[mk4] przerobienie lamp na ksenon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sie 20, 2006 20:13

ad.ek pisze:Oprocz zarowki, przetwornicy potrzebne jest jeszcze urzadzenie samopoziomujace i oczywiscie czesto zapominane SPRYSKIWACZE reflektorow!
Glupoty...
Zgodnie z rozporzadzeniem ministra bodajze z 2003 roku w sparwie badan technicznych i dopuszczenia samochodu do ruchu nie ma wogole slowa o lampach wyladowczych a tymbardziej o ukladach smopoziomujacych (ktore sa statyczne zreszta - wiec tyle to i jak moge sobie pokrecic "galka") i spryskiwaczach. Jedynie rozporzadzenie w sprawie homogolacji nowych aut mowi na ten temat..

Porzadnie wykonana przerobka dziala jak nalezy - zreszta zapraszam ogladnac to u mnie - nikogo nic nie razi. Jezeli zarnik jest fabryczny (Philips, Osram) z gniazdem H7 i ustawiona ogniskowa - to w szczegolnie z soczewce naparwde nie ma sie do czego przyczepic.
Wiec osoby ktore nie maja bladego pojecia o czym pisza prosze naprawde o wstrzymanie sie od glosu :bajer:



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz sie 20, 2006 21:29

Wybacz ale ani Philips ani Osram nie produkuje żarników z ustawioną ogniskową pod H7 czy cokolwiek innego. Są to (jeśli wogóle są) amatorskie ingerencje w żarniki, wykonywane przez wytwórców takich zestawów.

A jeśli wspominasz o przepisach to musisz wiedzieć że homologacja na lampe obejmuje określone żródło światła. Więc samodzielnie zmieniając je z H7 na żarnik D2S ją tracisz (całkiem słusznie).

Co do spryskiwaczy i poziomowania to przepisy o nowych samochodach i tym mówią i te same przepisy mówią, że można doposażyć samochód w lampy wyładowcze pod warunkiem wyposażenia go w w/w układy (samopoziomujący i samooczyszczcania)

Pozatym układ poziomowania przy lampach wyładowczych to układ aktywny który koryguje ustawienie świateł na bieżąco podczas jazdy (czyli niweluje także skutki hamowania i przyśpieszania)

Pomijam kwestie prawne tych przeróbek, ale najważniejsze są tu względy bezpieczeństwa twojego i innych.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sie 20, 2006 21:38

thebishop pisze:Pozatym układ poziomowania przy lampach wyładowczych to układ aktywny który koryguje ustawienie świateł na bieżąco podczas jazdy (czyli niweluje także skutki hamowania i przyśpieszania)
Padlem ze smiechu i leze.. Widziales kiedys cos takiego wogole na swoje wlasne oczy? To jest uklad statyczny dzialajacy TYLKO przy wlaczeniu lamp wyladowczych...
No i czekam za rozporzadzenie wlasciciwego ministra ktore by stwierdzalo ze:
thebishop pisze: przepisy mówią, że można doposażyć samochód w lampy wyładowcze pod warunkiem wyposażenia go w w/w układy (samopoziomujący i samooczyszczcania)



Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » ndz sie 20, 2006 21:38

SToRM pisze:Glupoty...
Zgodnie z rozporzadzeniem ministra bodajze z 2003 roku w sparwie badan technicznych i dopuszczenia samochodu do ruchu nie ma wogole slowa o lampach wyladowczych a tymbardziej o ukladach smopoziomujacych (ktore sa statyczne zreszta - wiec tyle to i jak moge sobie pokrecic "galka") i spryskiwaczach. Jedynie rozporzadzenie w sprawie homogolacji nowych aut mowi na ten temat..

Porzadnie wykonana przerobka dziala jak nalezy - zreszta zapraszam ogladnac to u mnie - nikogo nic nie razi. Jezeli zarnik jest fabryczny (Philips, Osram) z gniazdem H7 i ustawiona ogniskowa - to w szczegolnie z soczewce naparwde nie ma sie do czego przyczepic.
Wiec osoby ktore nie maja bladego pojecia o czym pisza prosze naprawde o wstrzymanie sie od glosu
to ze mozesz sobie cos regulowac recznie wedlog prawa nie jest brane pod uwage. jak by bylo to zbedne to by nowe auta nie wychodzily ze spryskiwaczami i same by sie nie regulowaly i by ich nie montowali seryjnie. mam 1 auto na ksenonie (99rok) i 2 na biksenonie(03 i 05 r) - jak by bylo tak jak mowisz to bym sie nie wypowiada.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sie 20, 2006 21:42

ad.ek pisze:]jak by bylo to zbedne to by nowe auta nie wychodzily ze spryskiwaczami i same by sie nie regulowaly i by ich nie montowali seryjnie
Bo ludzie leniwi sa i recznie regulowac nie beda. Ile osob sammeu reguluje przy obciazeniu lampy? Pewnie 90% tego nie robi. O ile w przypadku zwyklych lamp oslepianie nie jest tak tragiczne w skutkach, to w przypadku lamp wyladowczych jest to niebezpieczne. Stad uklad automatyczny.. Ale jezeli ktos robi przerobke z glowa i jest swiadom tych rzeczy to naprawde nie sprawia to roznicy czy wyreguluje sobie to recznie przy zapakowanym bagazniku czy zrob to za niego automat.



Awatar użytkownika
Areks7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:29
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Areks7 » ndz sie 20, 2006 21:54

Wpadam na chwilke

Co do spryskiwaczy w lampach ksenonowych muszą być zamontowane. Mają za zadanie, aby światło nie było rozproszone z skupione. Czym więcej syfu na lampach tym gorzej świecą i nie skutecznie


Areks7

Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » ndz sie 20, 2006 22:19

syf rozprasza swiatlo one maja temu zapobiec ale z tym jest tak srednio sa to spryskiwacze wysokocisnieniowe



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sie 21, 2006 14:08

thebishop pisze:Ja też niechce być niegrzeczny ale nie popieram takich samoróbek. Jeśli chcesz mieć ksenony to niestety trzeba wywalić troche kasy na cały układ (odpowiednie lampy, korektor poziomy, sprzyskiwacze). a sprzedaż zestawów typu żarnik w obudowie H7 powinna być zakazana
Ja będę niegrzeczny, też nie popieram. Jak coś takiego jedzie z naprzeciwka lub tuż za tobą to MASAKRA. Każdy myśli o sobie: przerobię za parę stówek, mam lepsze światła, a co mnie obchodzi że inni g... widzą.

Przepraszam za ton, ale ostatnio zrobiłem 2000 km po trasie z czego dużą część na światłach (wieczór, nocka, deszcz za dnia) i tych "przerabiaczy" jeździ full. Czasami nie da się wytrzymać. Bez specjalnych reflektorów i układu samopoziomowania jest to porażka. Nie bez powodu pełna instalacja ksenonowa jest taka droga.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości