Strona 2 z 2

: pn wrz 11, 2006 21:47
autor: Jacenty85
Wykasuj błedy. Najlepiej VWtool.Sprawdź czy za mocno linka od gazu nie jest naciągnięta.
To jest instrukcja z VAGA osbiście do "użytku domowego"poleca Vw Tool
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

: śr wrz 13, 2006 07:49
autor: simi77
witam,

w piątek znowu będziemy próbowali z kumplem adaptacji przepustnicy. Dzięki za odpowiedzi. Będziemy kombinowali. Jak coś zdziałamy to dam znać.
Dzięki wszystkim za odzew.

pozdrawiam
simi77

[ Dodano: 17 Wrz 2006 14:36 ]
Niestety wszystkie piątkowe zabiegi nic nie pomogły. Odłączyliśmy akumulator na ponad 30 min. Różne vag-com ani VWtool nic nie dały. I w jednym i drugim wywala error. Dziwna sprawa.

: śr wrz 27, 2006 12:12
autor: Kolec
A ja jeszcze się tak zapytam: jak jest w Golfie IV z 2001r, jest "gaz" na linkę (tradycyjnie) czy przepustnica DBW (elektroniczna) na protokół KWP-1281?

: pt mar 16, 2007 17:07
autor: Mortek
Witam
Odswieze troche temat, ale interesuje mnie sprawa adaptacji przepustnicy w programie vwtool wersja 2.0.9 bo tylko z ta wersja programu laczy mi sie komp i mam dostep do wiekszosci opcji w tym do silnika. Widze ze moj silnik bardzo swiruje i raczej na 100% jest to wina zabrudzonej przepustnicy, mam przygotowana juz benzyne ekstrakcyjna do czyszczenie,ale interesuje mnie jak wlasnie w tym programie zaadaptowac przepustnice. Za wszelka pomoc i sugestie bede bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam
Marcin

golf 4 1.4 16v na wyższych obrotach skacze

: pt kwie 27, 2007 20:26
autor: zeejay83
witam.mam 14.16v golfa .mam problem pokazuje mi błąd numer 1321 nieznany. na wyższych obrotach gdy trzymam go na około 3000 dziwnie skacze tzn co 4 sekundy spada do 2000 i tak w kółko.co to może być

[ Dodano: 27 Kwi 2007 23:41 ]
zdjełem filtr powietrza i przeczyściłem troche przepustnice.było troche oleju na filtrze i obudowie.Przerywanie troche ustało czyli to może być to.jutro przxeczyszcze przepustnice porządnie i zrobie adaptację.napiszę jaki są tego wyniki.czy olej będący w powietrzu może robić jakieś problemy tego rodzaju?

: śr maja 30, 2007 07:44
autor: mega815
Też mam podobny problem jak Mortek, za pomcą programu vag-com nie mogę się połączyć z silnikiem, czy ktoś może podpowiedzieć co zrobić aby połączyć się przez vag-com(wszystkie inne połączenia działają tylko nie z silnikiem) lub jak zrobić adaptacje przepustnicy w programie vwtool(bez problemu się łączy)

Odświeżam

: śr maja 28, 2008 23:44
autor: the-on
Mam podobny problem jak kolega tzn. gdy probuję wykonać adaptacje przepustnicy za pomocą vag com (ver3112 pełna wersja) na mojej 4-ce 1.4 16v AHW wyskakuje ze jest jakiś error. Gdy kasuje błędy pozostaje tylko jeden z nastaw podstawowych. Dodam że pomiar z przepustnicy z wyłączonym silnikiem wygląda następująco:
4.284V throttle g69 3.615v throttle g88 idle error
Za pomoc będę wdzięczny!