Wymiana paska rozrządu - kiedy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » pn sie 21, 2006 08:16

Wg Serwisu WV w IV powinno wymieniac sie pasek co 90 000 km i tyle a nie co 4 lata jak ktos napisał. Sorry to nie jest olej że sie starzeje. Trwalość układu zalezy od tego ile on jest w ruchu. Ja miałem serwisowana 4-k4 1,4 16V do 110 000 km i wiem ze serwis wymienia ten element (wraz z napinaczami itp itd) przy 90 000 km i tyle. Wiec nei słuchaj mechanika który mówi ze jeszscze czas tylko wymieniaj. naprawa naprawde jest zbyt kosztowna w porownaniu z wymiana układu rozrządu.


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » pn sie 21, 2006 10:20

Witam.

Umnie sprawdzalem czy byl wymieniany.....dluzszy pasek jest napewno nowy Gates Power Grip natomiar drugi krotszy jest VW (niby jak sie ten urwnie nie ma takiego klopotu).
TEraz mam 107tys przebiegu, wymienie przy 120 :).
SPrawdz jaki masz to sie okaze czy byl wymieniany.



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » pn sie 21, 2006 11:15

Kris99 pisze:Wg Serwisu WV w IV powinno wymieniac sie pasek co 90 000 km i tyle a nie co 4 lata jak ktos napisał. Sorry to nie jest olej że sie starzeje. Trwalość układu zalezy od tego ile on jest w ruchu. ...
Pytałem w ASO VW Rzeszów i powiedzieli, ze 90kkm ale jak autko ma już 5lat (pasek) to i tak trzeba wymienić.

Materiał z którego jest wykonany pasek najnormalniej w świecie się starzeje, co powoduje, ze jego włąsciwości mechaniczne spadają, a przecież w pasku chodzi przede wszystkom o wytrzymałość. Stary pasek (nawet przy małym przebiegu) nadaje się do wymiany, bo przawdopodobieństwo uszkodzenia niestety rośnie.

PS. Stare a nie używane opony też sie nie nadają do jazdy (mimo, że nie przejada nawet km).


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » pn sie 21, 2006 11:17

Kolec pisze:Pytałem w ASO VW Rzeszów i powiedzieli, ze 90kkm ale jak autko ma już 5lat (pasek) to i tak trzeba wymienić.
I tak jest i juz :bigok:



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » pn wrz 11, 2006 23:52

ja mam lepszą jazde :/ przekreciłem śrube i nie moge wymenić paska moje auto ma 195000km przebiegu.Wyliczyłem że ok 105000km przejechałem na tym pasku troche przetyrany jest z wyglądu musze zacząć sie wybierać do mechanika :?

[ Dodano: 13 Wrz 2006 17:53 ]
no i już po zabiegu \:D/ pasek wymieniony + przy okazji termostat tylko cena nie taka jak myślałem 150zł :kac:


Lubię gdy murzyn bije w kokos

AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » pn lut 05, 2007 13:49

Kris99 pisze:to nie jest olej że sie starzeje.
Tylko guma która też się starzeje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sobacz na bok starej opony :P



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 05, 2007 15:20

pszczyna pisze:Opel ,vw,fiat,toyota,ford jaka ruznica silnik to silnik co vw to niby inna nacja?????? tak jak i my są z jednej gliny ulepione!!!!!!!!!!
Pewnie ze VW to inna nacja ... ;)
a tak na serio to zalezy od konstrukcji silnika i układu rolek i pomp przez które przechodzi pasek rozrządu, w benzynowym VW jest to stosunkowo proste silniki to zazwyczaj SOHC - pojedynczy walek - wymieniasz jeden napinacz i/lub pompa wody (jesli jest na pasku). W benzynowym Oplu ECOTEC DOHC 16V jest to dosc skomplikowane bo masz dwa wałki, dwie rolki i pompe na pasku, dodatkowym kwasem jest to że akurat w tych silnikach te rolki są mało trwałe i oszczędnośc na ich wymianie zazwyczaj kończy się remontem silnika.
Generalnie im bardziej skomplikowany układ paska tym szybciej się zniszczy.
Wydaje mi się że w zależności od "kolizyjności" silnika wymiana co 60-90 tys km (4 lata) jest optymalna.
A przy kupnie auta gwarancje na "gębę" lub ocena stanu paska na "oko" są niewiele warte... :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości