pokazuje tak samo to tak jest :bigok:

A zmierzyć Vmax to ja nie widze problemu :hmm: ... na radarek trzeba wpaść! Ktoś chętny?

[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 13:23 ]
Aha i to zdjęcie walnąłem jak za mną jechał koleś Galantem i też miał na liczniku 180km/h, a za nim jeszcze jechała Primera i on miał ok. 190km/h na seryjnych kołach więc temu to dopiero przekłamywał licznik :hmm: (w każdym aucie po 5 osób lecieliśmy na meczyk żużlowy)

: ndz paź 29, 2006 14:42
autor: fuldi
Dawca_Nerek pisze:(w każdym aucie po 5 osób lecieliśmy na meczyk żużlowy)
Może jeszcze do Leszna ? heh jeśli nie to ogólnie nie polecam zostawiać aut blisko stadionu bo później mogą wyglądać tragicznie, z tego co wiem to unia z zielonka się nie lubi heh

: ndz paź 29, 2006 15:27
autor: matti_vw
Pytanie do SToRM
Mam pytanko o twoją skrzynie biegów, mianowicie jakie masz oznaczenie? Pytam z ciekawości bo nie wiem czy to jest jakaś różnica ale chciałbym się upewnić co do moich osiągów.

: wt paź 31, 2006 00:50
autor: Dawca_Nerek
Mój przyśpiesza tak (dziś nagrane)
http://rapidshare.com/files/1350709/0-100kmh.MOV.html

: wt paź 31, 2006 09:29
autor: fuldi
hmm szału nie ma :P ale to tylko 90 kucy :P heh

: wt paź 31, 2006 15:31
autor: rudecki
Moj golf 1.8 abs (polowa baku, kola 15 i 195/50) od 0-96 w 10.0sec mierzone G-techem
Ruszane bez strzału ze sprzegła.
Najlepsze czas czyl 10.0 mialem wtedy kiedy krecilem go do odciecia.. przy taki zmianach o ktorych piszecie to tak ko katalogowych 12sec
a tak pozatym to bez wykresu z hamowni ciezko pow. kiedy zmieniac optymalnie biegi zeby wykorzystac to co nam dala fabryka. szczegolnie jezeli chodzi o auta >10lat.
W katalogu jest napisane ze abs ma max moment przy 2500obr a max moc 5500obr.
Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
P.S niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt.. i takich czynnikow jest jeszcze duzo ale sa to minimalne czynniki ktore przy naszy 1.8 90konnych nie maja az takiego znaczenia.

: wt paź 31, 2006 19:00
autor: JayT
rudecki pisze: Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
Nie znam się na tym zbytnio, ale czy na przyspieszenie większego wpływu nie ma moment obrotowy niż moc? Coś mi tam z fizyki zostało w głowie... ale jeśli mógłbyś jakoś wyjaśnić zależności między momentem obrotowym i przyspieszeniem oraz mocą i przyspieszeniem, to będę wdzięczny :pub:

: wt paź 31, 2006 20:10
autor: rudecki
niechce sie wymadrzac dlatego moze wkleje link w ktorym to wszystko jest ładnie wytłumaczone http://technikajazdy.info/mocvsmoment.html
pozdro :bigok:

[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 19:12 ]
i odrazu jest wytłumaczony watek zmiany biegu zeby trafic na max. moment ze to nie jest tak az wazne jak dociagniecie biegu do końca.
Inna syt. w dieslach w ktorych moment jest skumulowany w krotkim zakrecie pomiedzy śr.2-4 ze po przekorczeniu 4tys nic sie nie dzieje.

: wt paź 31, 2006 20:20
autor: Pinhead
JayT pisze: Nie znam się na tym zbytnio, ale czy na przyspieszenie większego wpływu nie ma moment obrotowy niż moc?
Moc to moment obrotowy razy obroty, jedno wynika z drugiego.

: wt paź 31, 2006 21:45
autor: JayT
rudecki i Pinhead - dzięki za wyjaśnienie zawiłości :pub: Wynika z tego, że gdyby Dawca_Nerek nagrywając swój filmik kręcił auto do wyższych obrotów przyspieszałby znacznie szybciej do 100km/h , czy tak? Będę to musiał sprawdzić przy okazji :chytry: Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia!
A teraz pytanie z innej beczki: wie ktoś, gdzie można znaleźć fabryczne wykresy krzywej momentu obr. dla Goferków?

: wt paź 31, 2006 23:48
autor: Dawca_Nerek
JayT, to była wersja SOFT bo aparat musiałem trzymac lewą reką :) ale jutro postaram się zrobić wersje HARD i będzie można porównać :bigok:
Teraz sobie sprawdziłem że był to ostry SOFT na LPG i czas 13,25 więc słabiutko (oczywiście niewiarygodny wynik ale licznikowy i zgodny z tym co widać)

[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 22:57 ]
rudecki pisze:niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt..
Tu moge się zgodzić ponieważ jak moje auto było 60mm niżej i dużo twardsze lepiej odchodziło, zerowy efekt "wygięcia" do tyłu i od razu ciągnął do przodu!

: śr lis 01, 2006 00:13
autor: JayT
Dawca_Nerek pisze:JayT, to była wersja SOFT bo aparat musiałem trzymac lewą reką :)
No tak się właśnie zastanawiałem oglądając Twój filmik - "czemu ten aparat tak jeździ w lewo i w prawo?" :grin: