Strona 2 z 3

: ndz sie 20, 2006 19:51
autor: martines
Ja latam na Shellu 10W 40 i też go żre :-)

: ndz sie 20, 2006 21:32
autor: Areks7
Ja leje cały czas Mobil1 5W 50 i taki też był lany w Niemczech a co do przebiegu przejechane ma ok. 140 tyś km. No za dużo to on nie ma i takie rzeczy się dzieją.

Dam znać jak będzie po wszystkim z naprawą, bo kto wie, co tam może jeszcze wyjść.

: ndz sie 20, 2006 22:41
autor: zbyszegk
Areks7 pisze:Ja leje cały czas Mobil1 5W 50 i taki też był lany w Niemczech a co do przebiegu przejechane ma ok. 140 tyś km. No za dużo to on nie ma i takie rzeczy się dzieją.

Dam znać jak będzie po wszystkim z naprawą, bo kto wie, co tam może jeszcze wyjść.
będziemy wdzięczni!!

: wt sie 22, 2006 20:20
autor: Dominik999
Sprawdź ustawienie zapłonu, bynajmniej w III 1.6 ABU przy obciązeniu silnika; przy złym ustawieniu zaplonu są takie objawy

: wt sie 22, 2006 21:05
autor: Grzesiekk1982
A czy to się dzieje przy zimnym czy rozgrzanym silniku??? Kolega pracował w serwisie, mówił że zeszła jakaś wadliwa seria tych motorów, że hałasowały tuleje w cylindrach po rozgrzaniu silnika. Mówił, że tuleje są osadzane w kadłubie i dociskane głowicą. Wiele z tego nie pamiętam, było to chyba w seacie 1.4 16V. Mówł, że ten silnik nie jest zbyt dany...

: wt sie 22, 2006 22:18
autor: Areks7
przy rozgrzanym

: wt sie 22, 2006 23:01
autor: Grzesiekk1982
Kurde gdybym mógł to bym go zapytał dokladnie o co tam chodziło, ale wyjechał do Stanów na 3 meichy :( W każdym razie tłumaczyl, że po rozgrzaniu silnika tuleja miała mieć jakiś luz w osi pionowej. Ale czy to może chodzilo o rozszerzalność cieplną kadluba silnika i głowica nie dociskala już tuleji? Nie pamiętam dokładnie. Jedno co zapamiętalem to mówił długo nie mogli do tego dojść i 2-3 razy silnik rozkładali, bo nadal stukal. Wymieniali pierscienie, sworznie, albo całe tłoki i nie pomagało.
Drugi raz słyszałem o podobnym problemie od gościa, który sprowadza samochody i coś takiego przytrafiło mu się kupić, ale nie bawił się w naprawe ;) Wspominał wtedy że coś było z tymi silnikami (rozmawialismy w kolejce do akcyzy w Urzedzie).
Zostaje tylko sprawdzić, rozłożyć silnik i wszystko się okaże. Jeśli wszystko będzie w porządku to można się nad tym zastanawiać, ale przede wszystkim trzeba wykluczyć wszystkie typowe usterki.

: wt sie 29, 2006 22:48
autor: Areks7
NO I PO WYMIANIE :bigok:

Dzisiaj z kumplem robiliśmy golfika.

Co do dzwonienia prawdopodobnie jest to spalanie stukowe jest to powiązane z zapłonem. Zapłon w Mk4 1.4 jest nie regulowany.
Wymieniliśmy uszczelniacze BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY teraz trzeba testować czy nie bierze oleju.
:bajer:

: wt sie 29, 2006 23:04
autor: martines
Areks7 pisze:NO I PO WYMIANIE :bigok:

Dzisiaj z kumplem robiliśmy golfika.

Co do dzwonienia prawdopodobnie jest to spalanie stukowe jest to powiązane z zapłonem. Zapłon w Mk4 1.4 jest nie regulowany.
Wymieniliśmy uszczelniacze BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY teraz trzeba testować czy nie bierze oleju.
:bajer:
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy?? Napisz coś więcej na ten temat! Jak pracuje motor? Zmieniło się coś ?

: śr sie 30, 2006 07:54
autor: Areks7
No jasne, że sie da wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy przecież wymieniłem :bigok: .
A co się zmieniło w sumie chyba nic po za tym, że wyczyściłem sobie przepustnicę i teraz ładnie z obrotów mi schodzi.

: śr sie 30, 2006 11:07
autor: martines
A jaki koszt takiej imprezy całkowity z wymianą? Same uszczelniacze czy coś jeszcze?

: śr sie 30, 2006 12:03
autor: Areks7
Uszczelniacze 25zł

Kupiłem silikon pod pokrywę zaworów bo tam nie występuje uszczelka 180zł w serwisie, nie ma tego silikonu w zwykłych sklepach i nawet spora tubka.

Pokrywę wyciągasz razem z wałkami. :bajer:

: śr sie 30, 2006 14:42
autor: Corso
Czy rozrząd też trzeba rozbierac ? ile trwa taka operacja i jaki jest koszt wszystkich części?

: śr sie 30, 2006 15:00
autor: Areks7
Tak rozrząd trzeba rozbierać bo wałki się sciąga razem z pokrywą zaworóe.
Koszt opisałem wcześniej bo robiłem to sam z kumplem - NIE W WARSZTACIE