układ chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 20:32

jarekp23 pisze:No nie mialem otwartej, bo dowiedzialem sie o tym dopiero po fakcie, ale duzop tam pozostaje? A czy to w ogole wazne ze cos gdzies zostanie?
nagrzewnica dziala caly czas nawet jak jest wlaczony zimny nawiew
piotr2 pisze:wykrec termostat niech scieknie wszystko,zalej nowym plynem i kontroluj przez jakis czas stan plynu,w razie potrzeby dolej.
wystarczy zdjac waz z chlodnicy ten na dole i zleci tyle samo z drugiej strony
mozesz na koniec dmuchac :bigok: w zbiorniczek zeby to co w bloku zlecialo bo wlot i wylot plunu do silnika jest wyzej niz dol bloku gdzie jeszcze jest plyn wiec normalne ze cos sie jeszcze zostanie
chyba zeby uklad byl zarosniety kamieniem :blush: ale wtedy by sie mocno grzal wiec jak temp silnika byla ok przed wymiana plynu to z kamien odpada



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 27, 2006 20:37

emgrala, ale termostat jest chyba najnizej?



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 20:38

jarekp23 pisze:Mam silnik 1,3 NZ z 1991 i niby wchodzi tam 6,3 litra
wg ksiazki wejdzie 5,5 litra ale z doswiadczenia na swoim NZ 5 litrow starcza

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 20:39 ]
piotr2 pisze:emgrala, ale termostat jest chyba najnizej?
nie jest pare cm wyzej

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 20:42 ]
nie jest pare cm wyzej niz dno w silniku



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 20:42

to napisz Marek 2907 jaki rezultat bo ja mam dostęp do Łąckiej śliwowicy to myśle ze ćwiartka wystarczy



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 20:43

piotr2, ja zawsze dmucham na koniec w zbiorniczek i jeszcze troche zejdzie



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 27, 2006 20:51

emgrala, umnie termostat jest najnizej on jest w pąpie i nic niema nizej od niego,przynajmniej umnie w aucie.
Ostatnio zmieniony ndz sie 27, 2006 20:52 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 20:51

Panowie a na serio ja otwieram nagrzewnice pale auto jak włączy sie wentylator to gasze zdejmuje dolny wąz i schodzi cały płyn jak ktoś sie boi o ręce to niech zakłada rękawiczki , potem nalewam płyn jak ostygnie i zapalam jeszcze raz i dolewam płynu w miare ubywania ( bo termostat otwiera i płyn wlewa sie do chłodnicy) i po problemie



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 27, 2006 20:54

miś fazi, dokladnie tylko ja odkrecam termostat i nie czekam az wentylator sie wlaczy troche predzej spuszczam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 20:56

a nagrzewnica działa tylko wtedy jak masz otwarty zawór i płyn przez nią przepływa



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 20:57

piotr2, suwmiarka szkoda czasu na mierzenie moze i tak ale jak sciagne waz z dolu chlodnicy i zleci i dmuchne w zdiorniczek to min 0,5 l jeszcze zleci wiec gdzies jeszcze jest - slychac jak bulgocze podczas dmuchania
a wlot i wylot do kadluba jest na oko na takiej samej wysokosci w NZ moze w innych nie ale tutaj tak



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 20:58

każdy ma swoje sposoby mi sie nie chce po prostu odkręcać termostatu a to co zostanie płynu to mi sie wydaje ze pryszcz

[ Dodano: 27 Sie 2006 21:03 ]
a w silniku jest tyle zakamarków ze i tak wszystkiego nie spuścisz zawsze troszke zostanie



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 21:36

miś fazi pisze:a nagrzewnica działa tylko wtedy jak masz otwarty zawór i płyn przez nią przepływa
chba w zuku bo w NZ dziala caly czas tylko klapka rozdziela wlot powietrza wiem bo wymienialem i zadnego zaworu na nagrzewnicy nie znajdziesz
:bajer:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 21:47

a jak przekręcasz pokrętło grzania to co sie wtedy dzieje ? widziałeś kiedyś nagrzewnice w golfie co działa cały czas ? bo ja nie



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 27, 2006 21:55

uparty jestes
miś fazi pisze:a jak przekręcasz pokrętło grzania to co sie wtedy dzieje ?
przeslona zatyka wlot zimnego powietrza i daje powietrze na nagrzewnice

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=121398615 i gdzie ten zawor
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=121157210
:bigok:

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 21:56 ]
http://www.automotosklep.home.pl/witryna_ie.htm

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 21:57 ]
miś fazi pisze:widziałeś kiedyś nagrzewnice w golfie co działa cały czas ? bo ja nie
wszystkie tak maja MK2



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości