Strona 2 z 3

: sob paź 14, 2006 18:21
autor: tauka
Red Erik pisze:Może wina jest w tym że masz zbyt duży aku i alternator nie daje rady go naładować ?
też już o tym myślałem. Ale rozrusznik normalnie kręci tyle, że nie chce zaskoczyć.

: sob paź 14, 2006 19:25
autor: Red Erik
A może zbyt złaba iskra spowodowana słabym aku ? zresztą raczej nie skoro rozrusznik kręci normalnie.....

: sob paź 14, 2006 19:54
autor: bomberxl
Do 55 Ah wypada mieć alternator chociaź 70-tkę.

: ndz paź 15, 2006 08:45
autor: Red Erik
A nie wiesz czasem jaką moc ma ten montowany w 1.3
W takim razie gościu z Centry miał racje :)

: ndz paź 15, 2006 10:12
autor: tauka
Red Erik, jak najbardziej. Mi też gościu mówił, ze najlepiej jak bym założył 44Ah. I taki też miałem jak auto przyjechało z niemcowni.

: ndz paź 15, 2006 10:39
autor: bodzio_j
Red Erik, tauka, zaglądnąłem do ETKI, i dziwna sprawa. Do silników 1.3 były zakladane alt, 55 i 65A - to dość dużo, do 1.6 i 1.8 podobnie, a do diesla ...45A, chociaż powszechnie wiadomo, że w dieslu aku są większe. W fso-125 był altek 50A i spokojnie radził sobie z 60Ah aku.

: ndz paź 15, 2006 10:53
autor: Paweł Marek
W sumie wielkość aku ma być dopasowana do reszty instalacji elektrycznej i wyposażenia.
Np moje Vento 2.0 bez klimy, alternator 70-ka, zalecają aku 55Ah
GTI żonki, ten sam silnik, klima, altek 90, aku zalecają 65. Z doświadczenia wiadomo że wielkość aku nie ma takiego dużego znaczenia. Jak kupiłem swoje Vento to po roku wyciągnąłem z niego aku 36AH, z takim przyjechał do Polski z Niemiec.
Piszę to po to żeby koledzy aż tak bardzo się pojemnością akumulatora nie przejmowali. Byle reszta układu elektrycznego była sprawna.

: ndz paź 15, 2006 10:57
autor: jaszczur
do 1.3 zalecany jest taki aku
Prąd rozruchu wg EN [A]: 420
Pojemnośćakumulatora [Ah]: 45

: ndz paź 15, 2006 10:59
autor: kamillotop
Ja zas mam inny problem, u mnie ładowanie jest w granicach 12,8V (napiecie zmierzone miedzy zaciskami aku podczas pracujacego silnika) ;/ Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora (a wlasciwie jego szczotek)?

: ndz paź 15, 2006 11:15
autor: Paweł Marek
kamillotop pisze:Ja zas mam inny problem, u mnie ładowanie jest w granicach 12,8V (napiecie zmierzone miedzy zaciskami aku podczas pracujacego silnika) ;/ Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora?
po pierwsze zmierz jakie jest napięcie na samym alternatorze(pomiędzy zaciskiem + a obudową alternatora).
Jeśli oba napięcia czyli na altku i na klemach sa takie same lub na klemach tylko ciut niższe to winny jest alternator, jeśli jest duża różnica to winny jest przewód plusowy lub masa alternatora.
Miałem takie zdarzenie u siebie. Napięcie na klemach 12,5V. Na alternatorze 14,2. I co się okazało? Że śróby alternatora i jego mocowanie było zaśniedziałe, wyczeszczenie papierem ściernym zlikwidowało problem.

: ndz paź 15, 2006 11:19
autor: bodzio_j
kamillotop pisze:Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora (a wlasciwie jego szczotek)?
jeśli njapięcie na alt. będzie takie samo jak na aku, to jest duże prawdopodobieństwo, że padł regulator, albo jego szczotki. (szczotki są razem z regulatorem)

: ndz paź 15, 2006 12:25
autor: kamillotop
Po dokonaniu pomiarow, owiadczam ze wyniki nie sa dobre: 14V zmierzone na alternatorze i 11,5V na akumulatorze ;/ Co w takiej sytuacji?

: ndz paź 15, 2006 12:28
autor: Paweł Marek
Po dokonaniu powiamow, owiadczam ze wyniki nie sa dobre: 14V zmierzone na alternatorze i 11,5V na akumulatorze ;/ Co w takiej sytuacji?
to nie rozpaczaj tylko sie ciesz bo to znaczy że masz sprawny alternator. Pisałem wyżej, masa alternatora i kabel gruby czerwony idący od alternatora poprzez rozrusznik do aku. Styki wyczyścić, alternator wykręcić, wyczyścić powierzchnie które stykają się z jego mocowaniem, dokręcić koniecznie obie śróby od altka przy składaniu.

[ Dodano: Nie Paź 15, 2006 12:33 pm ]
Zeby wyjaśnić czy masda czy kabel to jeszcze zrób następuące pomiary:
1. pomiędzy śróbą na altku od kabla czerwonego a klemą dodatnią, jeśli tam masz te brakujące 2,5V to uszkodzony jest plus, jeśli ta różnica napięć 2,5V jest między obudową altka a klemą ujemną to brak jest masy.
Masm nadzieję że samo mocowanie klem na aku sprawdziłeś na samym początku

: ndz paź 15, 2006 14:07
autor: djb
Red Erik pisze:Witam

Jak mi siadł aku podjechałem do punktu Centry, tam kupiłem nowy goście pomierzyli prąd ładowania i był ok.
Ale jedno co mi tam powiedzieli, gdy chciałem kupić aku 55Ah to że do tego małego silnika to zbyt duża pojemność, alternatory przy małych silnikach mają mniejszą wydajność bo nie było potrzeby na większe, więc aby akumulator przy małych odcinkach był odpowiednio doładowany powinienem kupić 45 Ah max 50Ah ale tego mi nie polecają , zdecydowałem się na 50 Ah.
Może wina jest w tym że masz zbyt duży aku i alternator nie daje rady go naładować ?
Wydaje mi sie że coś w tym może być.
wg katalogu mial racje, ja z doswiadczenia wiem ze wsadzilem do golfa 50ah centra plus i smigal 6 lat bez zadnych problemow i gral w nocy z tubami i jezdzil, ostatnio chcialem zaoszczedzic i kupilem 45ah autopart - kaszana, nie minal rok a aja na jesien odpalic nie moglem, jezeli o mnie chodzi to polecam do 1,3NZ Centra Plus 50ah i zero problemow