Strona 2 z 2

: pt paź 20, 2006 20:29
autor: Paweł Marek
RobertP pisze:a jak termostat nie puścił wody do chłodnicy to wentylator u niego się
nie włączy,
jakby termostat nie puszczał wody do chłodnicy to temperatura nie spadałaby w czasie jazdy ze 110 do 90 stopni. Tylko by dalej rosła.

: pt paź 20, 2006 20:43
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:a jak termostat nie puścił wody do chłodnicy to wentylator u niego się
nie włączy,
jakby termostat nie puszczał wody do chłodnicy to temperatura nie spadałaby w czasie jazdy ze 110 do 90 stopni. Tylko by dalej rosła.
oczywiście masz rację :bigok:
ale dlaczego tak napisałem:
u mnie jest taki awaryjny czujnik w bloku jak nie zadziała w chłodnicy
lub termostat nie puści wody na chłodnicę a tym samym temepratura
rośnie i temperatura jest naprawdę duża to zadziała drugi czujnik
i włącza wentylator od razu na drugi bieg
słyszałeś o tami rozwiązaniu ?
a odkryłem to w sumie nie dawno bo nie załączał mi wentylator I biegu
ale to wina akurat była "takiego bimetali" w silniczku, który się spalił
teraz tak pomostkowałem że działa od razu na drugi bieg...
jeśli nie słyszałeś to domyslam się dlaczego takzostało fabrycznie zrobione
mój samochód latał w niemczech jako taksówka, a z jazdami to bywa różnie
w mieście i pod obciążeniami szybciej się zagrzewał a co mogłoby zaszkodzić
silnikowi więc niemiecy inżynierowie wymyślili takie coś jak opisałem powyżej
:okej:

: pt paź 20, 2006 20:53
autor: bartas_pn
termostat 30 zeta i za wymiane placilem tez chyba 20 max 30

: pt paź 20, 2006 20:53
autor: tcm1
czujnik temperatury wymienialem juz, jest nowy. i czujnik na chlodnicy tez...dolny waz grzeje razem z gornym od ok 70stopni. jeszcze jedno. temperatura 110 stopni to juz jest powyzej temperatury wrzenia, wszystko powinno sie gotowac. a u mnie nic. wydaje mi sie ze wskaznik temperatury jest walniety i bzdury wskazuje, albo kupilem walniety wskaznik temperatury. sam juz nie wiem.. :(

[ Dodano: 20 Paź 2006 20:55 ]
hm 20 zl za wymiane termostatu ? hmm niezle..kazdy mk3 ma termostat tam na dole pod pompa wspomagania?

: pt paź 20, 2006 20:59
autor: RobertP
tcm1 pisze:dolny waz grzeje razem z gornym od ok 70stopni.

to niedobrze że razem to bardzo niedobrze
raczej masz do wymiany na 100% że jak razem grzeją

[ Dodano: Pią Paź 20, 2006 21:03 ]
tcm1 pisze:hm 20 zl za wymiane termostatu ? hmm niezle..kazdy mk3 ma termostat tam na dole pod pompa wspomagania?
wiesz co przy dobrym układzie to wymiana tego termostatu to z 10-20 minut
to chyba 20zł jest realne no nie :okej:
tak mniej wiecej jest pod spodem podkecony na dwie śruby chyba M6 (klucz10)
pod taką plastikową obudową, prześledź dolny chłodnicy wąż i dojdziesz do tej
plastikowej obudowy gdzie w środku jest termostat :bigok:

: pt paź 20, 2006 21:06
autor: Paweł Marek
RobertP pisze:i włącza wentylator od razu na drugi bieg
słyszałeś o tami rozwiązaniu ?
jasne. Sam to mam :)

: pt paź 20, 2006 21:24
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:i włącza wentylator od razu na drugi bieg
słyszałeś o tami rozwiązaniu ?
jasne. Sam to mam :)
o kurcze czyli to norma
ale np. w kilku mk3 nie znalazłem tego u kumpli a nawet w jednym
pasku benzyniaczki, może dlatego że to były małe silniki od 1,4 do 1,6

: pt paź 20, 2006 21:31
autor: Paweł Marek
RobertP pisze:o kurcze czyli to norma
o nie nie norma. Trza zerknąć czy jest ten sterwnik wentylatora czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Niby to jest do klimy, ale ja nie mam klimy a sterownik jest i działa jak piszesz wyżej. Takia jakaś rozrzutność fabryki

: pt paź 20, 2006 21:37
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:o kurcze czyli to norma
o nie nie norma. Trza zerknąć czy jest ten sterwnik wentylatora czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Niby to jest do klimy, ale ja nie mam klimy a sterownik jest i działa jak piszesz wyżej. Takia jakaś rozrzutność fabryki
no ja tez nie mam od klimy bo jej nie mam, a szkoda ...,
a przez nią idzie II bieg wentylatora

: sob paź 21, 2006 09:38
autor: BruceLee30
cena powinna byc rozna dla roznych silnikow i zamontowanego osprzetu jezeli podjechales do ASO i powiedzieli 150 zl to cena jest normalna (80 zl org termostat + nowy płyn + 1 rb/h) jednak kazdy normalny warsztat nawet z najbardziej wypasionym silnikiem w osprzet (klima , wspomaganie itp ) nie powinien krzyknac za wymiane wiecej jak 30-50 zl przy czym ...
zakup sobie od razu 5 l plynu do chlodnicy przy okazji zaleja ci swierzutki !