Strona 2 z 2

: wt lut 01, 2005 01:24
autor: hektopaskal
ja tez nie wiem, ale ostatni widzialem pare tematow o termostacie. jesli Ci naprawde zalezy to uzyj opcji szukaj.

termostat

: wt lut 01, 2005 09:50
autor: miomio1
termostat znajduje się w obudowie pompy, na wlocie cieczy chłodzącej , przeważnie jest on odkręcany kluczem

: śr lut 02, 2005 15:08
autor: adamo122
to ja wczesniej pisałem o termostacie, mam tez mk3
i mam podobne objawy jak u ciebiem nie zagrzewa sie a jak postoje to zaraz poskoczy temp powyzej 90 stopni, stymze termostat juz mam nowy i dalej jeto to samo , ponoc ciezko trafic na doby termostat i drozszy wcale nie musi byc lepszy
jesli spuscisz caly plyn to wymiana termostatu to bardzo prosta sprawa, znajduje sie on na złączeniu kilku gumowych przewodów w 1.4 jest to po prawej stronie silnika nie wiem jak w innch modelach
wystarczy odczepic wiązke przewodów elektrycznych i dosłownie chyba 3 lub 4 sróbki odkręcic , zobaczysz jak był ten stary włożony i z nowym robisz dokładnie to samo
pozdrawiam

: śr lut 02, 2005 15:11
autor: adamo122
zapytam przy okazji jak mozna go zmienic nie chcąc spuszczać płynu ?

: śr lut 02, 2005 19:26
autor: igor002
w ksiazce zobacz gdzie masz termostat, to podstawa, potem go poprostu zdemontuj, najpiermw po spuszczeniu płynu z układu i wężyków zdejmij wezyki rozkręcajac objemki, potem odkrec sam termostat, wstaw nowy i w odwrotnej kolejnosci załóż spowrotem, to nie jst trudne, wręcz proste.

: śr lut 02, 2005 23:55
autor: gienek
z moich obserwacji jest on pod alternatorem (silnik 1.8 abs) ale moge sie mylic nie bardzo sie na tym znam jesli ktos robil wymiane termostatu w takim silniku to prosze o odpowiedz bo jesli jest tak jak mysle to chyba dam sobie spokuj z wlasnareczna wymiana termostatu

tez slyszalem ze jest to proste ale...

: czw lut 03, 2005 13:48
autor: makaron22
u mnie termostat jest z prawej strony przy chlodnicy, nie wiem czy go odkrecisz poniewaz tam jest dosc dziwny i nietypowy klucz ze scietymi kantami cos ok. 22-24 rozmiar dokladnie nie pamietam, osobiscie kombinerkami odkrecalem :chytry: , choc zajelo to troche czasu, pozniej jak kupisz juz zamiennik w sklepie tam bedzaie klucz normaln.
tylko nie zapomnij wczesneij spuscic plyn
pozdrawiam :bigok:

: czw lut 03, 2005 16:44
autor: bryszard
Termostat w mk3 18 GL ostatnio robiłem.Jest pod altern.Musisz isc za wężem od chłodnicy tym dolnym i on tam siedzi w takim plastiku( przykręconym do bloku silnika). Musisz odkęcić taką łapę która częściowo trzyma pompę wspomagania - śruby na klucz 13 u mnie trzeba było jeszcze poluzować pompe wspomagania.W sumie na dole były 3 sruby a u góry musisz odkręcić taką długą śrubę która trzyma tą łapę do łapy alternatora i jest tam taka jeszcze jedna srubka na klucz 15 lub 16 wtedy wyciągniesz tą łape pod którą jest termostat.Uważaj bo jak go wyciągniesz to wyleci ci cały płyn z bloku ok 2 litrów.Nowy termostat strasznie żle jest wsadzić i do końca nie wiesz czy siadł dobrze.Uwaga uszczelka jest w komplecie taki oring.Ten oring musisz nałożyć na plastikową obudo i dopiero termostat lub jak ci się uda termostat włóż do bloku a plastik wraz z gumką nałóż na termostat.Ten plastik jest przykręcony 2 srubkami na klucz 10.Po zakręceniu plastiku zalej samochód wodą i nie odpalaj żeby sparwdzić czy nie cieknie.Jak ok to skręcaji gotowe

: czw lut 03, 2005 16:46
autor: bryszard
Sprostowanie nie wodą tylko płynem! A oczywiście wersje wymiany mogą sie różnić.Ze względu na wersję auta ale raczej to jest to.

: czw lut 03, 2005 19:41
autor: gienek
dzieki
brzmi troche skomplikowanie ale moze zobacze jak to bedzie szlo

: czw lut 03, 2005 21:59
autor: bryszard
To nie jest takie straszne jak wejdziesz do kanału to sam zobaczysz o co chodzi i co :bigok: trzeba odkręcić

: czw lut 03, 2005 22:40
autor: gienek
a czy bez kanalu tez da rade i czy bedzie duzo trudniej jesli tak?

: czw lut 03, 2005 23:19
autor: tomom
Cześć,
ja zmieniałem w swoim golfie termostat miesiąc temu, bo też nie nagrzewał mi się silnik, dochodził do 75 stopni i dalej nie chciał iść.
Widziałem jak mój majcher wymieniał mi termostat i dwa spostrzeżenia:
1. Bez kanału tego się nie da.
2. Jak ktoś tego nie widział jak się robi lub tego nie robił, to sprawi mu to troche kłopotu.

Majcher uporał się z tym w ciągu godziny.
Ja bym raczej się w to nie bawił.

Pozdrawiam,
:pub: