Strona 2 z 3

: śr sie 30, 2006 14:13
autor: Amanda
Tommi - Kozmo pisze:mam pytanko a czy przy uszczelniaczach nie było by widać śladów oleju w kolektorze??
W kolektorze to może i nie ale w kanałach w głowicy i owszem - widać jak cholera :grin:

Też mi po dłuższym postoju zakopcił na niebiesko i oleju prawie nie brał (ok 0,8l /10kkm, przebieg 240kkm) - po wymianie uszczelniaczy brak śladów dymku :okej:

: czw sie 31, 2006 16:12
autor: tomiiw
Witam,słuchaj jeśli kopci na niebiesko to napewno bierze jakieś ilości oleju,sprawdz gumki na olejaczach,kopcenie na czarno to za bogata mieszanka

: czw sie 31, 2006 23:00
autor: Tommi - Kozmo
Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej

: pt wrz 01, 2006 00:05
autor: kawowy19
do wymiany uszczelniaczy nie trzeba ściągać głowicy!
pozdro!

: pt wrz 01, 2006 00:08
autor: Ivanhoe
Tommi - Kozmo pisze:Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej
Ad1. Zawsze czytałem na forum, że im wyższe ciśnienie tym lepiej. Dziwne troche co mówi ten mechanik, ale może niech wypowiedzą się inni koledzy z forum, może rzeczywiście tak jest. Też mam silnik 2E, na wszystkich cylindrach mam po 11.5. Ważne jest żeby było wszędzie równe.
Ad2. Do wymiany uszczelniaczy nie trzeba ściągać głowicy, są inne sposoby. Nie daj się na to namówić, bo wpakujesz się w niepotrzebne koszty, jeżeli oczywiście zależy ci tylko na wymianie uszczelniaczy.

: pt wrz 01, 2006 07:22
autor: ćwikła
Tommi - Kozmo pisze:Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej
z tego co pamietam to powinienes miec cisnienie takie jak ADZ czyli norma jaka podaje producent to 10-13....jak masz 14 i w miare równo na wszystkich to tylko pozazdroscic....u mnie jest 12,5 praktycznie na kazdym na jednym 13 i wedlug spechalistów mam silnik w super stanie....aha skoro masz takie cisnienie to moze planowales glowice??

: pt wrz 01, 2006 08:35
autor: Tommi - Kozmo
Faktycznie, głowica była planowa przy wymianie pierścieni

: pt wrz 01, 2006 12:48
autor: ćwikła
Tommi - Kozmo pisze:Faktycznie, głowica była planowa przy wymianie pierścieni
to teraz wiesz skad takie wysokie sprezanie...

: pt wrz 01, 2006 13:33
autor: Tommi - Kozmo
to znaczy, ze powinienam do odpreżyć (jak radzi mi mechanik) czy zostawić tak jak jest

: pt wrz 01, 2006 13:52
autor: Amanda
Ja zostawiłbym jak jest (sprężanie) w końcu wg ksiązki nominalne to 1,0-1,3 MPa, a skoro Ty masz 1,4 więc nie jest to jeszcze disel :grin: (należy tez wziąc poprawkę na ew. błąd odczytu cisnieniomirza)

: śr cze 04, 2008 17:38
autor: Atomic10
Mam problem w ADZ od czasu do czasu przy zapalaniu poleci niebieski dymek średnio raz na dwa tygodnie. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby kopcił. Co do brania oleju to nie wiem dokładnie bo mialem wycieki z uszczelki pod pokrywą zaworów oraz czujnika oleju. Mogę stwierdzić że silnik pracuje równo zapala od pierwszego strzału. Co do dynamiki to ciezko mi coś jednoznacznie stwierdzić V max to 180km/h w aucie jest instalka LPG.

Pozdrawiam

: sob wrz 06, 2008 08:33
autor: Pablos891
Witam, u mnie jest podobna sytuacja z kopceniem. Zawsze rano auto puszcza chmurę (niestety nie potrafię rozróżnić koloru - chyba niebieski :P). Dym wydobywa się przez ok 10 sekund po odpaleniu. W czasie jazdy nie kopci, prócz sytuacji gdy dłużej hamuje silnikiem (np. 1 km z górki) - wtedy zaczyna kopcić i zaczyna śmierdzieć w kabinie. Olej ubywa ok 1.5l na 10000km. Płyn chłodniczy nie ubywa.

Pytania:
Czy u mnie również są do wymiany uszczelniacze zaworów?
Dlaczego auto kopci podczas dłuższego hamowania silnikiem? To również wina uszczelniaczy?

: sob wrz 06, 2008 15:09
autor: Atomic10
Co do kopcenia przy chamowaniu silnikiem to nie wiem ale u mnie ubywa dokładnie tyle samo około 1,5 na 15000km. Mysle ze to wina uszczelnaczy poniewaz osiągi auta są w normie. Sprawdze jak to wyglada w ziemie z tym spalaniem oleju.

Pozdrawiam

: ndz cze 07, 2009 10:31
autor: makx
hej witam ja posiadam VW Golf 2 1.6 bezyna i mam podobny problem jak rano odpalam to nieruwno pracuje<szarpie silnikiem i kopci na ciemno po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok , zmienilem swiece i przewody , nie zauwarzylem zadnej zmiany, na dwuch starych świecach zauwarzylem ze sa opkopcone a 2 pozostale byly biale takie jakie powinny a co do oleju nie widac zeby brał chyba ze bieze w bardzo malej ilosci nie zauwazalnej moze ktos mi cos poradzi co mam dalej robic