Strona 2 z 3

: ndz sie 13, 2006 22:42
autor: emgrala
janek822 pisze:Nie wiem co jest grane samochód nie ważne po jak długiej jeżdzie nagrzewa sie góra do 80st
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor wiedz dziala on ze zmienna opornoscia wystarczy ze rezystencja polaczenia czujnik termometr sie zmieni to sie zmieni tez odczyt temperatury (moze zasniedziale styki)
dzikgtc pisze:Mam tak samo, na trasie góra ~82 stopnie, jak stane w korku to podskakuje do 93-95 stopni i włącza się wentyl który schładza silnik do ~92 stopni. Termostat juz raz byl zmieniany i raczej jest sprawny, jak silnik sie nagrzewa to gorny waz jest cieply a dolny zimny, jak jest około 85-90 to wtedy dolny waz robi sie goracy. Czy sa jakies inne sugestie odnosnie takiej temperatury?
poczatek otwarcia termostau jest inny dla kazdego silnika (pisze na termostacie) w ABS jest chyba 84 stopnie wiec mniej wiecej sie zgadza

: ndz sie 13, 2006 22:47
autor: dzikgtc
emgrala, w ABS jest 87stopni :crazy:

: ndz sie 13, 2006 22:55
autor: emgrala
dzikgtc pisze:emgrala, w ABS jest 87stopni
pisze tylko ze termostat otwiera sie przy temp. 84 stopniach

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 22:58 ]
wiec sa roznice miedzy jazda w miescie i w trasie
w miescie termostat niewystarcza i zalacza sie wentylator i temp. wzrasta do temp zalaczenia wentylatora a w tracie temp plynu bedzie zblisko temp otwarcia termostatu

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 23:00 ]
dzikgtc pisze:emgrala, w ABS jest 87stopni
moze i tak. napisalem "chyba"

: ndz sie 13, 2006 23:08
autor: dzikgtc
emgrala, ja rozumiem że są róznice pomiędzy miastem a trasą. Ale 90 stopni MUSI BYĆ, jak ktoś ma 70...80.... to znaczy że ma źle u już. To logiczne ze w miescie temperatura skacze,wentyl sie wlacza itp... ale pozniej temp spada ponizej 90 stopni a tak byc nie moze. Na trasie w zaden sposob nie dojde do ponad 90stopni... bedzie max ~83. A gadanie ze powietrze schladza silnik i jest 83 to bajka, powinno byc 90 caly czas (jesli uklad chlodzenia jest sprawny)
Chociaz u mnie to dziwnie wyglada, termostat niby dziala (otwiera i zamyka) na trasie teoretycznie termostat mam zamkniety a temp nadal ~83 stopnie, w miescie sie otwiera i mam ponad 90 to włącza sie wentyl. Wyjade z miasta to spowrotem ~83 stopnie. Objawy są takie jak przy zablokowanym termostacie, tak jakby caly czas zaiwanial na duzym obiegu... ale tak nie jest bo patrzalem reka i waz najpierw chlodny a potem goracy :crazy:

: pn sie 14, 2006 00:24
autor: Pikus
A gadanie ze powietrze schladza silnik i jest 83 to bajka, powinno byc 90 caly czas (jesli uklad chlodzenia jest sprawny)


Jezeli termostat otwiera sie przy 87 to jakim cudem caly czas bedziesz mial 90
???

To chyba normalne ze na trasie masz maly obieg czyli zblizona temp otwarcia termostatu
Z twojej wypowiedzi wynika ze trasa, miasato to caly czas 90 i caly czas duzy obieg chlodzenia. to w takim razie po co wogole jest termostat?

Re: [Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatur

: pn sie 14, 2006 09:22
autor: BruceLee30
janek822 pisze:Nie wiem co jest grane samochód nie ważne po jak długiej jeżdzie nagrzewa sie góra do 80st. Teraz mi to nie przeszkadza ale w zimie odbije sia na spalaniu pewnie. Temp dość szybko rośnie i równomiernie.Nigdy nie jest mniej lub więcej, zawsze dochodzi do 80 i koniec, nie ma żadnych wahań. Nie wiem co trzeba wymienic ja stawiam na termostat.
:pub:
Wymien termostat, kup dobrej firmy WAHLER, roboty na 1 h a napewno temp. sie poprawi, pozadny termostat wytrzymuje ok 2-4 lata wiec za ok 40 zl warto wymienic aby pozniej nie miec klopotow, jak masz dryga fotoporada jest na forum zrobisz sobie sam.
VAG iem mozesz porownac czy temp plynu zgadza sie ze wskaznikiem, moze wskaznik przeklamuje ?

: pn sie 14, 2006 09:53
autor: SeBiDiN_GTI
Witam podlacze sie do tematu.

U mnie wygladalo to tak ze po zakupie auta w trasie temperatura bylo ok 70-75st C jak postalem w miescie dochodzila nawet do 100st C. Wyciagnalem termostat ale okazalo sie ze sie otwiera, zalozylem mimo to nowy, i teraz jak jade w trasie mam 100stC!! A nawet troszke ponad jak pojade dluzsza trase spada tak na 95stC gorny waz goracy dolny letni... wiec chyba termostat nie otwiera??? Tylko dlaczego jak tamten otwieral to temperatura byla taka niska?? Moze czunik?????

Prosze o rade!!!!!!!!!!!

: pn sie 14, 2006 09:56
autor: BruceLee30
kanapakinczkin pisze:Witam podlacze sie do tematu.

U mnie wygladalo to tak ze po zakupie auta w trasie temperatura bylo ok 70-75st C jak postalem w miescie dochodzila nawet do 100st C. Wyciagnalem termostat ale okazalo sie ze sie otwiera, zalozylem mimo to nowy, i teraz jak jade w trasie mam 100stC!! A nawet troszke ponad jak pojade dluzsza trase spada tak na 95stC gorny waz goracy dolny letni... wiec chyba termostat nie otwiera??? Tylko dlaczego jak tamten otwieral to temperatura byla taka niska?? Moze czunik?????

Prosze o rade!!!!!!!!!!!
a jaki termostat kupiles ?
chodzi o firme

: pn sie 14, 2006 10:06
autor: SeBiDiN_GTI
BruceLee30 pisze:a jaki termostat kupiles ?
chodzi o firme

o matko wez mnie zabij!! on tam mial tylko jedna firme w takich pomaranczowych pudelkach, chyba vernet czy jakos tak a co??

: pn sie 14, 2006 10:28
autor: dzikgtc
Pikus, termostat jest po to zeby silnik zagrzał się szybciej do tych 87 stopni, biorąc po uwagę błąd wskaźnika będzie wtedy cały czas 90... To oczywiste ze w trasie temperatura silnika powinna byc 90stopni lub wiecej jak jest upal ittp... Zrozum ze jak jest mniej niz 90 to cos jest nie tak... Tak z ciekawosci ile Ty masz w swoim Golfie? W ABD termostat otwiera się chyba przy 84stopniach...

: pn sie 14, 2006 10:37
autor: l_krupinski
Witam.
Ja miałem w moim glofiku to samo, cały czas utrzymywała się temperatura koło 80 stopni, tylko w korkach się podnosiła powyrzej 90 a nawet 100 i włączał sie wentylator. Wymieniłem termostat i teraz 90 cały czas podczas jazdy, więc u ciebie na bank termostat.
Pozdrawiam

: pn sie 14, 2006 11:25
autor: Pikus
[quote="dzikgtc"]Pikus, termostat jest po to zeby silnik zagrzał się szybciej do tych 87 stopni, biorąc po uwagę błąd wskaźnika będzie wtedy cały czas 90... To oczywiste ze w trasie temperatura silnika powinna byc 90stopni lub wiecej jak jest upal ittp... Zrozum ze jak jest mniej niz 90 to cos jest nie tak... Tak z ciekawosci ile Ty masz w swoim Golfie? W ABD termostat otwiera się chyba przy 84stopniach...[/quot

Zgadzam sie z tym ze jest po to aby silnik sie szyciej grzal, ale zapomniales dodac, aby mial wysoka temp caly czas.
Z moich doswiadczen na trasie nie uzyskasz 90. Zrob sobie test. Wyciagnij termostat nagrzej go do 90 i wyjedz w trase, i gwarantuje ze nie bedziesz mial tem. 90. Nwet jak sa upaly to powietrze przy wyzszych predkosciach dochodze na chlodnice, schladza i temeratura spada ponizej otwarcia sie termostatu. Wtedy mamy maly obieg.

W moim ABD tem w miescie 90 na trasie ciutke ponizej 80

: pn sie 14, 2006 11:38
autor: SeBiDiN_GTI
Sprawdzilem przed chwilka miernikiem temperature i okazalo sie ze termostat jest sprawny, temp utrzymuje sie na 87stC a mi pokazuje w aucie 100stC duzy obieg sie otwiera, wentylatory sie zalaczaly przy 90st na 1 bieg wiec wyglada ze jest wszystko ok oprocz wskazan czunika, ale to sobie narazie daruje. Zrobie go jak bede mial wiecej siana wazne ze jest wszystko ok.

: pn sie 14, 2006 12:53
autor: BruceLee30
kanapakinczkin pisze:
BruceLee30 pisze:a jaki termostat kupiles ?
chodzi o firme

o matko wez mnie zabij!! on tam mial tylko jedna firme w takich pomaranczowych pudelkach, chyba vernet czy jakos tak a co??
no wiec chyba masz odpowiedz ja kupilem 4 wernety zaden nie byl ok kazdy z nich inaczej dzialal jeden sie nie otwieral 2 gi niedogrzewal silnika z nastepnymi byly podobne problemy
kupilem orginalny i od razu nie bylo problemu z temperatura