Strona 2 z 2

: pn wrz 18, 2006 13:40
autor: czyś
homsky pisze:Aby przerobić AAM na ABS trzeba wymienić:
- wałek rozrządu
- ECU (inna mapa czasów wtrysku i zapłonu)
- tłoki ( wyższy stopien sprężania)
Dokładnie. I to należałoby zmienić w komplecie, żeby zbliżyć sie do 90KM (tłoki różnią się średnicą i głębokością wybrania w denku, więc AAM ma stopień sprężania o 1 mniejszy. , wałek rozrządu ma krótsze czasy otwarcia zaworów, a komputer inną mapę). Sama zmiana np. wałka i kompa nie załatwi tematu. Przy obecnych cenach silników, sam chyba zaryzykowałbym przekładkę i spylenie AAM-a i kompa od niego.
A jak tłoki miałyby zostać od AAM-a, tylko zmiana wałka i kompa, to bym w ogóle nie dłubał (to tylko moje zdanie).

Dalsze różnice: AAM nie ma chłodnicy oleju (wymiennik ciepła pod filtrem oleju olej-ciecz chłodząca), ale można dać radę bez (sprawny układ chłodzenia i poziom oleju bliższy max) różnice o ile dobrze pamiętam dotyczą też wydechu (kolektor, portki).

P.S. z tego co widzę i gadam z ludźmi, golfy z AAM palą z reguły więcej niż mój "policyjny" B3 z tym samym motorem. Nie wiem, czy to kwestia zestopniowania skrzyni?

: pn wrz 18, 2006 14:52
autor: Pi
czyś pisze:P.S. z tego co widzę i gadam z ludźmi, golfy z AAM palą z reguły więcej niż mój "policyjny" B3 z tym samym motorem. Nie wiem, czy to kwestia zestopniowania skrzyni?
Z ciekawości, ile Ci AAM B3 pali miasto/trasa?

: wt wrz 19, 2006 13:53
autor: czyś
9 miasto (zima 9,5), 5,7-6,8 trasa i nie jeżdżę jak nie przymierzając dziadek

: wt wrz 19, 2006 14:49
autor: Pi
czyś pisze:9 miasto (zima 9,5), 5,7-6,8 trasa i nie jeżdżę jak nie przymierzając dziadek
Mój 8,2-8,5 miasto, 5,7-6,2 trasa, też nie jeżdżę jak dziadek. :) Ostatnio doszedłem do wniosku, że jeżdżąc jak niedzielniak mam spalanie max 0,5l niższe, niż przy normalnej jeździe, więc wolę dorzucić te 2zł na 100 kilometrów i nie wlec się. :)