[mk3] 1.8 ABS - sprint do 100km/h

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz paź 29, 2006 13:57

U mnie ~200 na lpg i benzynie - na prostej oczywiscie - predkosc licznikowa - wg. GPS'a -
190 km/h
Obrazek



fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » ndz paź 29, 2006 14:06

ciekawe czy komuś uda się zamknąć licznik :P



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » ndz paź 29, 2006 14:21

A jak Wy chcecie mierzyć ten sprint 0-100 ?
Może przykleje aparat przy liczniku (ON rec) i but :) chyba będzie najbardziej wiarygodny pomiar :)
JayT pisze:2. Wszystkim nam liczniki przekłamują podobnie.
Morał z tego jeden: skoro wszystkim pokazuje tak samo to tak jest :bigok:

A zmierzyć Vmax to ja nie widze problemu :hmm: ... na radarek trzeba wpaść! Ktoś chętny?

[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 13:23 ]
Aha i to zdjęcie walnąłem jak za mną jechał koleś Galantem i też miał na liczniku 180km/h, a za nim jeszcze jechała Primera i on miał ok. 190km/h na seryjnych kołach więc temu to dopiero przekłamywał licznik :hmm: (w każdym aucie po 5 osób lecieliśmy na meczyk żużlowy)


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » ndz paź 29, 2006 14:42

Dawca_Nerek pisze:(w każdym aucie po 5 osób lecieliśmy na meczyk żużlowy)
Może jeszcze do Leszna ? heh jeśli nie to ogólnie nie polecam zostawiać aut blisko stadionu bo później mogą wyglądać tragicznie, z tego co wiem to unia z zielonka się nie lubi heh



Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » ndz paź 29, 2006 15:27

Pytanie do SToRM
Mam pytanko o twoją skrzynie biegów, mianowicie jakie masz oznaczenie? Pytam z ciekawości bo nie wiem czy to jest jakaś różnica ale chciałbym się upewnić co do moich osiągów.



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » wt paź 31, 2006 00:50

Mój przyśpiesza tak (dziś nagrane)
http://rapidshare.com/files/1350709/0-100kmh.MOV.html


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » wt paź 31, 2006 09:29

hmm szału nie ma :P ale to tylko 90 kucy :P heh



Awatar użytkownika
rudecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 09, 2006 19:10
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: rudecki » wt paź 31, 2006 15:31

Moj golf 1.8 abs (polowa baku, kola 15 i 195/50) od 0-96 w 10.0sec mierzone G-techem
Ruszane bez strzału ze sprzegła.
Najlepsze czas czyl 10.0 mialem wtedy kiedy krecilem go do odciecia.. przy taki zmianach o ktorych piszecie to tak ko katalogowych 12sec
a tak pozatym to bez wykresu z hamowni ciezko pow. kiedy zmieniac optymalnie biegi zeby wykorzystac to co nam dala fabryka. szczegolnie jezeli chodzi o auta >10lat.
W katalogu jest napisane ze abs ma max moment przy 2500obr a max moc 5500obr.
Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
P.S niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt.. i takich czynnikow jest jeszcze duzo ale sa to minimalne czynniki ktore przy naszy 1.8 90konnych nie maja az takiego znaczenia.



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt paź 31, 2006 19:00

rudecki pisze: Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
Nie znam się na tym zbytnio, ale czy na przyspieszenie większego wpływu nie ma moment obrotowy niż moc? Coś mi tam z fizyki zostało w głowie... ale jeśli mógłbyś jakoś wyjaśnić zależności między momentem obrotowym i przyspieszeniem oraz mocą i przyspieszeniem, to będę wdzięczny :pub:


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
rudecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 09, 2006 19:10
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: rudecki » wt paź 31, 2006 20:10

niechce sie wymadrzac dlatego moze wkleje link w ktorym to wszystko jest ładnie wytłumaczone http://technikajazdy.info/mocvsmoment.html
pozdro :bigok:

[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 19:12 ]
i odrazu jest wytłumaczony watek zmiany biegu zeby trafic na max. moment ze to nie jest tak az wazne jak dociagniecie biegu do końca.
Inna syt. w dieslach w ktorych moment jest skumulowany w krotkim zakrecie pomiedzy śr.2-4 ze po przekorczeniu 4tys nic sie nie dzieje.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt paź 31, 2006 20:20

JayT pisze: Nie znam się na tym zbytnio, ale czy na przyspieszenie większego wpływu nie ma moment obrotowy niż moc?
Moc to moment obrotowy razy obroty, jedno wynika z drugiego.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt paź 31, 2006 21:45

rudecki i Pinhead - dzięki za wyjaśnienie zawiłości :pub: Wynika z tego, że gdyby Dawca_Nerek nagrywając swój filmik kręcił auto do wyższych obrotów przyspieszałby znacznie szybciej do 100km/h , czy tak? Będę to musiał sprawdzić przy okazji :chytry: Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia!
A teraz pytanie z innej beczki: wie ktoś, gdzie można znaleźć fabryczne wykresy krzywej momentu obr. dla Goferków?


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » wt paź 31, 2006 23:48

JayT, to była wersja SOFT bo aparat musiałem trzymac lewą reką :) ale jutro postaram się zrobić wersje HARD i będzie można porównać :bigok:
Teraz sobie sprawdziłem że był to ostry SOFT na LPG i czas 13,25 więc słabiutko (oczywiście niewiarygodny wynik ale licznikowy i zgodny z tym co widać)

[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 22:57 ]
rudecki pisze:niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt..
Tu moge się zgodzić ponieważ jak moje auto było 60mm niżej i dużo twardsze lepiej odchodziło, zerowy efekt "wygięcia" do tyłu i od razu ciągnął do przodu!


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » śr lis 01, 2006 00:13

Dawca_Nerek pisze:JayT, to była wersja SOFT bo aparat musiałem trzymac lewą reką :)
No tak się właśnie zastanawiałem oglądając Twój filmik - "czemu ten aparat tak jeździ w lewo i w prawo?" :grin:


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 296 gości