Strona 2 z 3

: ndz sie 27, 2006 21:27
autor: marekx2710
el-tommo ja na twoim miejscu przyjżłbym się termostatowi

: ndz sie 27, 2006 21:45
autor: Adamtd
el_tommo, termostat do wymiany

: ndz sie 27, 2006 22:05
autor: el_tommo
marekx2710 pisze:el-tommo ja na twoim miejscu przyjżłbym się termostatowi
OK tylko czy te fałszywe wskazania (jeżeli termostat źle wskazuje), mają jakiś większy wpływ na pracę silnika i spalanie czy może nie robi to różnicy?

: ndz sie 27, 2006 22:18
autor: vpil
Przy obecnych temperaturach po przejechaniu około 2,5 km mam 90st i wskazówka już nie drgnie, chyba że w korku przy temp otoczenia 30 st lekko się wychyli w prawo.

Pozdrawiam.

: ndz sie 27, 2006 22:19
autor: Adamtd
el_tommo pisze:OK tylko czy te fałszywe wskazania (jeżeli termostat źle wskazuje), mają jakiś większy wpływ na pracę silnika i spalanie czy może nie robi to różnicy?
Termostat nic nie wskazuje tylko zamyka lub otwiera duży obieg pod wpływem temperatury i własnej rozszerzalności. Jeśli masz termostat cały czas otwarty (jak prawdopodobnie jest u Ciebie) to silnik nie utrzymuje właściwej temperatury i spalanie paliwa jest większe

: ndz sie 27, 2006 23:21
autor: marek2907
el_tommo pisze:U mnie ciężko ma osiągnąć 80 stopni, a 90 to tylko na długim postoju.
Przy normalnej jeździe wskazówka pokazuje góra 75stopni, czy to jakiś powód do zmarwień czy wszystko jeszcze ok? Silnik 1.6 ABU.

termostat do wymiany i to tylko WAHLER

: pn sie 28, 2006 13:49
autor: rav0910
a jest jakis inny sposób sprawdzenia temperatury? bo moze mój licznik zle pokazuje? Czy Wam na trasie tez pokazuje 90stopni? bo mi na trasie jak jade to temperatura spada do 85 tak na oko. A dzisiaj specjalnie jezdząc po miescie zauwazyłem, że nie dochodziło do 90!?! Jakmi jest koszt termostatu i czy sam go wymienie?

: pn sie 28, 2006 13:59
autor: Adamtd
rav0910 pisze:a jest jakis inny sposób sprawdzenia temperatury? bo moze mój licznik zle pokazuje? Czy Wam na trasie tez pokazuje 90stopni? bo mi na trasie jak jade to temperatura spada do 85 tak na oko. A dzisiaj specjalnie jezdząc po miescie zauwazyłem, że nie dochodziło do 90!?! Jakmi jest koszt termostatu i czy sam go wymienie?
Można sprawdzić termometrem, lub pomierzyć czujnik temperatury multimetrem. Ale jak Ci spada na trasie na 85 to wszystko jest OK bo termostat ma właśnie temp. otwarcia przy 84 stopniach - więc zamknięcie małego obiegu całkowite też jest przy 84 stopniach

: pn sie 28, 2006 17:51
autor: Piter.5
Mam III variant silnik 1,8 ABS, do 90' rozgrzewa sie bardzo szybko, ale jak zatrzymam sie w korku to lapie prawie 100' , zdaza sie ze na trasie rowniez lapie 95'. Czy to normalne,czy moze cos jest walniete ? Ponizej 90' nie spada w czasie jazdy

moj variant: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58349

: pn sie 28, 2006 17:59
autor: Chmielu
Mój rozgrzewa się bardzo szybko ale trzyma 90 stopni ;)
Jak w korku stoję to max 95 stopni.
Piter.5, przy 100 stopniach 2-gi bieg wentylatorów powinien się włączać i sc hładzać do 90... Jeżeli tak nie jest to może być coś nie tak....
Chociaż nie wiem, czy w ABS-ie jest 2-gi bieg....
Ale tak czy inaczej 100 to troszkę sporo...

: pn sie 28, 2006 18:45
autor: Piter.5
Chmielu, tez mi sie tak wydaje, ale dzieki, poobseruje jeszcze

: pn sie 28, 2006 20:10
autor: Adamtd
Piter.5, zaobserwuj przy jakiej temp. włacza Ci się wentylator

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 20:36 ]
Chmielu pisze:przy 100 stopniach 2-gi bieg wentylatorów powinien się włączać i sc hładzać do 90... Jeżeli tak nie jest to może być coś nie tak....
To Chmielu bywa róznie z tymi wyłacznikami - powinno być około 94 pierwszys stopień i około 102 kolejny - dla benzyny, bo dla diesli to jest więcej. Ale ja np mam przesunięte te temperatury i pierwszy stopień mi się włacza przy 98 i dramatu jeszcze nie ma. Na przestrzeni 30 kkm tylko raz przeroczyło mi 100 stopni i doszło prawie do 110, ale miało prawo - bo się wspinałem cały czas w górę (w chorwacji). Natomiast może mu się właczać wentylator nawet przy 95 a np nie otwierać termostat do końca...

: pn sie 28, 2006 20:51
autor: el_tommo
Adamtd pisze: Termostat nic nie wskazuje tylko zamyka lub otwiera duży obieg pod wpływem temperatury i własnej rozszerzalności. Jeśli masz termostat cały czas otwarty (jak prawdopodobnie jest u Ciebie) to silnik nie utrzymuje właściwej temperatury i spalanie paliwa jest większe
No to faktycznie kupię przy okazji kiedyś ten termostat i przełożę chociaż spalanie sobie bardzo chwalę :D

: pn sie 28, 2006 21:47
autor: Piter.5
Adamtd, zaobserwuj przy jakiej temp. włacza Ci się wentylator- to sprawdze jutro, Ale teraz zaobserwowałem , ze zatrzymujac sie na chwile, w momencie temperatura podnosi sie z 90' do ok.96-98'