[Corsa 1,5 TD] Wybija plyn ze zbiorniczka wyrownawczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » sob wrz 30, 2006 22:41

KamilW pisze:
vwarek pisze:Pozwolę się z tym nie zgodzić. Odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku grozi w najlepszym przypadku utratą części płynu a w najgorszym jego utratą i poparzeniem.
no nie bardzo. W zadnym normalnym samochodzie nie niesie to za soba zagrozenia...
To ja jeżdżę anormalnymi bo w takich przypadkach wyrzucają płyn... ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob wrz 30, 2006 23:21

u kumpla fordzie jest wyraznie napisane DO NOT OPEN WHEN HOT na korku od zbiorniczka, my to przetłumaczylismy NIE OTWIERAC JAK JEST UPAŁ heheeh a powaznie to ja sie nie podejme odkrecenia korka na pracujacym silniku, przeciez delikatnie odkrecajac korek slychas syk i jak szybciej odkrecisz to na pewno Ci wykipi ( tak jest u mnie) wiec to ostrzezenie ma jakis widocznie sens.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob wrz 30, 2006 23:37

szczerze to dla mnie troche dziwne... bo u mnie nie ma takich objawow i nigdy sie z nimi nie spotkalem



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob wrz 30, 2006 23:47

KamilW, jak odkręcisz szybko korek na gorącym silniku to masz zrobić gejzer i jest OK. Problem jest gdy płyn wywala podczas jazdy przy zakreconym korku - czy taka sytuacja ma tu miejsce, bo troszkę straciłem wątek?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob wrz 30, 2006 23:53

co do korka to wywala poczas pracy na zakreconym. Caly zbiornik jest pokryty osadem ze sciekajacego plynu, nie ma znaczenia czy odkrecam szybko czy powoli, i tak sie zachowuje jak zagazowana cola... mimo temperatury 90 zt C, zaraz po wylaczeniu silnika problem znika



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 00:00

KamilW pisze:co do korka to wywala poczas pracy na zakreconym
A może poprostu zaworek w korku uszkodzony? Bo tam jest chyba zaworek (musiałbym sprawdzić, a najbliższą corse mam w pracy, ale to nie diesiel)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz paź 01, 2006 00:05

no jest zaworek... no mozliwe ale to dziwne jak dla mnie... chyba jednak kupie korek :) moze a noz to to. ale i tak jakby poszedl zawor to by nie wywalalo przez korek tylko by rozerwalo uklad



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 00:08

KamilW pisze:ale i tak jakby poszedl zawor to by nie wywalalo przez korek tylko by rozerwalo uklad
Właśnie że nie, bo to jest sytuacja jak przy zaniskim ciśnieniu otwiera się zaworek (najprościej byłoby podmienić z innego auta na chwilęi sprawdzić)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz paź 01, 2006 01:10

Bzdurta bzdura i jeszcze raz bzdura (DO TYCH KTÓRZY MÓWIĄ ŻE TO NORMALNE)!!!!!W układzie panuje ciśnienie. Jesli jest ono zbyt wysokie korek upuszcza nadmiar. Wiec zakladając ze korek jest sprawny NIE MOŻE DOJŚĆ DO WYWALENIA WODY. Ale zacznijmy to inaczej. Po prostu z drugiej strony. JEŚLI ODKRĘCISZ KOREK PRZY ZGASZONYM "TROCHE PRZESTUDZONYM" SILNIKU POWIEDZMY 60 STOPNI I DOJDZIE DO WYWALENIE WODY KIEDY SILNIK ODPALI WTEDY TO JUŻ NIE JEST NORMALNE. A MÓWIĄC SZCZERZE PADŁA USZCZELKA POD GŁOWICĄ.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz paź 01, 2006 01:20

Jacenty85 pisze:A MÓWIĄC SZCZERZE PADŁA USZCZELKA POD GŁOWICĄ
no tez tak mysle...
Jacenty85 pisze:Bzdurta bzdura i jeszcze raz bzdura (DO TYCH KTÓRZY MÓWIĄ ŻE TO NORMALNE)!!!!!
popieram bo to nie jest normalne... ma wyleciec torche pary i tyle... moze sie lekko podniesc poziom plynu i tyle a nie wybijac plyn przez zbiorniczek!!!!



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz paź 01, 2006 09:45

flanel pisze:czy cos sie dizeje gdy jest dokręcony korek czy nic się nie dzieje.??
tyle sie dzieje ze wybija wode ze zbiorniczka, po jezdzie caly zbiorniczek jest zalany.



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » ndz paź 01, 2006 11:08

teraz to wygląda inaczej,myślałem,że podczas jazdy nic się nie dzieje,a tu sie dzieje.
a tak wogóle to mi to wygląda na przedmuszki w uszczelce pod głowicą,czy auto przypadkiem nie jeździło jakiś czas ze zbyt małym poziomem płynu?????
ale to czarny scenariusz,najpierw kupiłbym i wymienił na nowy nakrętkę od zbiornika wyrównawczego.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz paź 01, 2006 12:04

bomberxl pisze:czy auto przypadkiem nie jeździło jakiś czas ze zbyt małym poziomem płynu?????
No wlasnie raz sie zdarzyl powazniejszy wyciek. I tu jest ten zonk. Panowie a jak z cenami wymiany uszczelki pod glowica?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 213 gości